Lymphogranuloma inguinale

  1. Projevy Lymphogranulomy inguinale
  2. Režimová opatření u Lymphogranulomy inguinale
  3. Následky Lymphogranulomy inguinale
  4. Riziko pro plod u Lymphogranulomy inguinale

Původce: Chlamydia trachomatis (sérotyp L1-L3)

Projevy Lymphogranulomy inguinale

Na začátku se projevuje vznikem vřídku na zevním genitálu a děložním čípku. Bývá přítomný hnisavý výtok. Ve druhém stadiu dochází k bolestivému zvětšení mízních uzlin v tříslech s jejich následným zhnisáním. Ve třetím stadiu nastává horečka, bolesti, bolestivé nutkání na stolici, hnisavý až krvavý výtok.   

Diagnóza se určí z krve průkazem protilátek. 

Léčba je antibiotická. 

Režimová opatření u Lymphogranulomy inguinale

Sexuální partneři, kteří měli sexuální kontakt s nemocnou před méně než 60 dny, by měli být vyšetřeni a přeléčeni.

Následky Lymphogranulomy inguinale

Vyskytuje se hlavně v tropických a subtropických oblastech. V rozvinutých zemích je toto onemocnění vzácné. Zhnisané uzliny je nutné ošetřit chirurgicky. Prognóza onemocnění je velmi dobrá.

Riziko pro plod u Lymphogranulomy inguinale

Není známo.

Autor: MUDr. Denisa Doubková

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Komerční sdělení

Související články

Lymphogranuloma inguinale - diskuze

Poradna

Vážený pane doktore,
moje situace je následující. Asi před 3 měsíci jsem trpěla několika gynekologickými záněty včetně kvasinek, ale také se u mě potvrdili testy na chlamydie, které jsem léčila antibiotiky 3 týdny. Poté jsem šla opět na testy, ale tentokrát mi už vyšly všechny negativní.
Nyní jsem brala antibiotika na zánět dutin a opět se u mě objevili potíže, jakožto hrudkovitý výtok, pálení, vnější podráždění, svědění, bolest při pohlavním styku apod.
Když se u mě objevily chlamýdie, měla jsem také obrovské problémy s pletí. Pleť se mi nyní také zhoršila, ale nevím, zda toto mohou způsobit i kvasinky, či nikoliv
V lékárně jsem si koupila Candibene 100mg a partnerovi obdobnou mastičku. Dnes dobírám poslední prášek a potíže mám nepatrné, ale přítelovi mastička skoro nezabírá, a to už ji užívá 5 dní. Kvasinkami už jednou trpěl a potíže se mu lepšilyrychleji.
Chci se tedy zeptat, zda je možné, že se nejedná o kvasinkovou infekci, ale opět o chlamýdie.
S tímto partnerem jsem začala poprvé udržovat sexuální vztah až po celkovém prvotním uzdravení. Je tedy možné, aby se chlamýdie samovolně vrátily?
Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den, spíše se jedná dle Vašeho popisu o kandidovou infekci. Tím spíše, že jste užívala předtím antibiotika. Co se týče Vašeho partnera, to už je otázka na urologa, kterého by měl v případě přetrvávajících potíží navštívit.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 21.03.2017, 06:12
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce