Inzerce
Inzerce
Inzerce

Školka hrou v době epidemie

Každý den nová inspirace!

Máte doma školkové dítě nebo dokonce předškoláka? Zabavit jej můžete každý den ZDARMA v době epidemie podle kvalitních materiálů, bestsellerových knížek a videí s pedagogy a připravit tak hravě do školy. 

Každý den najdete nové cvičení buď na Facebooku Babyonline.cz nebo přímo tady!

Inzerce

Vyhodnocení soutěže z Facebooku!

Děkujeme všem rodičům a hlavně předškoláčkům a školáčkům za účast v našem seriálu Školka hrou! Obrželi jsme několik krásných komentářů, fotografií z přípravy i dalších podnětů. 

Všichni účastníci Školky hrou, kteří se zapojili svými komentáři, získávají hodnotné dárky z našeho vydavatelství:

Inzerce
  • Inna Dillan: získává  6 našich originálních publikací Pro chytré hlavičky + ergotužku Stabilo se zářezy pravák nebo levák + fixy Stabilo Trio Scribbi se zasouvacím hrotem 8 ks 
  • Světlana Vacková: získává 3 naše originální publikace Pro chytré hlavičky
  • Adriana Hyklová: získává Předškolákovy týdeníčky a Písmenkové kartičky

 A další účastníci budou odměněni Písmenkovými kartičkami:

  • Blánž Viktor
  • Janina Kruchňová Malá 
  • Miki Pinkiova l
  • Petra Fer
  • Eva Pivková
  • Ivana Stojáková
  • Luci Beranek Mar

Moc gratulujeme a přejeme úspěšný zápis a vstup do první třídy!

Inzerce

47: Ukázkový zápis dítěte do školy 

Milí rodiče, milé děti, protože vás v následujících dnech čeká zápis do školy, zkuste se podívat na video, jak jej zvládla s paní učitelkou Baruška. Zkuste si pak na takový zápis s dítětem společně zahrát.

46: Zahrajte si pexeso

Nyní si můžete vytvořené pexeso s rodiči zahrát.  Pokud vlastní pexeso nemáte, nevadí, můžete si vytisknout již vytvořené pexeso z naší redakce. 

46: Vytvořte si vlastní pexeso

Milé děti, vystřihněte si několik listů šablony v příloze a vytvořte si vlastní pexeso. Na vytištěné čtverečky nakresli různé obrázky vždy po dvou, vybarvi je a vystřihni co nejpečlivěji.

45: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

Inzerce

44: Tvořte slova s Písmenkovými kartičkami

Ahoj rodiče a děti. Zkuste vytvořit co nejvíce slov z ukázkového letáku Písmenkových karet! Písmena si můžete vystřihnout a skládat s dítětem slova společně. Jedna z maminek, která před lety vyhrála naši soutěž, jich vytvořila rovných 100! Vaše návrhy slov nám můžete vložit do komentářů. 

43: Najdi obrázky, které mají ve slově písmeno E

Milé děti, vytiskněte si list z přílohy a zakroužkujte obrázky, které mají ve slově písmeno E.

42: Grafomotorika - Dokresli obrázek dle předlohy

Milé děti, poznáte, jaká chyba se u obrázků stala? Půl obrázku se zatoulala. Berušku a mašličku, motýlka i lodičku dokreslíš za chviličku. Vytiskni si, dokresli druhou polovinu obrázku (vybarvi). Nezapomeň si před kreslením ruku procvičit!

41: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

40: Říkanka Jak přes silnici (o bezpečnosti)

Milé děti, umíte správně přejít silnici? Říkanka vám napoví. Víte, jak fungují semafory na přechodech a kdy můžete silnici bezpečně přejít?

Na závěr si vyplňte lehké grafomotorické cvičení z Říkaček pro chytré hlavičky.

39: Grafomotorika - hopskulka 

Ahoj děti! Poproste rodiče, aby vám vytiskli list v příloze a pak jedním tahem nakreslete, jak v rámečku skáče a odráží se od stěn pružná kulička. Pohyb veďte z jedné strany rámečku na druhou, pak nahoru, dolů, zkrátka všemi směry. Můžete kreslit vestoje. Nezapomeňte si ruku před psaním procvičit podle dřívějších videí. 

38: Najdi obrázky, které mají ve slově písmeno S

Milé děti, vytiskněte si list v příloze a zkuste zakroužkovat všechny obrázky, které mají ve slově písmeno S, na začátku, uvnitř, nebo na konci.

37: Doplňovačka sněhulák

Milé děti, stavíte rádi sněhuláka? Dnes si vyzkoušíme sněhuláka obkreslit. Postupuj od největší koule k malým. Kolečka obtahuj různými směry. Poté vedle něj zkus nakreslit úplně stejného.

36: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

35: Obkreslování ruky

Milé děti, umíte si obkreslit svou ruku? Nejprve se podívejte na video s předškolačkou Baruškou.

A nyní si vyzkoušejte obkreslit ruku i vy.

34: Geometrické tvary

Milé děti, dnes si vyzkoušíme geometrické tvary. Poznáte čtverec, trojúhelník nebo kruh?

Nejprve se podívejte na ukázku s Baruškou.

Nyní si vyzkoušíme další úkol. Vytiskněte si list z přílohy a tvary vystřihněte. Sestavte z nich stůl, kostel s věží, most, raketu, plachetnici nebo jiný obrázek. Vyjmenujte u každého obrázku, kolik kterých tvarů jsi na jeho stavbu použil/a. Např. 2 obdélníky, 4 trojúhelníky a podobně. Nakonec zkuste složit a nalepit původní tvar.

33: Protiklady

Milé děti, víte, co jsou to protiklady? Jedná se o slova opačného, protikladného významu. Nejprve si vystřihněte obrázky na okraji stránky. Rodič vám přečte otázku nad obrázkem a vaším úkolem bude najít a nalepit vedle něj obrázek s opačným významem a na otázku odpovědět.

32: Grafomotorika - Šneček ztratil ulitu

Milé děti, dokreslíte ulitu šnečkovi? Cvik provádíme ve směru šipky, jedním tahem. Nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

32: Kostky - o kolik více/méně

Dnes si děti opět zahrajeme kostky, vaším úkolem bude určit vždy na 2 kostkách o kolik tečen je méně/více. Pak je seřaďte od nejméně po nejvíce.

31: Pohybovka Dotýkačka

Milé děti, dnes si procvičíme křížené pohyby. Vytiskněte si PDF s návodem z Pohybovek z Předškolákových týdeníčků. Zahrajte si hru s rodiči nebo sourozencem. Nejprve si vyzkoušejte, jak vám hledání částí těla půjde: sedněte si a chyťte se pravou rukou opačné, tedy levé koleno, druhou ruku si položte na hlavu. Tak a teď polohu vyměňte jako v zrcadle: levá ruka bude na pravém koleni a pravá ruka na hlavě. Ještě několikrát vyměňte ruce, aby se vám to nepletlo.

31: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že rajče je ovoce, bábovka jídlo, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

30: Jak se kreslí? Vlaštovka

Děti, umíte nakreslit vlaštovku? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

30: Kostky - o kolik více/méně

Milé děti, vaším úkolem bude určit vždy na 2 kostkách o kolik tečen je méně/více. Pak je seřaďte od nejméně po nejvíce.

29: Pohybovka: Rychlé změny poloh

Milé děti, dnes si trochu procvičíme tělo, protože i pohyb je v předškolní přípravě velmi důležitý. Vytiskněte si PDF s návodem. Zahrajte si s rodiči nebo se starším sourozencem hru: rodič zadá polohy, jak mají jít za sebou, a ty je musíš co nejrychleji provést. Můžete si i vzájemně předcvičovat. Tímto cvičením procvičujete soustředění, paměť, pohybovou paměť a koordinaci.  

29: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

28: Kostky - o kolik více/méně

Milé děti, dnes si opět procvičíme kostky. Vaším úkolem bude nyní určit nejen, kdo má více, ale i o kolik teček je na kostce méně či více. Podívejte se nejprve na video, jak hrála kostky předškolačka Baruška s paní učitelkou Irenou.

Nyní si tento úkol můžete vyzkoušet sám/sama. Urči vždy na 2 kostkách o kolik teček je méně/více. Pak je seřaď od nejméně po nejvíce. 

27: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že chobotnice je zvíře, mrkev zelenina, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

 

26: Prostorová orientace 

Ahoj děti! Vytiskněte si list z přílohy, prostřihněte okna, aby šla otevřít, pusťte si video a provádějte dle instrukcí paní učitelky stejně jako Baruška. 

 

25: Více/méně teček na kostce

Milé děti, zahrajte si s maminkou nebo tatínkem kostky! Vaším úkolem bude po hodu kostkou určit, kdo má více či méně teček!

Podívejte se nejprve na video, jak hrála kostky předškolačka Baruška s paní učitelkou.

Nyní si tento úkol můžete vyzkoušet sami pomocí cvičení z Hlavičkových úkolů. Výsledek nám nezapomeňte nafotit.

24: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Navlékání a zavazování tkaniček

Milé děti, určitě jste se již učili, jak zavázat tkaničky. Ukázal vám ale někdo, jak je do bot navléknout? Podívejte se na video s předškolačkou Baruškou, která si tkaničky zkusila navléknout i zavázat.

A teď si milé děti vyzkoušejte navléknout a zavázat tkaničky i vy. Vystřihněte si botu v příloze, požádejte rodiče o tkaničku nebo provázek a směle do toho! Výsledek nám nezapomeňte nafotit! 

24: Vybarvování podle čísel 

Milí rodiče, vytiskněte dítěti obrázek. Jeho úkolem bude vybarvit jednotlivé části podle čísel určenou barvou.

23: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes bude paměťové cvičení zase o trochu těžší, a to s 8 obrázky. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že ředkvička je zelenina, lopata pracovní nástroj, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

22: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Sirky

Milé děti, dnes si vyzkoušíme jeden netradiční úkol se sirkami. Nejprve si sirky z krabičky vysypte a různě si je rozmístěte po stole. Vaším úkolem bude jednou rukou (nejprve tou, kterou píšete) umístit sirky zpátky co nejrychleji do krabičky a zároveň krabičku se sirkami zavřít. Pokud by pro vás byl úkol příliš jednoduchý, můžete vyzkoušet těžší variantu, a to s rukou, kterou nepíšete. Jak se to podařilo předškolačce Barušce se podívejte ve videu. A pak poproste rodiče o zapůjčení sirek. 

21: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Maminka nebo tatínek vám cvičení vytiskne a nezapomeňte se nám skupinami, které jsi vytvořil, pochlubit.

20: Hlásky na konci slova

Milé děti, poznáte, na jaké písmeno slovo končí? Předškolák Adámek si hláskování vyzkoušel pomocí Písmenkových kartiček s paní učitelkou Irenou.

Nejprve se podívejte na ukázku.

Milí rodiče, nyní si můžete cvičení vyzkoušet se svými dětmi pomocí jednoduchého úkolu z Předškolákových týdeníčků. Úkolem dětí bude spojit slova, která končí na stejné písmeno.

19: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Popelka

Ahoj děti! Znáte pohádku o popelce, která přebírala hrách a čočku? Podívejte se nejprve na video, jak přebírání šlo předškolačce Barušce.

Nyní si můžete tento úkol zaměřený na jemnou motoriku sami vyzkoušet. Poproste rodiče, aby vám dali čočku, fazole a různé druhy těstovin, zamíchali je a předali vám je k roztřídění. 

19: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že okurka je zelenina, kohout zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

18: Hlásky na začátku slova

Milé děti, opět přichází na řadu poznávání hlásek. Předškolák Adámek si hláskování vyzkoušel pomocí Písmenkových kartiček s paní učitelkou Irenou.  

Nejprve se podívejte na ukázku.

Milí rodiče, nyní si můžete cvičení vyzkoušet se svými dětmi pomocí jednoduchého úkolu z Předškolákových týdeníčků. Úkolem dětí bude spojit slova, která začínají na stejné písmeno.

17: Říkanka Kdo je kdo (o společnosti a slušném chování)

Milé děti, dnes si procvičíme povolání. Jaké další povolání znáte a co v nich lidé dělají? Čím chcete být vy? Nakreslete své vysněné povolání.

16: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Navlékání korálků

Milí rodiče, zkuste dát svému dítěti šňůrku, těstoviny, korálky nebo rozstříhanou slámku a nechat je navlékat. Podívejte se nejprve na ukázku s předškolačkou Baruškou.

16: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že kaktus je rostlina, čáp zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

15: Jak se kreslí? Beruška

Děti, umíte nakreslit berušku? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

14: Hláskování školkového dítěte

Ahoj děti! Poznáte počáteční a koncové hlásky? Podívejte se nejprve na Adámka s Baruškou a pak zkuste říci sami počáteční a koncové písmeno u jednotlivých obrázků.

Nejprve se podívejte na ukázku.

A teď si hláskování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám přílohu vytiskne a nezapomeňte se nám pochlubit, jak vám cvičení jde. 

13: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Maminka nebo tatínek vám cvičení vytiskne a nezapomeňte se nám skupinami, které jsi vytvořil, pochlubit.

12: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes bude paměťové cvičení o trochu těžší, se 6 obrázky. Zadívejte se na ně po dobu 10 vteřin, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že ucho je část lidského těla, cibule zelenina, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

11: Jak se kreslí? Houba

Ahoj děti, umíte nakreslit houbu? Zkuste ji podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

10: Slabikování s Písmenkovými kartičkami

Ahoj děti! Dnes si procvičíme slabikování. Vytiskněte si a vystřihněte ukázku z Písmenkových kartiček a přiřaďte jej do skupin podle počtu slabik. Kartičky s počtem slabik najdete také v příloze. Stejně tak k číslicím můžete přiřadit obrázky různých věcí, které si vytisknete v časopise. 

Nejprve se podívejte na ukázku s Adámkem.

A teď si slabikování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám kartičky vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

9: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že leknín je rostlina, eskymák je člověk, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

8: Rýmovačky 

Dnes si vyzkoušíme s dětmi rýmovačky. Ty jsou stejně jako spojovačky velmi oblíbené. V příloze naleznete 8 různých obrázků, kdy úkolem dítěte bude spojit vždy 2 obrázky, které se rýmují. Nejprve si s dítětem řekněte, co vidí za obrázky. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si rýmovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

7: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si můžeš obrázky vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

6: Spojování obrázků z Hlavičkových úkolů

Dneska si vyzkoušíme s dětmi spojovačky, ty mají děti zvláště v oblibě. Milé děti, v příloze naleznete 8 různých obrázků a vaším úkolem bude spojit vždy 2 obrázky, které k sobě patří. Nejprve si s dítětem řekněte, co jednotlivé obrázky znamenají. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si spojovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

5: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že čert je pohádková postava, opice zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

4: Jak procvičit ruku předškoláka před psaním 

Milí rodiče, uvolňovací cviky jsou důležitou součástí při přípravě dítěte pro psaní. Často totiž děti neumějí dostatečně horní končetinu, ruku a prsty a volně s nimi pohybovat, plynout po papíře. Zkuste to s paní učitelkou Irenou jako Baruška! Jak vám to šlo? Pochlubte se!

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak procvičovat ruku pomocí štětce a jak malovat vodovkami 

Milí rodiče, zkuste dát dítěti velký papír, štětec a vodu a nechte jej trénovat správný pohyb a úchop pod vedením paní učitelky Ireny! 

Video naleznete zde!

4: Jak správně držet tužku

Milé děti, abyste si mohly krásně úkoly vyplňovat, nestačí jen tužku chytit do ruky, ale je potřeba ji správně držet. Budete to umět stejně krásně jako Baruška s ergonomickou tužkou? Vyzkoušejte si to! Tužka je dostání na www.prochytrehlavicky.cz.

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak se koulí jablíčko

Milí rodiče, procvičte si s dítětem uvolnění ruky vestoje pomocí jednoduchého úkolu s říkankou!

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit. 

4: Slepička a tukan 

Milí děti, vytečkujte orámovanou část stránky, jako když slepička rychle zobe zrníčka. POZOR, nedělejte kolečka, pouze rychle a jemně uhoď špičkou tužky do papíru. Dítě musí mít uvolněné zápěstí, kterým lehce pohybuje. 

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

3: Naučte se správné hygieně ve společnosti

Milé děti, hygiena je v těchto dnech zvláště důležitá. Pojďme si vyplnit jednu takovou hygienickou stránku z Hlavičkových úkolů. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne.

2: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se na 5 vteřin na obrázek, který se vám zobrazí po prokliknutí, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázek zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: vpravo nahoře, v pravém horním rohu, vlevo dole, v levém dolním rohu, první, druhé, uprostřed apod. Také můžete říct, do jaké kategorie jednotlivé obrázky patří, např. že ananas je ovoce, žirafa zvíře, kde žije a další.

1: Jak se kreslí? Jablíčko

Děti, umíte nakreslit jablíčko? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Školka hrou v době epidemie - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Nástup do školky

| Sim88 | 06.10.2021, 20:03

Dobrý den,
v září měl syn 3 roky nastoupit do školky. Vše bylo v pořádku, těšil se a chtěl i sám do třídy. Bohužel to jsme ještě netušili, že jedna z učitelek je trochu hrr a děti přímo vytrhává rodičům z náručí. Pro našeho syna to byl šok, když se k němu rychle sehnula a vzala ho do náručí a chtěla ho odvést do třídy. Syn okamžitě začal brečet, kopat, vytrhnul se jí a už jsem ho od sebe nemohla odtrhnout, jak pevně se držel. Po chvíli za námi do šatny přišla druhá paní učitelka s tím, ať s ním zkusím jít do třídy, bohužel ani to už nepomohlo. Musela jsem ho ze sebe doslova strhnout, aby se mě pustil. Ve školce nakonec na 2h zůstal, ale s tím, že visel na klice a křičel. Když jsem si pro něj přišla učitelka tvrdila, že se po nějaké době uklidnil a trochu si hrál. Jeho pohled značil spíše úlevu, že může jít domů (má domněnka). Druhý den, když jsme měli jít, chytnul se postele, brečel a říkal, nechci do školky. Takto to bylo i třetí den. Další dny už jsme ho do školky nedávali, byl nemocný, ale hlavně nám začal křičet ze spaní nechci, nechci, ne, ne a jen se před ním někdo zmínil o školce, okamžitě se rozbrečel. Nakonec jsme školku odložili na leden, ale po pravdě nevíme, jestli tam půjde. Teď po měsíci občas sám o školce mluví, že mamka půjde do práce a on do školky, ale jakmile jdeme okolo školky jen na procházku, začne hned plakat a nechci do školky.
Začali jsem prozatím navštěvovat kroužek, aby byl nadále v kontaktu s dětmi. První den ale když jsme tam přišli, tak se ke mě po chvíli přitisknul a začal plakat s tím, ať jdeme domů, že nechce být ve školce.

Dětský kolektiv vyhledává. Rád si s dětmi hraje. Je komunikativní. Nemá problém být občas i beze mě. Bohužel cokoliv se týká školky nechce, ani děti, hračky... Vše mimo ni je v pořádku.

Nevíme s přítelem jestli ho do školky nutit s tím, že si zvykne, jak nám všichni tvrdí, nebo raději počkat až mu budou 4 roky (rodičovskou mám do jeho 4 let), že by zapomněl na nešťastnou náhodu s paní učitelkou.

Děkuji za odpověď

Dobrý den, ohledně připravenosti dítěte na nástup do předškolního zařízení je to obdobné jako s nástupem do školy. Obecně platí, že většina dětí v daném věku (u MŠ 3 roky u ZŠ 6 let) je na zahájení docházky do kolektivního zařízení či školní docházky připravena. Proto jsou na základě psychologických poznatků o vývoji dítěte věkové hranice takto nastaveny. Ale vývoj každého jedince, tedy dítěte, probíhá individuálně, protože každý člověk je prostě originál. Nervový systém dítěte tedy může vyzrávat odlišnou rychlostí a není to žádná porucha, vada nebo patologie. Jedná se o poměrně velké procento dětí, u odkladu školní docházky se jedná cca o 20 % dětí, které ještě na zaškolení nejsou připravené v 6 letech. Dá se to proto analogicky vztáhnout i na zralost dětí pro nástup do MŠ. Přitom ale to, že dítě není připravené na nástup do školky, vůbec nemusí znamenat, že v budoucnu bude mít odklad školní docházky. Vývoj totiž probíhá individuálním tempem, může být nerovnoměrný, zrychlovat se či zpomalovat. Některé děti se vysloveně vyvíjejí skokově. Podle popisovaného chování vašeho syna to působí, že se jedná o šikovného normálně se vyvíjejícího chlapce, který ale ještě není připraven na oddělení od rodičů. Samozřejmě ne úplně šikovný přístup paní učitelky ve školce situaci nepřidal a syna zřejmě vyděsil. Zkuste ho opatrně zapojovat mezi děti formou kroužku, kdyby ale měl z docházky trauma, objevovaly by se noční děsy, plačtivost a podobně, pak ji raději přerušte a chlapce nenuťte. Ohledně školky si zkuste se synem o všem přiměřeně jeho věku povídat, můžete ho připravovat pomocí her na školku, nebo vhodných knížek o prostředí MŠ (na trhu jsou různé), které hravou a pohádkovou formou dítě na vstup do školky připravují. Případné spontánní dotazy syna na školku úměrně jeho věku pravdivě zodpovězte. S docházkou můžete zkusit začít zase v pololetí, ale pokud by syn špatně reagoval, pak by pro něj bylo vhodnější počkat až na další školní rok. Bylo by vhodné si předem promluvit s učitelkami ohledně přístupu k synovi, co váš chlapec potřebuje, aby se cítil dobře. Obecně lze říct, že braní cizího dítěte do náruče není nejvhodnějším způsobem prvního kontaktu a většina dětí by reagovala strachem. I když dobré úmysly paní učitelky jsou pochopitelné. Možná byla také sama nervózní a chtěla chlapečka rychle uklidnit. Přeji, aby se podobná zkušenost neopakovala a aby váš chlapec brzy dozrál k docházce do školky, která mu přinese mnoho radostí, kontaktu a zážitků s ostatními dětmi. Mgr. Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 08.10.2021, 20:09
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×