Inzerce
Inzerce
Inzerce

Školka hrou v době epidemie

Každý den nová inspirace!

Máte doma školkové dítě nebo dokonce předškoláka? Zabavit jej můžete každý den ZDARMA v době epidemie podle kvalitních materiálů, bestsellerových knížek a videí s pedagogy a připravit tak hravě do školy. 

Každý den najdete nové cvičení buď na Facebooku Babyonline.cz nebo přímo tady!

Inzerce

19: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Popelka

Ahoj děti! Znáte pohádku o popelce, která přebírala hrách a čočku? Podívejte se nejprve na video, jak přebírání šlo předškolačce Barušce.

Nyní si můžete tento úkol zaměřený na jemnou motoriku sami vyzkoušet. Poproste rodiče, aby vám dali čočku, fazole a různé druhy těstovin, zamíchali je a předali vám je k roztřídění. 

Inzerce

19: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že okurka je zelenina, kohout zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

18: Hlásky na začátku slova

Milé děti, opět přichází na řadu poznávání hlásek. Předškolák Adámek si hláskování vyzkoušel pomocí Písmenkových kartiček s paní učitelkou Irenou.  

Nejprve se podívejte na ukázku.

Inzerce

Milí rodiče, nyní si můžete cvičení vyzkoušet se svými dětmi pomocí jednoduchého úkolu z Předškolákových týdeníčků. Úkolem dětí bude spojit slova, která začínají na stejné písmeno.

17: Říkanka Kdo je kdo (o společnosti a slušném chování)

Milé děti, dnes si procvičíme povolání. Jaké další povolání znáte a co v nich lidé dělají? Čím chcete být vy? Nakreslete své vysněné povolání.

Inzerce

16: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Navlékání korálků

Milí rodiče, zkuste dát svému dítěti šňůrku, těstoviny, korálky nebo rozstříhanou slámku a nechat je navlékat. Podívejte se nejprve na ukázku s předškolačkou Baruškou.

16: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že kaktus je rostlina, čáp zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

15: Jak se kreslí? Beruška

Děti, umíte nakreslit berušku? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

14: Hláskování školkového dítěte

Ahoj děti! Poznáte počáteční a koncové hlásky? Podívejte se nejprve na Adámka s Baruškou a pak zkuste říci sami počáteční a koncové písmeno u jednotlivých obrázků.

Nejprve se podívejte na ukázku.

A teď si hláskování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám přílohu vytiskne a nezapomeňte se nám pochlubit, jak vám cvičení jde. 

13: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Maminka nebo tatínek vám cvičení vytiskne a nezapomeňte se nám skupinami, které jsi vytvořil, pochlubit.

12: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes bude paměťové cvičení o trochu těžší, se 6 obrázky. Zadívejte se na ně po dobu 10 vteřin, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že ucho je část lidského těla, cibule zelenina, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

11: Jak se kreslí? Houba

Ahoj děti, umíte nakreslit houbu? Zkuste ji podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

10: Slabikování s Písmenkovými kartičkami

Ahoj děti! Dnes si procvičíme slabikování. Vytiskněte si a vystřihněte ukázku z Písmenkových kartiček a přiřaďte jej do skupin podle počtu slabik. Kartičky s počtem slabik najdete také v příloze. Stejně tak k číslicím můžete přiřadit obrázky různých věcí, které si vytisknete v časopise. 

Nejprve se podívejte na ukázku s Adámkem.

A teď si slabikování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám kartičky vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

9: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že leknín je rostlina, eskymák je člověk, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

8: Rýmovačky 

Dnes si vyzkoušíme s dětmi rýmovačky. Ty jsou stejně jako spojovačky velmi oblíbené. V příloze naleznete 8 různých obrázků, kdy úkolem dítěte bude spojit vždy 2 obrázky, které se rýmují. Nejprve si s dítětem řekněte, co vidí za obrázky. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si rýmovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

7: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si můžeš obrázky vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

6: Spojování obrázků z Hlavičkových úkolů

Dneska si vyzkoušíme s dětmi spojovačky, ty mají děti zvláště v oblibě. Milé děti, v příloze naleznete 8 různých obrázků a vaším úkolem bude spojit vždy 2 obrázky, které k sobě patří. Nejprve si s dítětem řekněte, co jednotlivé obrázky znamenají. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si spojovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

5: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že čert je pohádková postava, opice zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

4: Jak procvičit ruku předškoláka před psaním 

Milí rodiče, uvolňovací cviky jsou důležitou součástí při přípravě dítěte pro psaní. Často totiž děti neumějí dostatečně horní končetinu, ruku a prsty a volně s nimi pohybovat, plynout po papíře. Zkuste to s paní učitelkou Irenou jako Baruška! Jak vám to šlo? Pochlubte se!

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak procvičovat ruku pomocí štětce a jak malovat vodovkami 

Milí rodiče, zkuste dát dítěti velký papír, štětec a vodu a nechte jej trénovat správný pohyb a úchop pod vedením paní učitelky Ireny! 

Video naleznete zde!

4: Jak správně držet tužku

Milé děti, abyste si mohly krásně úkoly vyplňovat, nestačí jen tužku chytit do ruky, ale je potřeba ji správně držet. Budete to umět stejně krásně jako Baruška s ergonomickou tužkou? Vyzkoušejte si to! Tužka je dostání na www.prochytrehlavicky.cz.

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak se koulí jablíčko

Milí rodiče, procvičte si s dítětem uvolnění ruky vestoje pomocí jednoduchého úkolu s říkankou!

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit. 

4: Slepička a tukan 

Milí děti, vytečkujte orámovanou část stránky, jako když slepička rychle zobe zrníčka. POZOR, nedělejte kolečka, pouze rychle a jemně uhoď špičkou tužky do papíru. Dítě musí mít uvolněné zápěstí, kterým lehce pohybuje. 

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

3: Naučte se správné hygieně ve společnosti

Milé děti, hygiena je v těchto dnech zvláště důležitá. Pojďme si vyplnit jednu takovou hygienickou stránku z Hlavičkových úkolů. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne.

2: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se na 5 vteřin na obrázek, který se vám zobrazí po prokliknutí, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázek zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: vpravo nahoře, v pravém horním rohu, vlevo dole, v levém dolním rohu, první, druhé, uprostřed apod. Také můžete říct, do jaké kategorie jednotlivé obrázky patří, např. že ananas je ovoce, žirafa zvíře, kde žije a další.

1: Jak se kreslí? Jablíčko

Děti, umíte nakreslit jablíčko? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Školka hrou v době epidemie - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Pláče při odchodu do školky

| Bayu | 24.02.2020, 09:15

Dobrý den. Ráda bych se zeptala co mohu dělat pro lepší odchody syna do školky. Syn 3,5roku ráno při odchodu do školky často pláče-ne vždy. V říjnu nastoupil do školky (v srpnu se nám narodila holčička. Nechala jsem ho po dobu šestinedělí doma,aby si na sebe zvykli. Nijak zvlášť na ni nežárlí). Těšil se, chodili jsme často kolem, mluvili o ní,nastoupila do stejné třídy i malá sousedka. Po týdnu začal hrozně plakat při odchodu,že se bojí. Ten den jsem ho vzala ze školky domů. Zjistila jsem, že mu spolužačka zmuchlala obrázek. Tak jsme o tom mluvili a vysvětlovali. Od té doby často ráno pláče. Přijde mi,že zkouší důvody proč tam nechce. Každou chvíli jiné. Ráno na něj nespěchám. Když potřebuje vysvětluji proč tam chodí a přirovnávám k tatínkovi,že taky chodí do práce a taky se mu občas nechce, ale jde. Má tam kamarády. Učitelky říkají, že je hned dobrý. A po vyzvednutí mi sám řekne,že se mu líbilo. Na dotazy,zda půjde zítra zase říká,že ano. Jen teď,když se ho ptám co dělali mi to nechce říct. Trochu mu pomůže,když mu popíšu svůj den. Ptám se ho co by mu pomohlo k lepším odchodům,ale jen stále opakuje,že nechce, že někoho nemá rád,že se mu tam nelíbí atd. Už nevím co vyzkoušet. Mluvit o tom se mnou moc nechce. Je samostatný a byl často mezi dětmi. Fakt je,že je často nemocný tak tam moc pravidelně nechodí. Za odpověď děkuji

Dobrý den,

v dotazu zmiňujete adaptační potíže synka ve školce a zároveň důležitou změnu, která se odehrála u vás doma - narození sestřičky.  Dětí, které mají "rozjezd" ve školce trochu pomalejší, není málo a s podobně radostnou událostí  v rodině  nemusí mít vždy obtížnější adaptace přímou souvislost - odloučení od maminky, nové prostředí a požadavky jsou samy o sobě náročné. Věřím ovšem tomu, že narození sestřičky následované brzkým nástupem do školky synovi situaci úplně neulehčilo. Děti se mnohdy do školky těší, když ovšem přijde na lámání chleba (dítě má začít každý den do školky chodit), radost ho poněkud opustí. Důležité bývá, zda dítě bylo zvyklé pobývat někde bez maminky (bývá s prarodiči, navštěvovalo nějakou miniškolku nebo dětský klub) nebo zda je školka úplně jeho první zkušenost.

Píšete, že ráno zkouší vymýšlet různé důvody, proč do školky nejít, pláče...Pokud je pravda, že pláče pouze než se od vás odloučí a zbytek doby funguje bez problémů (hraje si s dětmi, je dobře naladěný, jí...), je to se zvykáním nejspíš na dobré cestě a syn potřebuje jen upevnit návyky, vědět, co jej ve školce hezkého čeká, musí si ověřit, že vždy pro něj přijdete apod. Určitě bych se snažila úzce spolupracovat s paní učitelkou, zkusila s ní probrat, jak zvládá syn pobyt ve školce, zda mu něco nedělá problém - vztahy s dětmi, jídlo, chození na toaletu, zvládá vše, co se od dítěte, které nastoupí do školky, očekává (obléci se, obout..samostatně jíst, požádat o pomoc apod)?...někdy se může stát, že dítě trápí i zdánlivá "maličkost" (musí jíst něco, co nechce, bojí se říct paní učitelce, že potřebuje pomoc např. po použití toalety...). Zkusit zjistit, co syn dělá ve školce rád, co podle paní učitelky potřebuje. Možná se s vámi ráno víc pomazlit, vzít si oblíbenou hračku....Někdy pomáhá, když dítě vodí do školky tatínek. Samozřejmě bych nevynechala ani synka samotného - píšete, že se ho ptáte, co by mu pomohlo k lepším odchodům, zkuste s ním znovu v klidu probrat, co ho může trápit, případně mu nabídnout, jak danou situaci řešit. Můžete si pořídit nějakou z dětských knih o školce, popovídat o tom, co děti na obrázcích dělají, co prožívají...můžete zjistit, zda něco z toho neprožívá i syn. Nakreslete si obrázek o tom, co ve školce dělali, co se mu líbilo (i třeba na základě sdělení paní učitelky)...Pochvalte ho za konkrétní věc, co se mu ve školce povedla (hezky si pohrál s kamarádem..ochutnal nové jídlo....krásně si uklidil hračky)- syn vám nejspíš sám toho příliš nepovypráví, poproste opět paní učitelku, jestli by nemohla vypomoci s hledáním synových školkových úspěchů. Můžete zkusit vytvořit i nějaký motivační kalendář pro syna, kde s pomocí obrázků nebo magnetku vyznačíte, co se mu dařilo, co ten den dělal apod.

Píšete, že na mladší sestřičku skoro nežárlí, přesto je dobré mít na paměti, že změnu své donedávna výsadní pozice v rodině jistě vnímá a může se cítit nejistě. Posilujte jeho postavení "velkého bráchy", dovolte synovi, ať vám s malou pomáhá - podá plenku, "dohlédne" na ni chvilinku, třeba jí i popovídá, co zažil ve školce. Povídejte sis ním, co dělal on, když byl malý jako je nyní dcerka, jak a v čem byl šikovný, nejšikovnější :) A  co všechno už syn umí nyní, hrát si s dětmi, jezdit na skluzavce, stavět si s kostek, vše, co rád dělává ve školce.

Nepíšete, zda chodí domů po obědě nebo až odpoledne - přimlouvala bych se jinak za první variantu. Odpoledne ať máte už program společný, dopoledne si pohraje s dětmi a po obědě se už zkrátka sestřička svého velkého bráchy nemůže dočkat a podniknete něco společně...Plánujte, co budete dělat společně (a nezapomeňte to splnit)- návštěva u kamaráda nebo si zajít na oblíbené hřiště..

Jak jste také zmínila, přivykání na školku synovi neusnadňuje ani méně pravidelná docházka způsobené častější nemocností. 

Pokud by  ranní plačtivost a nespokojenost syna přetrvávaly i dále, případně se přidaly jakékoliv známky toho, že syn odloučení špatně nese ( bolení bříška, pomočování, špatné sny apod...) zvážila bych, nakolik je školka pro syna aktuálně přínosem a  dala mu raději čas k tomu, aby  znovu nabyl jistoty a klidu ve vaší péči, která je nezastupitelná a kolektivním zařízením nenahraditelná. 

Pro dítě ve věku vašeho syna hraje stále nejdůležitější roli v životě máma, i když se nám mnohdy okolí snaží namluvit, že bez kolektivu, školky a kroužků se nám dítě nerozvine, ba přímo zakrní, bude rozmazlené apod. Opak je pravdou. Co do budování vztahu s dítětem nyní vložíte vy sama, z toho bude čerpat i nadále a v budoucnu mu to pomůže překonat další obtížnější situace. I pár měsíců může někdy dítěti stačit k tomu, aby citově dozrálo a nástup do školky proběhne podstatně snadněji.

Někdy nejspíš každý z nás potřebuje oddychový čas, aby nabral zase sílu a mohl zase zvládat velké věci. 

Třeba namalovat autobus a duhu k tomu, sníst celý oběd i s polévkou a těšit se na to, že s mámou klidně může jít domů už po "o".

Míša

Mgr. Michaela Krupková | Babyonline | 27.02.2020, 07:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce