Inzerce
Inzerce
Inzerce

Říjnové výzvy Předškolákových týdeníčků s Leuškou

Leuška má za sebou druhý měsíc plný zábavných i naučných úkolů s týdeníčky. Co všechno si vyzkoušela a jak jí to šlo? Přečtěte si její deníček.

 

I tento měsíc začala Leuška Jízdou tužkou

Nejprve kreslila dráhy pro autíčka, které několikrát zopakovala. Dál se věnovala kreslení pruhů na tričku. Nejprve se spojovaly dva body (zleva doprava a seshora dolů) a poté pruhy kreslila sama. Na začátku byly body vyznačeny tečkovanou čarou. Ty Leuška zvládla bez obtíží, ale následně měla problém trefit se do správného bodu. Pomáhala jsem jí tím, že jsem prstem ukazovala, do kterého bodu se má trefit. Pomoct by se dalo i zakrytím části pracovního listu pomocí čistého papíru.

Některé Hlavičkové úkoly jsou pro Leušku jednoduché, jiné obtížnější

V sešitě se nejprve dávala razítka podle počtu teček, poté spojovala protiklady, kreslila světlou a tmavou barvu pomocí jedné pastelky, spojovala obrázky, které k sobě patří, slova, která se rýmují, řadila sklenice s vodou dle objemu, společně jsme četly příběh o přecházení přes silnici a nakonec skládala geometrické tvary dle předlohy. Jednoduché úkoly pro ni byly počítání a řazení sklenic dle objemu vody. U spojování obrázků jsme si nejprve společně pověděly, co na všem obrázcích je a teprve potom nacházela spojitosti. Obvykle ji hned napadly některé dvojice, jakmile si obrázky důkladně prostudovala. Společné čtení příběhu pomocí obrázků také zvládla, ale obtížné pro ni bylo pak vyprávět o tom, co se v příběhu stalo. Naopak nejvíce ji bavilo vybarvování koleček stejnou barvou a skládání geometrických tvarů do obrázku.

Do pohybových úkolů se zapojuje i sestřička

Abychom střídaly lehčí a těžší úkoly, následují po hlavičkových úkolech Pohybovky. Tento měsíc Leuška válela sudy, předávala míček z ruky do ruky, přeskakovala přes čáru, skákala do dálky a rychle měnila polohu při hře na kovboje. Všechny cviky byly pro Leušku snadné, bavilo ji především přeskakování přes čáru i do dálky a hra na kovboje. Ta se moc líbila i mladší sestře, která se do pohybových úkolů zapojuje společně s Leuškou.

Třídění zeleniny byla výzva, ale Leuška se s ní vypořádala

V posledním sešitku Praktik pro život Leuška nejprve plnila úkoly spojené s etiketou ve společnosti a stolováním. Následně třídila ovoce a zeleninu. Etiketu hravě zvládla, líbila se jí možnost nalepit si příbor k obědu. U ovoce se Leuška naučila třídit domácí a exotické ovoce, bavily jsme se o tom, kde ovoce roste, jak se stromy a keře jmenují a proč je ovoce zdravé. Nejtěžší úkol z této sady bylo třídění zeleniny. U tohoto úkolu chvilku trvalo, než Leuška pochopila, jak má zeleninu třídit. Poté jsme mluvily o tom, jak se zelenina připravuje a jak se pěstuje.

Tento měsíc nám deníčky přišly velmi vhod, během nemoci jsme zvládly několik úkolů navíc. Naopak v době podzimních prázdniny jsme si během návštěvy babičky daly drobnou pauzu a už se těšíme, jaké úkoly na nás čekají dál.

Inzerce

 

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

2. Říjnové výzvy Předškolákových týdeníčků s Leuškou - diskuze

Poradna

Jde o separační úzkost?

| emae | 04.12.2023, 12:49

Dobrý den paní magistro,

mám dotaz ohledně mé dcery. Anička je zatím jedináček, má 20 měsíců. Je hodná, šikovná, zdravá, poměrně společenská, ALE. Kdykoliv, když jsme spolu a kdokoliv si jí chce pochovat, nebo se jí jen dotknout, tak utíká, řve, chce být jen se mnou. Je u nás babička, (na kterou je opravdu zvyklá, vídají se téměř každý den), Anička si v pohodě hraje, máma jí chce pomazlit, NEEXISTUJE, zdrhá za mnou. S manželem je díky bohu v pohodě. Fór je v tom, že když je u té stejné babičky na hlídání, a to i přes noc, nemají jediný problém, Anička se s ní mazlí, udělá si z ní kolikrát tu pečovatelku, tzn. chce být jen s ní, jakmile příjde děda, zdrhá zase za ní a chce být u ní. Už jsem z toho dost unavená, neboť to trvá nejméně půl roku a chtěla bych se vás zeptat, jestli dítě v tak malém věku už dokáže hrát/předstírat? Ona je opravdu v pohodě víceméně s kdekým, když nejsem na blízku. Trvá to pár minut, než například opláče můj odchod a je s tou danou osobou v pohodě. Ale jakmile jsme kdekoliv, nebo i u nás doma a někdo o ni projeví zájem, jsem-li na blízku, je to k nevydržení.

Moc vám děkuji za pomoc!

Dobrý den,

podle Vámi popisovaného chování dcerky se s největší pravděpodobností skutečně jedná o projevy separační úzkosti. O tomto období je k dispozici mnoho materiálů a informací, také já jsem již několikrát na obdobné dotazy odpovídala. Proto bych se o projevech tohoto období nyní více nerozepisovala. Snad jen uklidnění pro vás, jedná se o naprosto normální projev zdravého vývoje dítěte. Je to projev zdravě se formujících emočních vztahů k matce a k dalším pečujícím osobám. K dceři je potřeba přistupovat citlivě, poskytnout jí fyzický kontakt, pomazlení, pochování, když jej bude potřebovat. Čím citlivěji k ní budete přistupovat a naplňovat její potřeby citové blízkosti, tím se rychleji naplní a toto období odezní. Rozhodně není třeba se tím nijak trápit nebo znepokojovat, dcera se vyvíjí naprosto normálně. To, že se podobné projevy objevují ve vztahu k babičce, je známkou jejich dobrého blízkého vztahu. Samozřejmě že pokud jste přítomna vy jako nejbližší pečující osoba, tak dcerka upřednostňuje vás. Jinak i malé dítě si dokáže vybírat osoby, a to i u blízkých, které se o něj budou starat a které ne. Tyto preference se během dětství i několikrát změní a je to také normální (např. na toaletě mi může pomoci jen maminka, tatínek ne, na kole jezdím jen s pomocí dědečka apod.). Užívejte si zdravé a krásné dcerky, poskytněte jí dostatek blízkosti, dokud ji potřebuje.

S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 05.12.2023, 17:53
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×