Inzerce
Inzerce
Inzerce

Kojení a výživa dětí 

Chcete vědět, jak by mělo vypadat celodenní stravování dítěte, zastoupení jednotlivých složek potravy, ukázkový jídelníček? Pak jste na správné stránce. Obsah všech kapitol v oddíle Kojení a výživa najdete v horním menu.

Na téma kojení a výživy dítěte bylo také zodpovězeno mnoho dotazů v rámci pravidelného Pediatr ONLINE.

Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Zajímavé články oddílu Kojení a výživa dětí

Jídelníček pro děti 0-6 let

Jídelníček pro děti 0-6 let

Jak by měl vypadat správný jídelníček pro děti 0-6 let? Jaké potraviny by měl obsahovat a které naopak vynechat?

Celý článek »

Co mají děti jíst, aby prospívaly? To nejlepší jídlo pro nejmenší bříška

Co mají děti jíst, aby prospívaly? To nejlepší jídlo pro nejmenší bříška

Dětská jídla, to je celá věda. Alespoň se to tak zdá na první pohled. Jídelníček dětí musí být pestrý, vyvážený a zároveň by neměl obsahovat věci, které organismus zatěžují nebo by mohly vyvolat alergickou reakci.

Celý článek »

Ovocné přesnídávky a jejich kvalita

Ovocné přesnídávky a jejich kvalita

Ovocné přesnídávky se těší velké oblibě jak u malých dětí, tak u těch větších, především díky balení v tzv. kapsičkách. Podle čeho se můžeme řídit při jejich nákupu nám poradí výsledky testu časopisu dTest z počátku roku 2020, který prověřil 11 druhů ovocných přesnídávek.

Celý článek »

Výživa 1 - 3 roky

Výživa 1 - 3 roky

Růst a vývoj v batolecím věku. Vyvážená strava. Pravidelný režim jídla. Vztah dítěte k jídlu. Příjem nejen základních živin. Celodenní jídelníček. Maso, tuky, zelenina. Pitný režim. Příprava jídel.

Celý článek »

Výživa 3 - 6 let

Výživa 3 - 6 let

Růst dítěte v předškolním věku. Budování správných stravovacích návyků. Potřeba vyvážené a pestré stravy. Tuky, bílkoviny, sacharidy a vitamíny v dětské stravě. Co by tedy v jídelníčku předškoláka nemělo chybět? Ovoce a zelenina, maso, mléčné výrobky, luštěniny. Pitný režim. Příprava jídel.

Celý článek »

Zdravé svačinky pro děti i dospělé

Zdravé svačinky pro děti i dospělé

Zdravé svačinky pro děti i dospělé K základním doporučením toho správného stravovacího režimu patří jíst pravidelně ve více dávkách během dne. Tzn. ve více než 3 porcích, id

Celý článek »

Zdravé svačiny – recepty

Zdravé svačiny – recepty

Jak na přípravu svačiny? Jednoduše. Podle zdravého rozumu. Cože, dosud jste dětem žádné svačinky nedělali? Pak to vezměte jako příležitost. Naučíte vaše děti, možná i sebe, připravovat svačinu, která bude mít to správné složení. 

Celý článek »

Vločková placka se šunkou, salátem a cherry rajčaty

Vločková placka se šunkou, salátem a cherry rajčaty

Zdravá svačina 1: Svačinka hotová za 2 minuty. Stačí vložit do placky šunku, salát a k nim dítěti přidat cherry rajčátka.

Celý článek »

Žitná bulka s tvrdým sýrem, salátem, rajčetem a hrozny

Žitná bulka s tvrdým sýrem, salátem, rajčetem a hrozny

Zdravá svačina 2: Není nad čerstvé pečivo! Připravte svým dětem obloženou bulku se sýrem, kterou budou děti milovat.

Celý článek »

Špaldová palačinka se sýrem, šunkou, salátem a cherry rajčaty

Špaldová palačinka se sýrem, šunkou, salátem a cherry rajčaty

Zdravá svačina 3: Milují vaše děti palačinky? Nyní jim je můžete naservírovat i na slano. Pro základní slanou pochoutku vám postačí sýr, šunka, salát a cherry rajčátka.

Celý článek »

Bílý jogurt s čerstvými hrozny, dýňová bulka

Bílý jogurt s čerstvými hrozny, dýňová bulka

Zdravá svačina 4: Svačina v ideálním balení. Stačí vložit do krabičky a nic se nerozsype. Místo doslazovaných jogurtů, zvolte bílý a raději přidejte čerstvé ovoce. Svačinu doplníme třeba dýňovou bulkou.

Celý článek »

Rohlík s cottagem a s jarní cibulkou, mrkev

Rohlík s cottagem a s jarní cibulkou, mrkev

Zdravá svačina 5: Nemáte dostatek času na přípravu svačiny? Jednou z možností je rohlík s cottagem sýrem a jarní cibulkou. Nezapomínejte na důležité ovoce a zeleninu!

Celý článek »

Celozrnná palačinka s domácí borůvkovou marmeládou, hruška

Celozrnná palačinka s domácí borůvkovou marmeládou, hruška

Zdravá svačina 6: Klasické sladké palačinky s domácí borůvkovou marmeládou. Klasická mouka je zaměněna za celozrnnou s vitamíny a minerály. Recept je jednoduchý a přípravu zvládne každý!

Celý článek »

Bílý jogurt, müsli, mandarinka

Bílý jogurt, müsli, mandarinka

Zdravá svačina 7: Každý den by se mělo začít zdravě. Rychlý recept na müsli smíchané s bílým jogurtem a mandarinkou.

Celý článek »

Žitno-pšeničný chlebíček s brusinkami a ořechy, pomeranč

Žitno-pšeničný chlebíček s brusinkami a ořechy, pomeranč

Zdravá svačina 8: Skvělá náhrada klasického pečiva, výborná součást zdravé snídaně i svačiny. Po večerním pečení ráno rychle připraveno. K chlebíčku přidáme např. pomeranč.

Celý článek »

Mrkvovo-jablečný muffin z celozrnné mouky, jablko

Mrkvovo-jablečný muffin z celozrnné mouky, jablko

Zdravá svačina 9: Celozrnné muffiny z celozrnné mouky s nastrouhanou mrkví a jablky. Zdravá varianta muffinů, která bude chutnat celé rodině!

Celý článek »

Jogurtová miska s piškoty a lesním ovocem

Jogurtová miska s piškoty a lesním ovocem

Zdravá svačina 10: Zdravá a vyvážená dětská svačinka v podobě jogurtu s ovocem a piškoty, na které si pochutnají malí i velcí strávníci. 

Celý článek »

Snídat ANO či NE?

Snídat ANO či NE?

Pravidelný přísun stravy má jednoznačně pozitivní vliv na lidský organismus. Pravidelně v dětské stravě znamená jíst alespoň v pěti denních dávkách, snídaní počínaje.

Celý článek »

Máslo vs. rostlinné roztíratelné tuky

Máslo vs. rostlinné roztíratelné tuky

Máslo má v porovnání s roztíratelnými rostlinnými tuky neporovnatelně delší tradici. Používá se po staletí, rostlinné roztíratelné tuky, původně také nazývané margaríny, se průmyslově začaly vyrábět na konci 19. století. Chutí a vůní nemohou tyto tuky máslu konkurovat, ale je důležité i zhodnotit jejich nutriční vlastnosti.

Celý článek »

Jaký tuk použít při dušení?

Jaký tuk použít při dušení?

Dušení je tepelná úprava, kdy se potraviny upravují působením menšího množství tekutiny v uzavřené nádobě. Množství tekutiny je většinou do poloviny objemu potraviny nejvíce však do dvou třetin. Pokud potravinu před dušením neopékáme na tuku, je tato technologická úprava šetrná. 

Celý článek »

Související články

Komerční sdělení

Související témata

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce