Inzerce
Inzerce
Inzerce

Doporučení od fyzioterapeutky

Milá Andreo,

nejdříve Vám chci vyjádřit podporu k Vašemu odhodlání pustit se do boje s „hubnutím“.

Podle fotek, které jste poslala, máte problém s vadným držením těla a následným přetěžováním bederní páteře. Současně je slabé bříško, ale jste po třech porodech, tak je to přirozené. Píšete o výhřezu ploténky, věřím, že není velký, a protože jste neuvedla detaily ohledně parestezie do nohou, nebo trvalých bolestí po nervech, namyslíme program jako u běžného vertebropata.

U břicha je důležité, jestli nemáte výraznější rozestup břišních svalů, ale vzhledem k ploténce ho vezmu v potaz.

Co se týče pohybu, omlouvám se, ale zrovna chůze s maličkou v klokance není úplně to pravé ořechové. Ale chápu, že při túře to asi jinak řešit nejde. Určitě je důležité začít se statickými cviky. Pro začátek by stačila balanční čočka, nebo hodně vyfouknutý balon, na který se do středu postavíte, pokrčíte kolena, podsadíte pánev a zlehka vtáhnete břicho. Je potřeba se dostat do klidu, nevrtět se a držet balanc. Tu výdrž si dopřát i několik minut.

Kolapsy je určitě potřeba řešit, ale může to způsobovat pouze špatné dýchání. Běh bych na začátek doporučovala raději střídat s rychlejší chůzí a myslet na pravidelné dýchání. Spíše bych upřednostnila rychlejší chůzi, po zahřátí si vyklusat jen pro formu a postupně zvyšovat dávky běhu, až půjde chůze zcela vyměnit za běh.

Vhodné cviky

  • 1. Začít statickými cviky – viz výše.
  • 2. Cvičení na posílení břicha z Klářina pokusu
  • 3. Dále by bylo fajn, kdybyste na ploténky využila cvičení na posílení bederního korzetu. Leh na břiše, pokrčená ruka v lokti na straně jedné a pokrčená noha v kyčli na straně druhé (něco jako stabilizovaná poloha). Nos na straně pokrčené ruky směřuje do loketní jamky. V ruce držíme míček.  Máme nafoceno bez míčku. Noha na stejné straně je natažená a volně odpočívá. Ruka na druhé straně volně leží podél těla a do dlaně si položíš stehno druhé nohy s úhlem 90° v koleni i kotníku. Pokrčená ruka tlačí loktem do podložky, pokrčená noha kolenem a položenou vnitřní hranou kotníku taktéž do podložky. Výdrž je 60, 40, 20 sekund s kratičkou relaxací mezi výdrží. Pro začátek stačí jednou na každou stranu. Doporučuji začít na straně aktivity vyhřezlé ploténky. 

Cvik číslo 6 zde: https://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/small

  • 4. K tomu přidat cvik na posílení mezilopatkových svalů. Leh na břiše, dolní končetiny leží vedle sebe, je zde lehká snaha tlačit bérce do podložky, HK pokrčíme v lokti do tvaru svícnu. S nádechem se opřeme o zápěstí, zvedneme lokty ze země, stáhneme ramena směrem dolů a k sobě, to vše v nádechové pozici. Krátce v poloze vydržíme a následně s výdechem vše uvolníme v opačném pořadí. Nejdříve povolí tah ramen, položíme lokty, uvolníme zápěstí. Cvik zopakujeme 6x.

Cvik číslo 3 zde: https://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/small

Na závěr zařadíme relaxaci vleže na zádech s pokrčenými koleny a následným prodýcháním.

Moc Vám držím palce a věřím v úspěch.

Zdravím,

Kamila Vorlová

 

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Doporučení od fyzioterapeutky - diskuze

Poradna

Hezký den,
mám takový neobvyklý dotaz.
Na začátku ledna po silvestru jsem měla silnou chřipku, která mi slezla na průdušky a měla jsem bronchitidu a užívala atb Penbene 150000. Beru antikoncepci Daylette po dobu 1,5 roku. Menses jsem v lednu dostala normálně, jeden den zpoždění přikládám za vinu nemoci, dříve když jsem nebrala antikoncepci, tak se mi na cyklu podílela i obyčejná rýma. S přítelem jsme měli po dobu užívání atb jednou nechráněný sex, ale přítel dovnitř mě nevyvrcholil. Po 14 dnech, kdy už jsem atb nebrala, jsme spolu spali znovu a ja začala slabě špinit s trochou krve. Trvalo to 2 dny. Od té doby bylo vše v pořádku až do teď, kdy jsem se rozhodla zhubnout. Jsem vegetariánka 10 let a kvůli změně stravy a cíli zhubnout jsem do svého jídelnáčku zařadila cca 2x více bílkovin než jsem do té doby jedla. Dietu držím týden. Mám problém s tím, že se mi občas při jídle udělá nevolno/až na zvracení a začala jsem dnes špinit. Dělala jsem si 2x těhotenský test a oba dva byly negativní. Chci se zeptat, jestli můžu mé aktuální obtíže se špiněním přikládat tomu, že jsem včera cvičila břicho, které do té doby nebylo snad půl roku na cvičení a nevolnost z jídla nebo celkovou z toho, že mám najednou těch bílkovin moc? Nebo celkově z té změny režimu (pravidelná strava, menší porce) a zařazení více bilkovin? Nebo bych snad mohla být těhotná? Menstruaci mám dostat za 12 dní.
Děkuji za odpověď.

Dobrý den, nedokážu na takový dotaz odpovědět, vztah mezi špiněním a změnou jídelníčku po 1 týdnu považuji jako nepravděpodobnou. Ani nelze posoudit, co to je 2x vice bílkovin - to je velmi široká oblast, pokud není uvedeno konkrétně. Dotaz spíše směřujte na gynekologa.

 
Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 21.02.2018, 12:28
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce