Inzerce
Inzerce
Inzerce

Menstruace po porodu

Menstruace se může dostavit mezi 8. a 16. týdnem po porodu, ale ženy, které kojí, mohou začít menstruovat mnohem později – často až poté, co kojit přestanou. Neznamená to automaticky, že žena, která kojí, nemenstruuje. Také neplatí, že když žena kojí a nemenstruuje, je neplodná! Kojící žena rozhodně neplodná není! K ovulaci totiž může docházet i předtím, než začnete menstruovat! Proto je nutné myslet i na vhodnou antikoncepci. Pokud je menstruace po porodu nepravidelná a delší než před otěhotněním, není důvod k panice. První dva až tři cykly bývají nepravidelné. Neupraví-li se cyklus do půl roku, určitě se poraďte s lékařem.

Vaše dotazy

Menstruace po porodu

Dobrý den, ráda bych se zeptala na dotaz ohledně menstruace po porodu. Mám 14-ti měsíčního syna. Stále kojeného ráno, někdy jednou přes den před spaním a večer někdy i víckrát přes noc. Užívám HA pro kojící. Do jednoho roku po porodu jsem byla bez menstruace. Teď už dva měsíce špiním nebo menstruuji v kuse. Za ty dva měsíce jsem byla jen asi 10 dní bez špinění nebo menstruace. Je to v pořádku? Při kontrole cca po půl roce po porodu mě doktorka řekla, že je normální, že menstruace nepřišla, že je to kojením. Předem moc děkuji za odpověď. 

Odpověď MUDr. Veroniky Ťápalové: Dobrý den, některé ženy při kojení menstruují, jiné nikoliv a je to velmi různé i při různé intenzitě kojení. Takže to tak klidně mohlo být, že jste rok při kojení nemenstruovala a nyní již ano. Stačí změnit přestávky mezi kojením a menstruace se může spustit. Pokud byste i při užívání antikoncepce stále měla kontinuální špinění či krvácení, pravděpodobně je to tím, že Vám daný přípravek nevyhovuje a bylo by dobré jej vyměnit za jiný.

Autor: MUDr. Veronika Ťápalová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: MUDr. Veronika Ťápalová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Menstruace po porodu - diskuze

  • svědectví o tom, jak jsem vyléčil mé fibroid a já jsem teď těhotná
    Děkuji Dr.Ogunze
    Pomohl mi s rychlou léčbou fibroidu a jeho velikost byla 9,8 x 10,7 cm. Pak jsem začal léky užívat pouze jeden měsíc a teď jsem z toho úplně vyléčen. Dokázal jsem to udělat bez jakéhokoli chirurgického zákroku, nyní mohu žít jako každý normální člověk a mohu jíst jakékoliv jídlo dle mého výběru a teď jsem těhotná, takže pokud potřebujete takovou pomoc, kontaktujte jej přes whats-app +2348074122178 nebo mail: (drogunzesolutionhome@gmail.com) nebo (dreboselesolutioncenter@hotmail.com) Jsem šťastný

    a on může vyléčit následující nemoci

    {1} HIV a AIDS
    {2} Diabetes
    {3} epilepsie
    {4} Rakovina krve
    {5} HPV
    {6} ALS
    {7} Hepatitida
    {8} Kouzlo lásky, aby tě získal zpět
    {9} herpes virus
    {10} striže
    {11} bylin na snížení tuku nebo tlustého břicha
    {12} slabá erekce
    a mnohem víc
    annaandrej   | 05.11.2018 23:19:12
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dobrý den, 7 let jsem brala antikoncepci lindynette20 a v červnu jsem dobrala poslední platičko a rozhodla jsem se jí vysadit chceme se postupně snažit o miminko tak aby se mi obnovil cyklus a tělo se pročistilo... 21.cervna jsem měla poslední prášek a do týdne se dostavila normalne pravidelná menstruace ale od té doby nic. Celou dobu jsem nijak nepocítila žádné změny že by se mi začala mastit pleť nebo vlasy, ani žádné bolesti pouze mám větší chuť na milování. V půlce měsíce července jsem měla bolesti břicha, nafouklé břicho a strašně mě bolela prsa a měla jsem výtok ale menstruace vůbec nepřišla a asi po čtyřech dnech to přestalo. Nyní je to už 48 dni od vysazení a stále jsem menstruaci nedostala, krome toho prvního tydnu, těhotenský test byl již dvakrát negativní, začínám být nervózní že je něco špatně když se menstruace ještě nedostavila. Chtěla bych vědět jestli je tohle po vysazení antikoncepce normální nebo ještě už se mám objednat pro jistotu ke svému gynekologovi. Velice děkuji za radu

Dobrý den, po dlouhodobém užívání antikoncepce může být po jejím vysazení menstruace nepravidelná (či se vůbec nemusí dostavit ) 6-12 měsíců. takže bych doporučila ještě vyčkat. Důvodem, proč nemenstruujete, může být i např. cysta na vaječníku atd., ale je to málo pravděpodobné. Spíše se jedná o běžný jev po vysazení antikoncepce.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 05.08.2019, 15:11
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce