Inzerce

Těhotná do Egypta?!.. A proč ne? (Martina85)

Když jsem si přečetla nové téma Moje aktivity v těhotenství, hned jsem si zavzpomínala na naši dovolenou v Egyptě, na které jsme byli vloni na konci června v mém šestém měsíci těhotenství. Chtěla jsem si ještě naposledy užít dovolenou u moře jen ve dvou, protože příště už to bude úplně jiné. Bylo mi jedno, kam k moři pojedeme, původně byla jedna z variant Chorvatsko autem a sami si vařit, ale přece jen nakonec padlo rozhodnutí, že když už dovolená, tak se vším všudy. Takže letecky a s all inclusive. Z nabídky cestovních kanceláří v tu dobu vycházel cenově nejlépe jako last minute právě Egypt. Vybrali jsme 12 dní v hotelu Caribbean World v oblasti Soma bay, asi hodinu cesty autobusem od Hurgady.

Hodně známých mě od Egypta zrazovalo, i my jsme o tom doma dost přemýšleli a zjišťovali informace. Hlavní obavou byla jak hygiena a takzvaná Faraonova pomsta, tak vůbec dostupnost solidní lékařské péče, kdyby se cokoli stalo. Přece jen už máme zodpovědnost nejen za nás, ale i za naše miminko. Ale pak jsme usoudili, že nejedeme někam mimo civilizaci do neprobádaných krajin a určitě tam nebudu první ani poslední těhule. Pro jistotu jsem se tedy ještě poradila s mým gynekologem. Ten mi pobyt u moře jen doporučil a ani konkrétně proti Egyptu nic neměl, pokud budu dodržovat nějaká pravidla. Z cesty letadlem jsem neměla obavy vůbec. Letěla jsem několikrát předtím a je to podle mě nejlepší způsob přepravy. Ani jako těhotná jsem v tom neviděla žádná rizika, jak mě opět někteří varovali. Při odletu jsem byla ve 24tt a zpátky se vracela v 26tt. Jen jsem si pro jistotu zavolala na letiště, abych se poptala, jak to má ohledně těhotenství společnost, se kterou letíme.  Některé společnosti mají totiž omezení, že těhotnou po 32tt nevezmou na palubu a některé už dokonce od 28tt. I když to nebyl náš případ, přece jen jsem se chtěla ujistit, že nebude problém. Na letišti mi doporučili nechat si pro jistotu napsat od gynekologa potvrzení, že jsem schopná letu, a to i v angličtině, kdyby to po mě třeba chtěli při návratu na letišti v Hurgadě. Ale na cestu jsem si stejně vzala volnou košili, ve které nebylo poznat, jestli nejsem jen tak tlustá a nenašel se nikdo, kdo by se mě na to odvážil zeptat.:-)

Inzerce

Dopředu jsem si v lékárně nakoupila léky pro všechny případy - na kašel a rýmu (nepravděpodobné, ale co kdyby), proti bolesti a obzvlášť proti průjmu. Sice se říká, že ty místní léky zabírají lépe, ale zkoušet je jako těhotná bych si netroufla. Přece jen neumím tak dobře anglicky, abych si zvládla přeložit příbalový leták a jen na slovo místního prodavače bych v tomto případě nedala. Pak jsem si ještě koupila zásobu dětského opalováku SPF50, abych si nespálila bříško a mohli jsme vyrazit.

Odlétalo se dopoledne, takže jsme nemuseli nijak brzo vstávat. Samotný let proběhl naprosto v pohodě, jak jsem předpokládala. Jen při startu se asi Kubíček polekal a začal kopat jako ďas. Naštěstí za chvilku zase usnul. Čtyři hodiny byly sice dlouhé, ale s časopisy se to dalo vydržet. Do Hurgady jsme doletěli o půl třetí odpoledne a hned se nasedalo do autobusu a jelo se do hotelu. Kolem čtvrté jsme už byli ubytovaní a mohli se vydat na obhlídku. Jedním z kritérií výběru hotelu byla i jeho rozloha a uspořádání. Nevýhodou některých hotelů je totiž aspoň pro mě právě jejich velká rozlehlost. A mě se nechtělo chodit několikrát za den dlouhé trasy s břichem a ještě třeba do kopce.

Ubytovaní jsme byli asi v polovině cesty z recepce k moři a kousek od bazénů. Restaurace byla hned vedle recepce. V celém areálu byly nádherně udržované zahrady. A pokoj neměl chybu, jen jeho terasa byla velká skoro jako náš obývák.

Inzerce

Většinu dne jsme trávili u bazénů. Skoro celý den jsem vydržela na lehátku s knížkou. Vzala jsem si jich ale málo. Ještěže tam byly tři Češky, u kterých jsem si vypůjčila pořádně tlustý román, jinak by se mnou asi přítel nevydržel, kdybych se začala nudit.:-) Sluníčku jsem se nijak moc nevyhýbala a opalovala si i břicho, jen jsem na něm nebyla dlouho v kuse a každou chvíli jsem se skočila do bazénu zchladit. Já jsem teplomil, takže mi zdejší teploty nedělaly problém. Do moře jsme se šli vykoupat většinou tak jednou za den, nechtělo se mi jít tu cestu víckrát. Buď jsme to spojili s obědem v plážové restauraci, nebo odpolední kávou na pláži. A jeden den jsem neodolala ani velké skluzavce, na které jsem se prostě musela několikrát svézt. Bylo to super, i když jsem neměla ten správný aerodynamický tvar.:-)

Jídla a pití bylo všude dostatek skoro nepřetržitě a i já, přestože jsem velmi vybíravá, jsem si vždycky našla něco dobrého. První dva tři dny jsem se tedy vyhýbala syrovému ovoci a zelenině, jak se doporučuje, ale pak už jsem to přestala řešit. A po pár dnech jsem neodolala ani zmrzlině. Vodu z kohoutku jsme ale samozřejmě  nepili a ani jsme si s ní nečistili zuby. Sice se mi zažívací problémy nevyhnuly úplně, ale i tak to bylo v pohodě. Každý den jsem ráno a večer vypila sáček Smecty a bylo mi dobře. Jen jsem se pro jistotu moc nevzdalovala z dosahu toalet.

Po rezervaci bylo možné zajít na večeři do italské restaurace, kde bylo vše s perfektní obsluhou a velmi pěkné. Obsluhoval nás tam moc milý číšník, kterého jsme ocenili slušným, ale zase nijak závratným spropitným. U nás by za ně v některých restauracích sotva poděkovali. Od té doby kdykoli nás viděl třeba u bazénu, hned nám donesl pití jako pozornost, dal nám zásobu balené vody, abychom si nemuseli pořád chodit čepovat k barelu a vůbec se o nás pěkně staral. Do té restaurace nás pozval ještě jednou i bez rezervace a měli jsme přijít i další den, ale to už bylo před odletem, tak jsme nabídku nevyužili.

O nějakých větších výletech jsme tentokrát ani nepřemýšleli, ale z nabídky jsme si vybrali aspoň představení v delfináriu a prohlídku korálových útesů v poloponorce. Delfíni bohužel onemocněli, a tak bylo představení zrušeno. Ale ponorka stála za to. Přístav, ze kterého vyplouvala, byl sotva deset minut od našeho hotelu. Nalodili jsme se a vypluli vstříc zážitkům.

Jakmile jsme dopluli nad korálový útes, posádka nás pustila do podpalubí, kde byla veliká okna přes obě stěny a každý měl svou židličku a mohl se kochat korály a jejich obyvateli v hloubce asi šesti metrů pod hladinou. Kromě ryb a malých medúz jsme viděli i rejnoka, bylo to moc zajímavé. Po hodině a půl jsme se vrátili zpátky do přístavu. Ještě jsem se některý den chtěla jet podívat do Hurgady a nakoupit tam nějaké suvenýry, ale to jsme nakonec zavrhli. Suvenýry se dají zakoupit za stejné ceny až při čekání na letišti a jinak tam prý není nic moc k vidění.

Večer jsme si většinou dali po večeři nějaký drink (v mém případě nealko) nebo kafíčko a počkali si na animátorský program ve venkovním divadle. Nejvíc se mi líbil asi cvičitel hadů, tancoval na pódiu se čtyřmi kobrami a nějakým záhadným chvatem se mu dařilo je uspat. Na závěr vytáhl krásnou velkou krajtu a tu si diváci mohli po představení i pohladit. No to jsem si samozřejmě nemohla nechat ujít.

Dny utíkaly jako splašené, až byl najednou poslední večer. Ani jsme si ho nemohli pořádně vychutnat, v osm jsme šli do postele a snažili se usnout. Odlet byl totiž v pět hodin ráno a to znamenalo budíček v jednu a ve dvě už cesta na letiště. Sotva se nám podařilo zabrat, tak nám volala naše delegátka, že se let zpozdí a budíček bude až ve tři. Ani nevím, jak jsme se zvládli vykopat z postele a všechno posbírat a už jsme seděli v autobuse. V polospánku nebylo to loučení s dovolenou ani tak smutné, jak jsem myslela.

Na letišti jsme měli víc času na nákupy, než jsme původně předpokládali, protože se letadlo ještě víc zpozdilo. Čekali jsme tam skoro čtyři hodiny. Aspoň, že jsme za to dostali bagetu a pití, snídaňový balíček z hotelu by nestačil. Samotný let byl opět bez problémů a na letišti v Brně na nás už v pořádku čekalo naše auto. A tak hurá zase zpátky do všedních dní. Jsem ráda, že jsme si tu dovolenou ještě dopřáli, i když ve mně občas trošku hlodalo svědomí, když jsem si představila, co všechno jsme za ty peníze mohli pořídit miminku. Ale máme pěkné zážitky, zase jsme se někam podívali a za to jsem ráda. A pro přítele byl asi nejhezčí zážitek z celé dovolené, když právě tam poprvé ucítil přes bříško kopnutí našeho drobečka. Třeba bude Kubíček nadšený cestovatel po nás, když vstřebával zážitky už přes plodovou vodu.

Uživatelce Martina85 děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Těhotná do Egypta?!.. A proč ne? (Martina85) - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda je pravděpodobné, že jsem otěhotněla 24.11., když na uz, který proběhl 30.1. byl vidět pouze gestační váček a 15.2. už byla potvrzena srdeční akce? Nemám pravidelnou menstruaci, ale nejsem si jistá termínem porodu.

Moc děkuji za Váš čas

datace těhotenství a od toho termín porodu se koriguje na prvotrimestrálním ultrazvukovém vyšetření, v rámci internetové poradny se více radit bohužel nedá.

MUDr. Pavla Zahrádková | Babyonline | dnes, 07:40
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace