Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Diastáza - rozestup přímých břišních svalů je velice rozšířeným problémem žen po porodu. Pokud přetrvává i v dalším těhotenství, je vhodné břicho zatejpovat. Krátké video předvádí, jak to správně provést.

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Po výběru tejpu si nastříháme všechny potřebné pásky. Celkem 4. 

Vidíme, že tejp je na rubu centimetrově značený 5, 10, 15, 20, 25, 30 centimetrů. Takto dlouhé budeme potřebovat 2 pásky, ty přichytíme na bříšku podélně – shora dolů. Dále ustřihneme 2 kratší. Tejp je po zdravotní stránce garantovaný, je v něm 96 % bavlny a hypoalergická pryskyřice – lepidlo, které by nemělo způsobit kožní defekty. U všech proužků zakulatíme rohy, tejp se tak lépe udržuje. Ostré rohy mají tendenci dříve se odlepit. 

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství

Před tejpováním břicha pokrčíme dolní končetiny v koleni. Diastáza je hlavně v horní části bříška, proto budeme dlouhé tejpy kotvit dole u pánve. Prvních 10 cm přichytíme bez tahu, pak vyvinu tah a poslední část umístím opět bez tahu, nadbytečnou pásku nakonec ustřihneme. Podélné tejpy lepíme přesně na obrysu přímých břišních svalů, které vykazují rozestup. V horní části si jej pojistíme ještě kratšími tejpy umístěnými do křížku. 

Na videu spolupracovali: 

Mgr. Kamila Vorlová – fyzioterapeutka a cvičenka Marcela

MUDr. Jana Martincová a Bc. Andrea Blažková, DiS. – natočení videa a zvuková stopa

Richard Martinec – úprava a střih videa

Video vzniklo za finanční podpory dotačního programu MZ “Národní program zdraví – projekty podpory zdraví“ pro rok 2017, Co na to odborník VIII.

Inzerce

Zdravé těhotenství = publikace o zdravé výživě a cvičení pro těhotné

Cvičenka Monika byla ve 27. týdnu těhotenství v mnohem lepší kondici než my netěhotné. A po porodu ihned fit. A to díky pravidelnému cvičení s fyzioterapeutkou Kamilou podle cviků z knížky.

Rozhodněte o zdravém vývoji miminka! 16 skvělých receptů, které naučí vařit každou budoucí maminku. Získejte skvělou fyzičku a naučte se správným pohybům v těhotenství i po něm.

www.zdravetehotenstvi.cz

 

Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Tejpování břicha při rozestupu přímých břišních svalů v těhotenství - diskuze

  • tejping ve 2.-3.trimestru
    Dobrý den, chci se zeptat, zda se břicho s diastázou tejpuje stejným způsobem po celou dobu těhotenství a zda má smysl s ním začít v 6.měsíci.
    panaitios   | 22.09.2017 20:10:17
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Jízda na snowbordu ve 4tt

| Denča00 | 10.01.2019, 11:16

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda kolem 4tt je či není vhodná jízda na snowboardu. Na snowboardu jezdím několik let, na víkend máme jet na hory, vyšly mi však pozitivní těh. testy i test krve a nerada bych něco zanedbala. Děkuji za odpověď.

Dobrý den, pokud se cítíte dobře a jste zdravá žena, pak není ve sportu téměř žádné omezení v graviditě. Respektive sport u zdravé ženy nemůže plod negativně ovlivnit.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 13.01.2019, 13:30
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce