Inzerce
Inzerce
Inzerce

Zanlena: 2. měsíc hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Lenka zhubnout a co jí radí odbornice: https://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/zanlena

Nebo také jak probíhal její 1. týden, 2. a 3. týden a 1. měsíc.

  1. Jak probíhal 2. měsíc hubnutí
  2. Dotaz na fyzioterapeutku
  3. Odpověď a doporučení fyzioterapeutky
  4. Doporučení nutriční terapeutky

Jak probíhal 2. měsíc hubnutí?

Aktuální míry
Váha:  77 kg (o 8 kg méně od začátku hubnutí)
Prsa: 108 cm (o 8 cm méně od začátku hubnutí)
Pas:  91 cm (o 12 cm méně od začátku hubnutí)
Boky: 104 cm (o 8 cm méně od začátku hubnutí)
 

 

Inzerce

Jídelníček

Den 8:00 10:30 13:00  15:30 19:00
1. den 150 g Jogobela light, 110 g kozáckého chleba, 140 g rajčete 1 jablko 300g  vařených brambor, 300 g dušené zeleniny (paprika, cibule, tajče, cuketa), 70 g pečeného vepřového masa 500 g melounu
90 g kozáckého chleba, 60 g eidamu 30 %, 120 g papriky, 1550 g okurky
2. den 150g  ovocného jogurtu milbu light,  90 g kozáckého chleba, 90 g papriky, 120g  rajčete 1 vícezrnný trojhránek 250 g bramborové polévky, 250 g vařených brambor, 110 g pečeného kuřecího stehna, 150 g okurky 400 g melounu 110 g kozáckého chleba, 70 g kuřecí debrecínky 140 g rajčete, 130 g papriky
3. den 150 g ovocného jogurtu milbu light, 100 g kozáckého chleba,  140 g rajčete 1 jablko 250g  bramborové polévky,  200 g pečených brambor, 80 g pečené vepřové  kýty, 15 g rajčete 120 g banánu 110 g kozáckého chleba, 70 g Flory light,  60 g kuřecí debrecínky, 180 g žluté papriky
4. den 90 g kozáckého chleba, 60 g cotage, 170 g rajčete 70 g vícezrný trojhránek 450 g zapečených brambor s cuketou a eidamem, 120 g okurky 130 g banánu 100 g kozáckého chleba, 60 g flora light, 60 g eidamu 30 %, 140 g žluté papriky, 90 g salátové okurky
5. den 150 g ovocného jogurtu milbu light, 110g kozáckého chleba, 140 g rajčete, 90 g papriky 1 nanuk Míša 250 g brambor, 110g květáku smaženého v horkovzdušné troubě, 120g okurky 400 g melounu 90 g kozáckého chleba, 80 g cotage, 180 g kedlubny
6. den 150 g Jogobela light, 90 g kozáckého chleba, 120 g rajčete, 90 g okurky  70 g vícezrný trojhránek 280 g vařených brambor, 70 g květáku smaženého v horkovzdušné troubě, 140 g rajčete 150 g banán 90 g kozáckého chleba, 20 g flora light, 60 g eidamu 30 %,  120 g okurky, 120 g mrkve
7. den 150 g ovocného jogurtu milbu light, 120 g kozáckého chleba, 140 g rajčete, 110 g okurky 140 g banán 250 g opékaných brambor v horkovzdušné troubě,  150 g pečeného pangásia, 140 g papriky, 120 g rajčete 150 g broskve 110 g kozáckého chleba, 60 g kuřecí debrecínky, 140 g okurky, 150 g rajčete

Pitný režim

0,8 l ovocného neslazeného čaje,  0,6 l rozpustné kávy, 2 l vody

Prohřešky

Nejvíce prohřešků bylo 1. týden 2. měsíce hubnutí. Byla jsem na slavnostech a tam si dala nějaké to pivo a steaky z toho 2 byly kuřecí odpoledne a jeden vepřový steak po půlnoci. Také jsem si dala tenhle měsíc 5 točených zmrzlin, 1 Míšu a 1 zmrzlinový kornout, ty jsem měla místo obvyklé svačiny a 6 malých tabulek čokolády.

Pohyb

Běžné domácí práce, dopoledne procházka asi 3 km na nákup, doporučené cvičení.

S čím mám největší problémy

Jelikož je léto tak stěží odolám zmrzlině a nějakému pivu, když je teplo.  S koncem léta tahle moje neřest, ale končí.
 

Mám problémy se zády, konkrétně s plotýnkou a pan doktor mi doporučil cvičení, prosila bych o nějaké cviky na záda.

Dobrý den,

vyzkoušet můžete civky z léčebné rehabilitace, především hrudní a bederní sestavu.

Leh na zádech

Cvičení 1: Leh na zádech: pokrčíme nohy, chodidla opřeme o podložku, kolena mírně od sebe.

S nádechem stáhneme hýžďové svaly, podsadíme pánev, bederní páteř přitlačíme k podložce. Prodýchat v napětí – nádech a s výdechem uvolnit.

Inzerce

 

Inzerce

Cvičení 2: Stejně jako předchozí cvik. V okamžiku podsazení pánve pomalu zvedáme zadeček nahoru po dolní úhel lopatek (tzv. most), prodýcháme a ve výdechu pomalu pokládáme na podložku, obratel po obratli, uvolníme a relaxace.

Cvičení 3: Leh na zádech, vzpažíme, paže volně leží podél uší na podložce. Přitiskneme bederní páteř k podložce, vtáhneme břicho, nádech a ve výdechu se vytáhneme z paží nahoru a naopak z pasu dolu. Celou dobu se snažíme mít bedra přitisknuta k podložce. Je možno lehce pokrčit kolena.


POZOR na přílišné prohýbaní v bedrech! Snažte se být méně prohnutí než naše figurantka na fotografii:-)

Cvičení 4: Leh na zádech: obě nohy ohneme v kolenou, ruce obejmou obě kolena propletenými prsty, lokty jsou natažené.

V této poloze s nádechem kolena přitáhneme na hrudník tak, aby se odkulil „ocásek“ - hýždě od podložky. Výdrž je krátká.


POZOR na záklon krční páteře, raději si podložte krk overballem.

Cvičení 5: Stejný cvik jako 4. Provedeme nádech a koleny lehce zatlačíme do rukou, 10 sekund výdrž.

Následuje výdech, uvolní se napětí a opět jako u 4 přitáhneme kolena k hrudníku.




Cvičení 6: Prodýchání a relaxace
 

Leh na břiše

Cvičení 7: Leh na břiše. Nohy jsou natažené paty mírně od sebe. Hlava opřena o čelo, paže do svícnu, lokty na úrovni ramen.

S nádechem – opřít dlaně do podložky, prsty směřují vzhůru, lokty mírně nad podložku, stáhneme zadeček, opřeme nohy o prsty a propneme kolena, vydržet, prodýchat a ve výdechu postupně uvolnit.



Cvičení 8: Stejný cvik. Paže jsou ve fázi kliku, dlaně leží na úrovni ramen. S nádechem – opřeme dlaně o podložku, zatlačíme do dlaní, lokty směřují lehce nad podložku, stáhneme zadeček, propneme kolena s oporou o prsty nahou.




Cvičení 9: Leh na břiše, nohy natažené, ruce v upažení, hlava leží na tváři na tu stranu, která noha cvičí.

S nádechem se kopneme do zadečku, koleno vytočíme směrem ven, vnitřní kotník položíme na podložku a koleno suneme po podložce až do podpažní jamky.

Nejde-li to, koleno uchopíme rukou a něžně dotáhneme. Nádech, prodýcháme v této poloze a opět s nádechem vrátíme nohu přes kopnutí se do zadečku do původní polohy.


Cvičení 10: Leh na břiše, hlava otočena na levou stranu, levá ruka vzpažená, levá noha natažená, pravá ruka natažená a pravá pokrčená v 90° ve všech kloubech. Zatlačíme do pokrčeného lokte a pokrčené paty, výdrž a volně dýchat. Totéž opakujeme na druhou stranu. (Jedná se v podstatě o stabilizovanou polohu na břiše. Ruka, která je pokrčena v lokti, tak do té se koukáme a tlačíme jí do podložky, druhá ruka leží volně podél těla. Opora je o levý loket, na který se koukáme, a tlačíme do pravé paty.)

Cvičení 11: Želva – sed na patách, hrudník leží na kolenou, hlava leží na podložce, ruce zapažené.

Postupně s nádechem vytahovat ruce až do protažení. POZOR na prohýbání.

Klek

Cvičení 12: Kočička – klek na čtyřech.

S nádechem hodně vyhrbit (páteř tlačit do stropu) s výdechem vrátit zpět. POZOR neprohýbat. Konečná poloha je v ose.

Cvičení 13: Klek na čtyřech s nádechem zvednout špičky s výdechem vytočit bérce vpravo, hlava tamtéž, s nádechem vrátit zpět – špičky nepokládat a s výdechem vytočit bérce vlevo, hlavu také a zpět.

 

Milá Lenko,

myslím, že takto by Váš jídelníček mohl vypadat. Platí to, co jsem psala minule. Pokračujte v nasazeném režimu. Jen …. pokud Vám to možnosti, čas a děti dovolí, zpestřete svůj jídelníček. Luštěniny, různé obiloviny a pokrmy z nich by byly dobrou volbou.

Jde Vám to dobře.

Úkol pro Lenku:
1.    Pokračujte v nasazeném režimu.
2.    Hodně štěstí.

Jen tak dál, Lenko!

Tým Hubneme s BOL

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Průběh hubnutí: 2. měsíc - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Jak zdravě přibrat

| Janakolo | 10.06.2022, 11:48

Dobrý den,

po dětech jsem zhubla, aniž bych držela nějakou dietu a vážím méně, než jsem kdy vážila a to jsem vždy byla celkem hubená. Chtěla bych pár kilo (tak pět) nějak zdravým způsobem přibrat. Jím pořád stejně, pohybu mám celkem dost, snažím se víc spát, i když to se mi moc nedaří. Co byste mi doporučila? Děkuji

Dobrý den,
základním pravidlem pro zvýšení TH je, že váš energetický příjem musí být vyšší než výdej. Postup je takový, že nejdříve je nutné stanovit vaši energetickou potřebu a cíl jehož chcete dosáhnout., rozbor vašeho jídelníčku aj. Samozřejmě to lze i tzv. zdravě. Přece jenom jde o delší proces, který nelze shrnout bez potřebných informací do stručné odpovědi. Doporučuji vám se obrátit na odborníka, který vás tímto procesem provede, nejlépe nutričního terapeuta. Takové investice do sebe jistě nebudete litovat.
Jana Eliášová

Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 29.06.2022, 15:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×