Inzerce
Inzerce

Školka hrou v době epidemie

Každý den nová inspirace!

Máte doma školkové dítě nebo dokonce předškoláka? Zabavit jej můžete každý den ZDARMA v době epidemie podle kvalitních materiálů, bestsellerových knížek a videí s pedagogy a připravit tak hravě do školy. 

Každý den najdete nové cvičení buď na Facebooku Babyonline.cz nebo přímo tady!

Inzerce

Vyhodnocení soutěže z Facebooku!

Děkujeme všem rodičům a hlavně předškoláčkům a školáčkům za účast v našem seriálu Školka hrou! Obrželi jsme několik krásných komentářů, fotografií z přípravy i dalších podnětů. 

Všichni účastníci Školky hrou, kteří se zapojili svými komentáři, získávají hodnotné dárky z našeho vydavatelství:

Inzerce
  • Inna Dillan: získává  6 našich originálních publikací Pro chytré hlavičky + ergotužku Stabilo se zářezy pravák nebo levák + fixy Stabilo Trio Scribbi se zasouvacím hrotem 8 ks 
  • Světlana Vacková: získává 3 naše originální publikace Pro chytré hlavičky
  • Adriana Hyklová: získává Předškolákovy týdeníčky a Písmenkové kartičky

 A další účastníci budou odměněni Písmenkovými kartičkami:

  • Blánž Viktor
  • Janina Kruchňová Malá 
  • Miki Pinkiova l
  • Petra Fer
  • Eva Pivková
  • Ivana Stojáková
  • Luci Beranek Mar

Moc gratulujeme a přejeme úspěšný zápis a vstup do první třídy!

Inzerce

47: Ukázkový zápis dítěte do školy 

Milí rodiče, milé děti, protože vás v následujících dnech čeká zápis do školy, zkuste se podívat na video, jak jej zvládla s paní učitelkou Baruška. Zkuste si pak na takový zápis s dítětem společně zahrát.

46: Zahrajte si pexeso

Nyní si můžete vytvořené pexeso s rodiči zahrát.  Pokud vlastní pexeso nemáte, nevadí, můžete si vytisknout již vytvořené pexeso z naší redakce. 

46: Vytvořte si vlastní pexeso

Milé děti, vystřihněte si několik listů šablony v příloze a vytvořte si vlastní pexeso. Na vytištěné čtverečky nakresli různé obrázky vždy po dvou, vybarvi je a vystřihni co nejpečlivěji.

45: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

Inzerce

44: Tvořte slova s Písmenkovými kartičkami

Ahoj rodiče a děti. Zkuste vytvořit co nejvíce slov z ukázkového letáku Písmenkových karet! Písmena si můžete vystřihnout a skládat s dítětem slova společně. Jedna z maminek, která před lety vyhrála naši soutěž, jich vytvořila rovných 100! Vaše návrhy slov nám můžete vložit do komentářů. 

43: Najdi obrázky, které mají ve slově písmeno E

Milé děti, vytiskněte si list z přílohy a zakroužkujte obrázky, které mají ve slově písmeno E.

42: Grafomotorika - Dokresli obrázek dle předlohy

Milé děti, poznáte, jaká chyba se u obrázků stala? Půl obrázku se zatoulala. Berušku a mašličku, motýlka i lodičku dokreslíš za chviličku. Vytiskni si, dokresli druhou polovinu obrázku (vybarvi). Nezapomeň si před kreslením ruku procvičit!

41: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

40: Říkanka Jak přes silnici (o bezpečnosti)

Milé děti, umíte správně přejít silnici? Říkanka vám napoví. Víte, jak fungují semafory na přechodech a kdy můžete silnici bezpečně přejít?

Na závěr si vyplňte lehké grafomotorické cvičení z Říkaček pro chytré hlavičky.

39: Grafomotorika - hopskulka 

Ahoj děti! Poproste rodiče, aby vám vytiskli list v příloze a pak jedním tahem nakreslete, jak v rámečku skáče a odráží se od stěn pružná kulička. Pohyb veďte z jedné strany rámečku na druhou, pak nahoru, dolů, zkrátka všemi směry. Můžete kreslit vestoje. Nezapomeňte si ruku před psaním procvičit podle dřívějších videí. 

38: Najdi obrázky, které mají ve slově písmeno S

Milé děti, vytiskněte si list v příloze a zkuste zakroužkovat všechny obrázky, které mají ve slově písmeno S, na začátku, uvnitř, nebo na konci.

37: Doplňovačka sněhulák

Milé děti, stavíte rádi sněhuláka? Dnes si vyzkoušíme sněhuláka obkreslit. Postupuj od největší koule k malým. Kolečka obtahuj různými směry. Poté vedle něj zkus nakreslit úplně stejného.

36: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

35: Obkreslování ruky

Milé děti, umíte si obkreslit svou ruku? Nejprve se podívejte na video s předškolačkou Baruškou.

A nyní si vyzkoušejte obkreslit ruku i vy.

34: Geometrické tvary

Milé děti, dnes si vyzkoušíme geometrické tvary. Poznáte čtverec, trojúhelník nebo kruh?

Nejprve se podívejte na ukázku s Baruškou.

Nyní si vyzkoušíme další úkol. Vytiskněte si list z přílohy a tvary vystřihněte. Sestavte z nich stůl, kostel s věží, most, raketu, plachetnici nebo jiný obrázek. Vyjmenujte u každého obrázku, kolik kterých tvarů jsi na jeho stavbu použil/a. Např. 2 obdélníky, 4 trojúhelníky a podobně. Nakonec zkuste složit a nalepit původní tvar.

33: Protiklady

Milé děti, víte, co jsou to protiklady? Jedná se o slova opačného, protikladného významu. Nejprve si vystřihněte obrázky na okraji stránky. Rodič vám přečte otázku nad obrázkem a vaším úkolem bude najít a nalepit vedle něj obrázek s opačným významem a na otázku odpovědět.

32: Grafomotorika - Šneček ztratil ulitu

Milé děti, dokreslíte ulitu šnečkovi? Cvik provádíme ve směru šipky, jedním tahem. Nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

32: Kostky - o kolik více/méně

Dnes si děti opět zahrajeme kostky, vaším úkolem bude určit vždy na 2 kostkách o kolik tečen je méně/více. Pak je seřaďte od nejméně po nejvíce.

31: Pohybovka Dotýkačka

Milé děti, dnes si procvičíme křížené pohyby. Vytiskněte si PDF s návodem z Pohybovek z Předškolákových týdeníčků. Zahrajte si hru s rodiči nebo sourozencem. Nejprve si vyzkoušejte, jak vám hledání částí těla půjde: sedněte si a chyťte se pravou rukou opačné, tedy levé koleno, druhou ruku si položte na hlavu. Tak a teď polohu vyměňte jako v zrcadle: levá ruka bude na pravém koleni a pravá ruka na hlavě. Ještě několikrát vyměňte ruce, aby se vám to nepletlo.

31: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že rajče je ovoce, bábovka jídlo, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

30: Jak se kreslí? Vlaštovka

Děti, umíte nakreslit vlaštovku? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

30: Kostky - o kolik více/méně

Milé děti, vaším úkolem bude určit vždy na 2 kostkách o kolik tečen je méně/více. Pak je seřaďte od nejméně po nejvíce.

29: Pohybovka: Rychlé změny poloh

Milé děti, dnes si trochu procvičíme tělo, protože i pohyb je v předškolní přípravě velmi důležitý. Vytiskněte si PDF s návodem. Zahrajte si s rodiči nebo se starším sourozencem hru: rodič zadá polohy, jak mají jít za sebou, a ty je musíš co nejrychleji provést. Můžete si i vzájemně předcvičovat. Tímto cvičením procvičujete soustředění, paměť, pohybovou paměť a koordinaci.  

29: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si je můžeš rozstříhat. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

28: Kostky - o kolik více/méně

Milé děti, dnes si opět procvičíme kostky. Vaším úkolem bude nyní určit nejen, kdo má více, ale i o kolik teček je na kostce méně či více. Podívejte se nejprve na video, jak hrála kostky předškolačka Baruška s paní učitelkou Irenou.

Nyní si tento úkol můžete vyzkoušet sám/sama. Urči vždy na 2 kostkách o kolik teček je méně/více. Pak je seřaď od nejméně po nejvíce. 

27: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že chobotnice je zvíře, mrkev zelenina, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

 

26: Prostorová orientace 

Ahoj děti! Vytiskněte si list z přílohy, prostřihněte okna, aby šla otevřít, pusťte si video a provádějte dle instrukcí paní učitelky stejně jako Baruška. 

 

25: Více/méně teček na kostce

Milé děti, zahrajte si s maminkou nebo tatínkem kostky! Vaším úkolem bude po hodu kostkou určit, kdo má více či méně teček!

Podívejte se nejprve na video, jak hrála kostky předškolačka Baruška s paní učitelkou.

Nyní si tento úkol můžete vyzkoušet sami pomocí cvičení z Hlavičkových úkolů. Výsledek nám nezapomeňte nafotit.

24: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Navlékání a zavazování tkaniček

Milé děti, určitě jste se již učili, jak zavázat tkaničky. Ukázal vám ale někdo, jak je do bot navléknout? Podívejte se na video s předškolačkou Baruškou, která si tkaničky zkusila navléknout i zavázat.

A teď si milé děti vyzkoušejte navléknout a zavázat tkaničky i vy. Vystřihněte si botu v příloze, požádejte rodiče o tkaničku nebo provázek a směle do toho! Výsledek nám nezapomeňte nafotit! 

24: Vybarvování podle čísel 

Milí rodiče, vytiskněte dítěti obrázek. Jeho úkolem bude vybarvit jednotlivé části podle čísel určenou barvou.

23: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 8 obrázky

Ahoj děti! Dnes bude paměťové cvičení zase o trochu těžší, a to s 8 obrázky. Zadívejte se po dobu 20 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že ředkvička je zelenina, lopata pracovní nástroj, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

22: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Sirky

Milé děti, dnes si vyzkoušíme jeden netradiční úkol se sirkami. Nejprve si sirky z krabičky vysypte a různě si je rozmístěte po stole. Vaším úkolem bude jednou rukou (nejprve tou, kterou píšete) umístit sirky zpátky co nejrychleji do krabičky a zároveň krabičku se sirkami zavřít. Pokud by pro vás byl úkol příliš jednoduchý, můžete vyzkoušet těžší variantu, a to s rukou, kterou nepíšete. Jak se to podařilo předškolačce Barušce se podívejte ve videu. A pak poproste rodiče o zapůjčení sirek. 

21: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Maminka nebo tatínek vám cvičení vytiskne a nezapomeňte se nám skupinami, které jsi vytvořil, pochlubit.

20: Hlásky na konci slova

Milé děti, poznáte, na jaké písmeno slovo končí? Předškolák Adámek si hláskování vyzkoušel pomocí Písmenkových kartiček s paní učitelkou Irenou.

Nejprve se podívejte na ukázku.

Milí rodiče, nyní si můžete cvičení vyzkoušet se svými dětmi pomocí jednoduchého úkolu z Předškolákových týdeníčků. Úkolem dětí bude spojit slova, která končí na stejné písmeno.

19: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Popelka

Ahoj děti! Znáte pohádku o popelce, která přebírala hrách a čočku? Podívejte se nejprve na video, jak přebírání šlo předškolačce Barušce.

Nyní si můžete tento úkol zaměřený na jemnou motoriku sami vyzkoušet. Poproste rodiče, aby vám dali čočku, fazole a různé druhy těstovin, zamíchali je a předali vám je k roztřídění. 

19: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že okurka je zelenina, kohout zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

18: Hlásky na začátku slova

Milé děti, opět přichází na řadu poznávání hlásek. Předškolák Adámek si hláskování vyzkoušel pomocí Písmenkových kartiček s paní učitelkou Irenou.  

Nejprve se podívejte na ukázku.

Milí rodiče, nyní si můžete cvičení vyzkoušet se svými dětmi pomocí jednoduchého úkolu z Předškolákových týdeníčků. Úkolem dětí bude spojit slova, která začínají na stejné písmeno.

17: Říkanka Kdo je kdo (o společnosti a slušném chování)

Milé děti, dnes si procvičíme povolání. Jaké další povolání znáte a co v nich lidé dělají? Čím chcete být vy? Nakreslete své vysněné povolání.

16: Jak trénovat jemnou motoriku dítěte? Navlékání korálků

Milí rodiče, zkuste dát svému dítěti šňůrku, těstoviny, korálky nebo rozstříhanou slámku a nechat je navlékat. Podívejte se nejprve na ukázku s předškolačkou Baruškou.

16: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 10 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že kaktus je rostlina, čáp zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

15: Jak se kreslí? Beruška

Děti, umíte nakreslit berušku? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

14: Hláskování školkového dítěte

Ahoj děti! Poznáte počáteční a koncové hlásky? Podívejte se nejprve na Adámka s Baruškou a pak zkuste říci sami počáteční a koncové písmeno u jednotlivých obrázků.

Nejprve se podívejte na ukázku.

A teď si hláskování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám přílohu vytiskne a nezapomeňte se nám pochlubit, jak vám cvičení jde. 

13: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si obrázky můžeš vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Maminka nebo tatínek vám cvičení vytiskne a nezapomeňte se nám skupinami, které jsi vytvořil, pochlubit.

12: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček s 6 obrázky

Ahoj děti! Dnes bude paměťové cvičení o trochu těžší, se 6 obrázky. Zadívejte se na ně po dobu 10 vteřin, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že ucho je část lidského těla, cibule zelenina, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

11: Jak se kreslí? Houba

Ahoj děti, umíte nakreslit houbu? Zkuste ji podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

10: Slabikování s Písmenkovými kartičkami

Ahoj děti! Dnes si procvičíme slabikování. Vytiskněte si a vystřihněte ukázku z Písmenkových kartiček a přiřaďte jej do skupin podle počtu slabik. Kartičky s počtem slabik najdete také v příloze. Stejně tak k číslicím můžete přiřadit obrázky různých věcí, které si vytisknete v časopise. 

Nejprve se podívejte na ukázku s Adámkem.

A teď si slabikování vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám kartičky vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

9: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že leknín je rostlina, eskymák je člověk, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

8: Rýmovačky 

Dnes si vyzkoušíme s dětmi rýmovačky. Ty jsou stejně jako spojovačky velmi oblíbené. V příloze naleznete 8 různých obrázků, kdy úkolem dítěte bude spojit vždy 2 obrázky, které se rýmují. Nejprve si s dítětem řekněte, co vidí za obrázky. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si rýmovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

7: Skupiny obrázků, které k sobě patří: Nadřazené a podřazené pojmy

Poznáš, které obrázky k sobě patří a proč? Jak bys jejich skupinu nazval? Nejdříve si můžeš obrázky vystřihnout. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svými skupinami pochlubit.

6: Spojování obrázků z Hlavičkových úkolů

Dneska si vyzkoušíme s dětmi spojovačky, ty mají děti zvláště v oblibě. Milé děti, v příloze naleznete 8 různých obrázků a vaším úkolem bude spojit vždy 2 obrázky, které k sobě patří. Nejprve si s dítětem řekněte, co jednotlivé obrázky znamenají. Ve videu se podívejte, jak tento úkol zvládl předškolák Adámek.

A teď si spojovačku vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

5: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si opět procvičíme paměť. Zadívejte se po dobu 5 vteřin na obrázky, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázky zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: v pravém horním rohu …, v levém horním rohu …, apod. Také můžete říct, co jednotlivé obrázky jsou, např. že čert je pohádková postava, opice zvíře, a které obrázky k sobě patří. Na závěr můžeš u všech slov určit první a poslední hlásku a počet slabik.

4: Jak procvičit ruku předškoláka před psaním 

Milí rodiče, uvolňovací cviky jsou důležitou součástí při přípravě dítěte pro psaní. Často totiž děti neumějí dostatečně horní končetinu, ruku a prsty a volně s nimi pohybovat, plynout po papíře. Zkuste to s paní učitelkou Irenou jako Baruška! Jak vám to šlo? Pochlubte se!

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak procvičovat ruku pomocí štětce a jak malovat vodovkami 

Milí rodiče, zkuste dát dítěti velký papír, štětec a vodu a nechte jej trénovat správný pohyb a úchop pod vedením paní učitelky Ireny! 

Video naleznete zde!

4: Jak správně držet tužku

Milé děti, abyste si mohly krásně úkoly vyplňovat, nestačí jen tužku chytit do ruky, ale je potřeba ji správně držet. Budete to umět stejně krásně jako Baruška s ergonomickou tužkou? Vyzkoušejte si to! Tužka je dostání na www.prochytrehlavicky.cz.

Video naleznete na našem Facebooku!

4: Jak se koulí jablíčko

Milí rodiče, procvičte si s dítětem uvolnění ruky vestoje pomocí jednoduchého úkolu s říkankou!

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit. 

4: Slepička a tukan 

Milí děti, vytečkujte orámovanou část stránky, jako když slepička rychle zobe zrníčka. POZOR, nedělejte kolečka, pouze rychle a jemně uhoď špičkou tužky do papíru. Dítě musí mít uvolněné zápěstí, kterým lehce pohybuje. 

Nejprve se podívejte na ukázku. Video naleznete na našem Facebooku

A teď si grafomotorické cvičení vyzkoušejte, děti, samy. Maminka nebo tatínek vám je vytiskne a nezapomeňte se nám svým výtvorem pochlubit.

3: Naučte se správné hygieně ve společnosti

Milé děti, hygiena je v těchto dnech zvláště důležitá. Pojďme si vyplnit jednu takovou hygienickou stránku z Hlavičkových úkolů. Maminka nebo tatínek vám ji vytiskne.

2: Paměťové cvičení podle Písmenkových kartiček se 4 obrázky

Ahoj děti! Dnes si procvičíme paměť. Zadívejte se na 5 vteřin na obrázek, který se vám zobrazí po prokliknutí, maminka nebo tatínek vám to stopne, pak obrázek zakryje a vy zkuste říci, kde co bylo. Používejte spojení jako: vpravo nahoře, v pravém horním rohu, vlevo dole, v levém dolním rohu, první, druhé, uprostřed apod. Také můžete říct, do jaké kategorie jednotlivé obrázky patří, např. že ananas je ovoce, žirafa zvíře, kde žije a další.

1: Jak se kreslí? Jablíčko

Děti, umíte nakreslit jablíčko? Zkuste jej podle našeho návodu a výsledným obrázkem se pochlubte.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Školka hrou v době epidemie - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Pláče při odchodu do školky

| Bayu | 24.02.2020, 09:15

Dobrý den. Ráda bych se zeptala co mohu dělat pro lepší odchody syna do školky. Syn 3,5roku ráno při odchodu do školky často pláče-ne vždy. V říjnu nastoupil do školky (v srpnu se nám narodila holčička. Nechala jsem ho po dobu šestinedělí doma,aby si na sebe zvykli. Nijak zvlášť na ni nežárlí). Těšil se, chodili jsme často kolem, mluvili o ní,nastoupila do stejné třídy i malá sousedka. Po týdnu začal hrozně plakat při odchodu,že se bojí. Ten den jsem ho vzala ze školky domů. Zjistila jsem, že mu spolužačka zmuchlala obrázek. Tak jsme o tom mluvili a vysvětlovali. Od té doby často ráno pláče. Přijde mi,že zkouší důvody proč tam nechce. Každou chvíli jiné. Ráno na něj nespěchám. Když potřebuje vysvětluji proč tam chodí a přirovnávám k tatínkovi,že taky chodí do práce a taky se mu občas nechce, ale jde. Má tam kamarády. Učitelky říkají, že je hned dobrý. A po vyzvednutí mi sám řekne,že se mu líbilo. Na dotazy,zda půjde zítra zase říká,že ano. Jen teď,když se ho ptám co dělali mi to nechce říct. Trochu mu pomůže,když mu popíšu svůj den. Ptám se ho co by mu pomohlo k lepším odchodům,ale jen stále opakuje,že nechce, že někoho nemá rád,že se mu tam nelíbí atd. Už nevím co vyzkoušet. Mluvit o tom se mnou moc nechce. Je samostatný a byl často mezi dětmi. Fakt je,že je často nemocný tak tam moc pravidelně nechodí. Za odpověď děkuji

Dobrý den,

v dotazu zmiňujete adaptační potíže synka ve školce a zároveň důležitou změnu, která se odehrála u vás doma - narození sestřičky.  Dětí, které mají "rozjezd" ve školce trochu pomalejší, není málo a s podobně radostnou událostí  v rodině  nemusí mít vždy obtížnější adaptace přímou souvislost - odloučení od maminky, nové prostředí a požadavky jsou samy o sobě náročné. Věřím ovšem tomu, že narození sestřičky následované brzkým nástupem do školky synovi situaci úplně neulehčilo. Děti se mnohdy do školky těší, když ovšem přijde na lámání chleba (dítě má začít každý den do školky chodit), radost ho poněkud opustí. Důležité bývá, zda dítě bylo zvyklé pobývat někde bez maminky (bývá s prarodiči, navštěvovalo nějakou miniškolku nebo dětský klub) nebo zda je školka úplně jeho první zkušenost.

Píšete, že ráno zkouší vymýšlet různé důvody, proč do školky nejít, pláče...Pokud je pravda, že pláče pouze než se od vás odloučí a zbytek doby funguje bez problémů (hraje si s dětmi, je dobře naladěný, jí...), je to se zvykáním nejspíš na dobré cestě a syn potřebuje jen upevnit návyky, vědět, co jej ve školce hezkého čeká, musí si ověřit, že vždy pro něj přijdete apod. Určitě bych se snažila úzce spolupracovat s paní učitelkou, zkusila s ní probrat, jak zvládá syn pobyt ve školce, zda mu něco nedělá problém - vztahy s dětmi, jídlo, chození na toaletu, zvládá vše, co se od dítěte, které nastoupí do školky, očekává (obléci se, obout..samostatně jíst, požádat o pomoc apod)?...někdy se může stát, že dítě trápí i zdánlivá "maličkost" (musí jíst něco, co nechce, bojí se říct paní učitelce, že potřebuje pomoc např. po použití toalety...). Zkusit zjistit, co syn dělá ve školce rád, co podle paní učitelky potřebuje. Možná se s vámi ráno víc pomazlit, vzít si oblíbenou hračku....Někdy pomáhá, když dítě vodí do školky tatínek. Samozřejmě bych nevynechala ani synka samotného - píšete, že se ho ptáte, co by mu pomohlo k lepším odchodům, zkuste s ním znovu v klidu probrat, co ho může trápit, případně mu nabídnout, jak danou situaci řešit. Můžete si pořídit nějakou z dětských knih o školce, popovídat o tom, co děti na obrázcích dělají, co prožívají...můžete zjistit, zda něco z toho neprožívá i syn. Nakreslete si obrázek o tom, co ve školce dělali, co se mu líbilo (i třeba na základě sdělení paní učitelky)...Pochvalte ho za konkrétní věc, co se mu ve školce povedla (hezky si pohrál s kamarádem..ochutnal nové jídlo....krásně si uklidil hračky)- syn vám nejspíš sám toho příliš nepovypráví, poproste opět paní učitelku, jestli by nemohla vypomoci s hledáním synových školkových úspěchů. Můžete zkusit vytvořit i nějaký motivační kalendář pro syna, kde s pomocí obrázků nebo magnetku vyznačíte, co se mu dařilo, co ten den dělal apod.

Píšete, že na mladší sestřičku skoro nežárlí, přesto je dobré mít na paměti, že změnu své donedávna výsadní pozice v rodině jistě vnímá a může se cítit nejistě. Posilujte jeho postavení "velkého bráchy", dovolte synovi, ať vám s malou pomáhá - podá plenku, "dohlédne" na ni chvilinku, třeba jí i popovídá, co zažil ve školce. Povídejte sis ním, co dělal on, když byl malý jako je nyní dcerka, jak a v čem byl šikovný, nejšikovnější :) A  co všechno už syn umí nyní, hrát si s dětmi, jezdit na skluzavce, stavět si s kostek, vše, co rád dělává ve školce.

Nepíšete, zda chodí domů po obědě nebo až odpoledne - přimlouvala bych se jinak za první variantu. Odpoledne ať máte už program společný, dopoledne si pohraje s dětmi a po obědě se už zkrátka sestřička svého velkého bráchy nemůže dočkat a podniknete něco společně...Plánujte, co budete dělat společně (a nezapomeňte to splnit)- návštěva u kamaráda nebo si zajít na oblíbené hřiště..

Jak jste také zmínila, přivykání na školku synovi neusnadňuje ani méně pravidelná docházka způsobené častější nemocností. 

Pokud by  ranní plačtivost a nespokojenost syna přetrvávaly i dále, případně se přidaly jakékoliv známky toho, že syn odloučení špatně nese ( bolení bříška, pomočování, špatné sny apod...) zvážila bych, nakolik je školka pro syna aktuálně přínosem a  dala mu raději čas k tomu, aby  znovu nabyl jistoty a klidu ve vaší péči, která je nezastupitelná a kolektivním zařízením nenahraditelná. 

Pro dítě ve věku vašeho syna hraje stále nejdůležitější roli v životě máma, i když se nám mnohdy okolí snaží namluvit, že bez kolektivu, školky a kroužků se nám dítě nerozvine, ba přímo zakrní, bude rozmazlené apod. Opak je pravdou. Co do budování vztahu s dítětem nyní vložíte vy sama, z toho bude čerpat i nadále a v budoucnu mu to pomůže překonat další obtížnější situace. I pár měsíců může někdy dítěti stačit k tomu, aby citově dozrálo a nástup do školky proběhne podstatně snadněji.

Někdy nejspíš každý z nás potřebuje oddychový čas, aby nabral zase sílu a mohl zase zvládat velké věci. 

Třeba namalovat autobus a duhu k tomu, sníst celý oběd i s polévkou a těšit se na to, že s mámou klidně může jít domů už po "o".

Míša

Mgr. Michaela Krupková | Babyonline | 27.02.2020, 07:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce