Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Diastáza - rozestup přímých břišních svalů je velice rozšířeným problémem žen po porodu. Pokud přetrvává i v dalším těhotenství, je vhodné břicho zatejpovat. Krátké video předvádí, jak to správně provést.

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Po výběru tejpu si nastříháme všechny potřebné pásky. Celkem 4. 

Vidíme, že tejp je na rubu centimetrově značený 5, 10, 15, 20, 25, 30 centimetrů. Takto dlouhé budeme potřebovat 2 pásky, ty přichytíme na bříšku podélně – shora dolů. Dále ustřihneme 2 kratší. Tejp je po zdravotní stránce garantovaný, je v něm 96 % bavlny a hypoalergická pryskyřice – lepidlo, které by nemělo způsobit kožní defekty. U všech proužků zakulatíme rohy, tejp se tak lépe udržuje. Ostré rohy mají tendenci dříve se odlepit. 

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Před tejpováním břicha pokrčíme dolní končetiny v koleni. Diastáza je hlavně v horní části bříška, proto budeme dlouhé tejpy kotvit dole u pánve. Prvních 10 cm přichytíme bez tahu, pak vyvinu tah a poslední část umístím opět bez tahu, nadbytečnou pásku nakonec ustřihneme. Podélné tejpy lepíme přesně na obrysu přímých břišních svalů, které vykazují rozestup. V horní části si jej pojistíme ještě kratšími tejpy umístěnými do křížku. 

Na videu spolupracovali: 

Mgr. Kamila Vorlová – fyzioterapeutka a cvičenka Marcela

MUDr. Jana Martincová a Bc. Andrea Blažková, DiS. – natočení videa a zvuková stopa

Richard Martinec – úprava a střih videa

Video vzniklo za finanční podpory dotačního programu MZ “Národní program zdraví – projekty podpory zdraví“ pro rok 2017, Co na to odborník VIII.

Inzerce

Zdravé těhotenství = publikace o zdravé výživě a cvičení pro těhotné

Cvičenka Monika byla ve 27. týdnu těhotenství v mnohem lepší kondici než my netěhotné. A po porodu ihned fit. A to díky pravidelnému cvičení s fyzioterapeutkou Kamilou podle cviků z knížky.

Rozhodněte o zdravém vývoji miminka! 16 skvělých receptů, které naučí vařit každou budoucí maminku. Získejte skvělou fyzičku a naučte se správným pohybům v těhotenství i po něm.

www.zdravetehotenstvi.cz

 

Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství - diskuze

  • tejping ve 2.-3.trimestru
    Dobrý den, chci se zeptat, zda se břicho s diastázou tejpuje stejným způsobem po celou dobu těhotenství a zda má smysl s ním začít v 6.měsíci.
    panaitios   | 22.09.2017 20:10:17
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Prodloužení tricka

| Vendul1312017 | 16.04.2018, 08:25

Dobrý den, mám tohle a nevím, jestli to prckovi neublíží a jestli to můžu používat běžně nebo kdy? Děkuji.

Dobrý den, tato "pomůcka" určitě plodu neublíží.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 19.04.2018, 07:02
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce