Inzerce
Inzerce

Cviky od fyzioterapeutky: Posilování břišních svalů hlubokých a zpevnění pánve a svalů páteře 

Video: cviky na břicho, záda a pánev (srovnání vyklenutého břicha po porodu, posílení svalů podél páteře a srovnání pánve)

Kláru po zhodnocení a doporučení jídelníčku nutriční terapeutkou čekalo vyšetření a doporučení vhodných cviků fyzioterapeutkou. Vzhledem k vystouplému bříšku a dalším aspektům po porodech zvolila Mgr. Kamila Vorlová cviky na posilování hlubokých břišních svalů, dále cvik na zpevnění pánve a svalů páteře.

Cvik 1: Cvik na hluboké břišní svaly

Lehneme si na záda, po nádechu a výdechu začneme bedra tisknout co nejvíce k podložce, stáhneme hýždě. Opřeme se do pat tak, abychom neodlepili hýždě od podložky. Volně dýcháme. V první sérii držíme pozici 60 sekund, ve druhé 40 a v poslední 20 sekund. Mezi jednotlivými opakováními i sériemi uděláme pouze výdechovou přestávku. Čili před uvolněním se nadechneme, vydechneme, pak teprve uvolníme. Každou časovou sérii opakujeme 4-6x. Cvičením dojde k zapojení hlubokých břišních svalů, které nám vyklenuté břicho po porodu srovnají.

Výchozí poloha

Inzerce

Foto 1: Výchozí poloha

Aktivace

Inzerce

Foto 2: Aktivace - stažené hýždě a opření do pat, bedra tisknutá k podložce

Inzerce

Cvik 2: Cvik na hluboké břišní svaly s míčem

Druhý cvik probíhá na míči. Nohy jsou položené na balónu, kolena mírně od sebe. Do míče zatlačíme paty, ale dál tiskneme bedra a hýždě k podložce. Držíme balanc. Hlídáme si uvolnění ramen, kontakt s podložkou a balónem. Je možné, že dojde k třepotu v těle, což je fyziologické.  Cvičíme 60, 40, 20 sekund. Ve čtyřech až šesti opakováních. Při cvičení dojde opět k zapojení hlubokých břišních svalů. Na závěr každé série i opakování je před uvolněním nádech a výdech.

Výchozí poloha

Inzerce

Foto 3: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 4: Aktivace - bedra a hýždě tisknutá k podložce, paty jsou zatlačené do míče

Cvik 3: Cvik na svaly páteře a pánev

Na břiše se ve stabilizované poloze s obličejem otočeným ke cvičící ruce opíráme do paty a do lokte. Zacentrujeme rameno, zasuneme lopatku do páteře, vytváříme diagonální spoj, abychom zpevnili svaly kolem páteře. Stáhneme hýždě a držíme. Když si lehneme, tak nám vzhledem ke zkráceným vazům bude pánev viset. Cvičením se pánev rozvolní a následně i srovná. Cvik bude v opakování 60, 40, 20 sekund s lehkým výdechem, odpočinkem. Každou minutáž provedeme 4 až 6x za sebou.

Výchozí poloha

Foto 5: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 6: Aktivace - zacentrováno rameno, lopatka zasunutá do páteře, stáhnuté hýždě

Výchozí poloha

Foto 7: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 8: Aktivace - zacentrováno rameno, lopatka zasunutá do páteře, stáhnuté hýždě

Na cvičení společně s Klárou spolupracovali:

Mgr. Kamila Vorlová - fyzioterapeutka

MUDr. Jana Martincová a Andrea Blažková, DiS. - natočení videa a zvukové stopy

Richard Martinec - úprava a střih videa

cvičenka Klára

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Cviky od fyzioterapeutky: Posilování břišních svalů hlubokých a zpevnění pánve a svalů páteře - diskuze

Poradna

Jak zdravě přibrat

| Janakolo | 10.06.2022, 11:48

Dobrý den,

po dětech jsem zhubla, aniž bych držela nějakou dietu a vážím méně, než jsem kdy vážila a to jsem vždy byla celkem hubená. Chtěla bych pár kilo (tak pět) nějak zdravým způsobem přibrat. Jím pořád stejně, pohybu mám celkem dost, snažím se víc spát, i když to se mi moc nedaří. Co byste mi doporučila? Děkuji

Dobrý den,
základním pravidlem pro zvýšení TH je, že váš energetický příjem musí být vyšší než výdej. Postup je takový, že nejdříve je nutné stanovit vaši energetickou potřebu a cíl jehož chcete dosáhnout., rozbor vašeho jídelníčku aj. Samozřejmě to lze i tzv. zdravě. Přece jenom jde o delší proces, který nelze shrnout bez potřebných informací do stručné odpovědi. Doporučuji vám se obrátit na odborníka, který vás tímto procesem provede, nejlépe nutričního terapeuta. Takové investice do sebe jistě nebudete litovat.
Jana Eliášová

Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 29.06.2022, 15:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×