Trichomoniáza

  1. Příznaky trichomoniázy
  2. Léčba trichomoniázy a režimová opatření
  3. Následky trichomoniázy
  4. Riziko pro plod u trichomoniázy

Původce: parazit Trichomonas vaginalis 

Příznaky trichomoniázy

Projevuje se hnisavým výtokem, svěděním či pálením rodidel, pálením při močení nebo i bolestí při pohlavním styku. 

Diagnóza je potvrzena z poševního stěru - mikroskopické vyšetření, případně kultivací z pochvy na speciálních půdách.

TrichomoniázaObrázek 1: trichomoniáza, nativ 

Obrázek 2-4: trichomoniáza, barvení dle Grama

Léčba trichomoniázy a režimová opatření

Léčba je protiparazitární, nutno je přeléčit i sexuální partnery.

Následky trichomoniázy

Nejsou žádné.

Riziko pro plod u trichomoniázy

Není žádné. Pokud je nutná léčba v těhotenství, léky se podávají ve stejné dávce jako u netěhotné ženy, jen v prvních třech měsících těhotenství vaginálně.

Autor: MUDr. Denisa Doubková, fotografie: MUDr. Petra Kubáčková

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Komerční sdělení

Související články

Trichomoniáza - diskuze

Poradna

Vážený pane doktore,
moje situace je následující. Asi před 3 měsíci jsem trpěla několika gynekologickými záněty včetně kvasinek, ale také se u mě potvrdili testy na chlamydie, které jsem léčila antibiotiky 3 týdny. Poté jsem šla opět na testy, ale tentokrát mi už vyšly všechny negativní.
Nyní jsem brala antibiotika na zánět dutin a opět se u mě objevili potíže, jakožto hrudkovitý výtok, pálení, vnější podráždění, svědění, bolest při pohlavním styku apod.
Když se u mě objevily chlamýdie, měla jsem také obrovské problémy s pletí. Pleť se mi nyní také zhoršila, ale nevím, zda toto mohou způsobit i kvasinky, či nikoliv
V lékárně jsem si koupila Candibene 100mg a partnerovi obdobnou mastičku. Dnes dobírám poslední prášek a potíže mám nepatrné, ale přítelovi mastička skoro nezabírá, a to už ji užívá 5 dní. Kvasinkami už jednou trpěl a potíže se mu lepšilyrychleji.
Chci se tedy zeptat, zda je možné, že se nejedná o kvasinkovou infekci, ale opět o chlamýdie.
S tímto partnerem jsem začala poprvé udržovat sexuální vztah až po celkovém prvotním uzdravení. Je tedy možné, aby se chlamýdie samovolně vrátily?
Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den, spíše se jedná dle Vašeho popisu o kandidovou infekci. Tím spíše, že jste užívala předtím antibiotika. Co se týče Vašeho partnera, to už je otázka na urologa, kterého by měl v případě přetrvávajících potíží navštívit.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 21.03.2017, 06:12
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce