Leuška se s Týdeníčky blíží do cílové rovinky, s maminkou ale plánují trénovat grafomotoriku a uvolňování ruky i v létě
Od září už bude z Leušky školačka, její příprava s Týdeníčky se blíží ke konci. V květnu se naučila spoustu nového o zvířátkách a maminka oceňuje, jak Hlavičkové úkoly reagují na schopnost soustředění dětí.
Z Leušky bude školačka!

V uplynulém měsíci jsme se dozvěděli, že Leušku přijali na základní školu. Měla velkou radost a tuto zprávu jsme společně oslavili návštěvou cukrárny. Zároveň Leušce skončily edukativní skupinky a její motivace k vypracovávání úkolů lehce klesla. Museli jsme ji trochu přemlouvat, ale úkoly si nakonec postupně splnila. Dokonce jeden den vytvořila i pracovní list pro mě.
Tvary Leušce zatím dělají trochu problém
V deníčku zaměřeném na rozvoj grafomotoriky Leuška kreslila hrby velbloudů, padající kapky, lístečky a kočičí oči. U těchto úkolů bylo patrné, že jí tvary ještě úplně nejdou. Požadovaná velikost odpovídá, ale tvary nejsou příliš přesné. Pomáhá jí, když jsou tvary vytečkované na celém řádku, jak tomu je na několika řádcích v deníčku. Zároveň jsme se minulý měsíc zaměřili spíš na logopedii a uvolňování rukou jsme opomíjeli. Dáváme si to jako hlavní úkol na letní prázdniny, kdy bude spousta příležitostí pro různé činnosti venku jako je například kreslení křídou nebo návštěvy různých hřišť.

Hlavičkové úkoly reagují na schopnost soustředění dětí

V týdeníčcích je obvykle jeden úkol na jednu stranu, v sešitě Hlavičkové úkoly byl ale vždy na dvě strany a nyní začal být dokonce na tři. Líbí se mi, jak autorky počítaly s tím, že dítě se déle soustředí a také ho ve škole budou pravděpodobně čekat delší úkoly.
V tomto měsíci Leuška spojovala rýmy, pojmenovávala činnosti slovesy a popisovala počasí, zakreslovala geometrické tvary podle paměti, doplňovala části obrázků do většího celku, spojovala slova, která k sobě logicky patří/nepatří nebo začínají/končí na stejné písmeno, popisovala směry a vystřihovala tvary, ze kterých skládala auto.
Nejzajímavějšími úkoly pro nás bylo určování, co nepatří do řady obrázků. Zjistili jsme, že je tam více možností – např. míč, jablko a hruška. Leuška nejprve určila hrušku, protože není kulatá jako ostatní dva předměty na obrázku. U všech jsme se tak snažili vymyslet, jaké další možnosti úkoly skrývají. Nové pro nás bylo také určování směrů do rohů (např. do pravého horního rohu), takže se Leuška zase naučila něco nového.

S Pohybovkami se Leuška učí správně protahovat
V týdeníčku zaměřeném na pohybové dovednosti Leuška nejprve předváděla vozíček. Pomohla si dvěma židlemi a zkoušela zvedat postupně jednu a druhou nohu. Zkoušela to také ze dřepu bez držení, ale to byl pro ni poměrně náročný úkol. Poté se protahovala v sedě a snažila se rukou zvednout protější nohu. Tento úkol jí dal pořádně zabrat a zjistili jsme, že by se měla víc protahovat. Cvik jsem zkoušela s ní a opravdu není úplně jednoduchý. Nakonec se zkoušela houpat v kolébce a protahovala si ruce ve výponu a na špičkách. Tyto dva cviky zná z baletní přípravky, tak je zvládla bez obtíží.

Z Leušky se stává odbornice na zvířátka
Poslední týdeníček byl zaměřený na zvířata, kterým jsme se věnovali už v předchozím měsíci. Tentokrát jsme si povídali o zvířatech na farmě a k čemu nám slouží. Pak došlo i na domácí zvířata, vysvětlovali jsme si, jak se o ně musíme starat. Popovídali jsme si o tom, jak se babičky starají o pejska a kočičku a jak my se staráme o rybičky. Na závěr byl úkol zajít do zoo a vložit fotku nebo nakreslit obrázek z návštěvy. Tento úkol jsme si ponechali na prázdniny, abychom si ho patřičně užili.
Po vypracování úkolů vždy zvědavě koukám, co nás čeká příští týden nebo měsíc. Máme před sebou poslední čtyři úkoly. Už teď se těším, jak týdeníčky na konci června celé prolistuju a budu je moct celkově zhodnotit.
Zkuste i vy 5 minut 4x týdně předškolní zábavy!
Zapojte se do skupiny Předškolní příprava - rady a zkušenosti na Facebooku a sdílejte nápady a postřehy s dalšími rodiči.
Poradna
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Mám dvě dětí 5 let a 2,5 roku. U obou docházíme pravidelně k zubaři (každého půl roku). Zuby čistíme spolu s dětma každé ráno a každý večer (nejdřív děti, pak dočistím já). Nyní jsme nově koupily dětské zubní nitě. Chtěla jsem se zeptat, jestli je vhodné je používat u takto malých dětí - nebo raději zvolit mezizubní kartáčky - popřípadě jaké? Děti to s nitěmi zatím zkouší sami + pomáhám já - nenutím je do toho, jsem ráda, že chtějí sami. :) Já sama mám ale s kazy velké problémy po porodu, proto bych tomu ráda u dětí předešla - můžete mi prosím poradit jaké kartáčky jsou nejvhodnější? Máme zařadit ještě jednosvazkové? Velmi děkuji za pomoc a za odpověď, Krásný den.
Dobrý den,
základ kartáčků u dětí je dětský kartáček s malou hlavičkou, dle věku dítěte. Také aby si ho dítě vybralo a líbilo se mu. Pokud děti kartáček rychle zničí vlivem kousání například, je dobré mít pro jedno dítě kartáčky dva. Jedním čistí dítě, druhým dočistíte Vy. Jednosvazkový kartáček je určitě třeba na detailní dočišťování, ideálně večerní čištění, kdy si dítě položíte do lehu mezi vaše nohy a krásně všude vidíte. Čelovka je dobrý pomocník. U mezizubních pomůcek, je velmi individuální zvolení velikosti. Určitě je vhodné začít s nitkami, ty se vejdou mezi zuby u každého člověka. Využijte toho, že se nyní děti zajímají a chtějí čistit. Buďte důslední a každý večer čistěte i mezizubními pomůckami - dítě si získá návyk a to je to nejdůležitější. Mezizubní kartáček můžete zkusit. Zpravidla platí, když se dva zuby navzájem dotýkají, vzniká mezizubní prostory a je mezizubní kartáček nutný. Nejmenší mezizubní kartáček na trhu je Curaprox 06. Tím bych doporučila začít. Pro více rad, zvolení správné velikosti mezizubní pomůcky, techniky čištění a dalších věcí již jen třeba navštívit dentální hygienu. Tato doporučení jsou obecná, je nutné vybrat pomůcky individuálně.
Pro akci je nutné přihlášení
Obsah článku
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?s
26 %
25 hlasů
70 %
69 hlasů
4 %
4 hlasy
Celkem hlasovalo 98 unikátních návštěvníků