Cviky od fyzioterapeutky: Posilování břišních svalů hlubokých a zpevnění pánve a svalů páteře 

Video: cviky na břicho, záda a pánev (srovnání vyklenutého břicha po porodu, posílení svalů podél páteře a srovnání pánve)

Kláru po zhodnocení a doporučení jídelníčku nutriční terapeutkou čekalo vyšetření a doporučení vhodných cviků fyzioterapeutkou. Vzhledem k vystouplému bříšku a dalším aspektům po porodech zvolila Mgr. Kamila Vorlová cviky na posilování hlubokých břišních svalů, dále cvik na zpevnění pánve a svalů páteře.

Cvik 1: Cvik na hluboké břišní svaly

Lehneme si na záda, po nádechu a výdechu začneme bedra tisknout co nejvíce k podložce, stáhneme hýždě. Opřeme se do pat tak, abychom neodlepili hýždě od podložky. Volně dýcháme. V první sérii držíme pozici 60 sekund, ve druhé 40 a v poslední 20 sekund. Mezi jednotlivými opakováními i sériemi uděláme pouze výdechovou přestávku. Čili před uvolněním se nadechneme, vydechneme, pak teprve uvolníme. Každou časovou sérii opakujeme 4-6x. Cvičením dojde k zapojení hlubokých břišních svalů, které nám vyklenuté břicho po porodu srovnají.

Výchozí poloha

Foto 1: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 2: Aktivace - stažené hýždě a opření do pat, bedra tisknutá k podložce

Cvik 2: Cvik na hluboké břišní svaly s míčem

Druhý cvik probíhá na míči. Nohy jsou položené na balónu, kolena mírně od sebe. Do míče zatlačíme paty, ale dál tiskneme bedra a hýždě k podložce. Držíme balanc. Hlídáme si uvolnění ramen, kontakt s podložkou a balónem. Je možné, že dojde k třepotu v těle, což je fyziologické.  Cvičíme 60, 40, 20 sekund. Ve čtyřech až šesti opakováních. Při cvičení dojde opět k zapojení hlubokých břišních svalů. Na závěr každé série i opakování je před uvolněním nádech a výdech.

Výchozí poloha

Foto 3: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 4: Aktivace - bedra a hýždě tisknutá k podložce, paty jsou zatlačené do míče

Cvik 3: Cvik na svaly páteře a pánev

Na břiše se ve stabilizované poloze s obličejem otočeným ke cvičící ruce opíráme do paty a do lokte. Zacentrujeme rameno, zasuneme lopatku do páteře, vytváříme diagonální spoj, abychom zpevnili svaly kolem páteře. Stáhneme hýždě a držíme. Když si lehneme, tak nám vzhledem ke zkráceným vazům bude pánev viset. Cvičením se pánev rozvolní a následně i srovná. Cvik bude v opakování 60, 40, 20 sekund s lehkým výdechem, odpočinkem. Každou minutáž provedeme 4 až 6x za sebou.

Výchozí poloha

Foto 5: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 6: Aktivace - zacentrováno rameno, lopatka zasunutá do páteře, stáhnuté hýždě

Výchozí poloha

Foto 7: Výchozí poloha

Aktivace

Foto 8: Aktivace - zacentrováno rameno, lopatka zasunutá do páteře, stáhnuté hýždě

Na cvičení společně s Klárou spolupracovali:

Mgr. Kamila Vorlová - fyzioterapeutka

MUDr. Jana Martincová a Andrea Blažková, DiS. - natočení videa a zvukové stopy

Richard Martinec - úprava a střih videa

cvičenka Klára

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Cviky od fyzioterapeutky: Posilování břišních svalů hlubokých a zpevnění pánve a svalů páteře - diskuze

Poradna

Hezký den,
mám takový neobvyklý dotaz.
Na začátku ledna po silvestru jsem měla silnou chřipku, která mi slezla na průdušky a měla jsem bronchitidu a užívala atb Penbene 150000. Beru antikoncepci Daylette po dobu 1,5 roku. Menses jsem v lednu dostala normálně, jeden den zpoždění přikládám za vinu nemoci, dříve když jsem nebrala antikoncepci, tak se mi na cyklu podílela i obyčejná rýma. S přítelem jsme měli po dobu užívání atb jednou nechráněný sex, ale přítel dovnitř mě nevyvrcholil. Po 14 dnech, kdy už jsem atb nebrala, jsme spolu spali znovu a ja začala slabě špinit s trochou krve. Trvalo to 2 dny. Od té doby bylo vše v pořádku až do teď, kdy jsem se rozhodla zhubnout. Jsem vegetariánka 10 let a kvůli změně stravy a cíli zhubnout jsem do svého jídelnáčku zařadila cca 2x více bílkovin než jsem do té doby jedla. Dietu držím týden. Mám problém s tím, že se mi občas při jídle udělá nevolno/až na zvracení a začala jsem dnes špinit. Dělala jsem si 2x těhotenský test a oba dva byly negativní. Chci se zeptat, jestli můžu mé aktuální obtíže se špiněním přikládat tomu, že jsem včera cvičila břicho, které do té doby nebylo snad půl roku na cvičení a nevolnost z jídla nebo celkovou z toho, že mám najednou těch bílkovin moc? Nebo celkově z té změny režimu (pravidelná strava, menší porce) a zařazení více bilkovin? Nebo bych snad mohla být těhotná? Menstruaci mám dostat za 12 dní.
Děkuji za odpověď.

Dobrý den, nedokážu na takový dotaz odpovědět, vztah mezi špiněním a změnou jídelníčku po 1 týdnu považuji jako nepravděpodobnou. Ani nelze posoudit, co to je 2x vice bílkovin - to je velmi široká oblast, pokud není uvedeno konkrétně. Dotaz spíše směřujte na gynekologa.

 
Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 21.02.2018, 12:28
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce