banner

Taky milujete slevy, akce a dárky k nákupu? Udělá vám radost, když se vám podaří koupit něco opravdu výhodně? Tak vítejte v klubu, je nás určitě mnoho.

Já jsem samozřejmě vždycky ráda koupila něco za dobrou cenu, ale jít kvůli tomu někam schválně? Pche, to nebylo nic pro mě. Jako zaměstnaný člověk jsem neměla čas ani chuť porovnávat ceny v obchodech a sledování akčních letáků jsem spojovala s kratochvílí výlučně důchodců. Když jsem ještě při škole dělala brigádu v supermarketu, tak jsme se s kamarády dokonce bavili pohledem na spěchající důchodce s hůlkou v košíku a letákem v ruce, jak se div nepřerazili, aby byli u regálu nebo pultu první. Časem jsem tento názor
trochu pozměnila. Ne že bych se taky hnala za každou slevou jako ďas, ale občas jsem se poohlédla po akčním zboží, obzvlášť po tom, kterého se dají udělat zásoby. Přece jenom ušetřit nějakou tu korunu není špatné.
Ale teď, co jsem doma, mám docela dost času a každá koruna navíc se hodí. Takže už taky sleduji akce a letáky mám přečtené snad dřív než ti proslulí důchodci. Bydlím ve velkém městě a jednou z výhod je množství obchodů na dosah. Do každého z hypermarketů to máme zhruba stejně daleko, takže je jedno, kam se pojede na velký nákup. Akční potraviny s dlouhou trvanlivostí bereme vždy ve větším množství - cukru celý balík, mléka tak dva až tři kartony, oleje nejmíň pět litrů, však se to spotřebuje. Na jednom nákupu takto ušetříme minimálně desítky korun a pak třeba za měsíc je to dohromady docela slušná částka.
Kromě potravin samozřejmě hlídám akce na plínky, ubrousky, kaše, přesnídávky a další Kubíčkovi nezbytnosti nejen ve velkých obchodech, ale i ve všech drogeriích. Jako doprovod dítěte jezdím MHD zadarmo, v centru města jsme i několikrát do týdne a tak není problém se při procházce zajít podívat, jestli není zrovna něco zajímavého k mání.

Mám slevové a věrnostní kartičky ze všech možných obchodů. Konkrétně ze tří supermarketů, dvou drogerií, jedné lékárny, jednoho papírnictví a hračkářství, dětského obchodu a nově jednoho obchodu s nábytkem. Nosím je pěkně seřazené ve vizitkáři a mám je pořád v tašce na kočáru, protože nevím, kdy se kam zrovna stavím něco koupit. Pak mám ještě karty ze dvou parfumerií, obchodu s oblečením a zdravé výživy, ale ty sebou nenosím, protože jsem tam nakoupila třeba jen jednou a nechystám se tam v nejbližší době znovu. Dalo by se říct, že je mám prakticky zbytečně, když do toho obchodu normálně nechodím. Ale kdo ví, možná tam zas někdy zavítám a karta se bude hodit.
Velmi lákavé mi připadají dárky k nákupu konkrétního zboží. Když si koupím žvýkačky ve větším balení, dostanu zubní nit jako přívěšek na klíče. Co na tom, že ji asi nepoužiji. Nebo třeba ke dvěma ledňákům se dává placka k připnutí na batoh. No připínat ji nejspíš nebudu, ale tento ledňák mám nejradši a stejně bych si ho koupila, jen možná ne hned. No dobře, uznávám, že některé dárečky jsou opravdu zbytečné. Ale například skleniček, misek a hrníčků takto získaných máme hned několik a ty se přece hodí, ne?
Taky sbírám body za nákup, pokud mě zaujme nabízená odměna. Teď jsme zrovna stálými zákazníky Globusu, protože se mi líbí zavazadla, která je možno získat skoro zadarmo. Už tři měsíce jsme nebyli na větším nákupu nikde jinde. Aby body rychleji přibývaly, kupuji zboží, za které jsou nějaké navíc. Samozřejmě pokud je pro nás aspoň trochu užitečné. I když na to máme s přítelem někdy trochu odlišný názor a on občas kouká se zdviženým obočím. Jako třeba když jsem si brala tři takové ty ledové kávy v půllitrových krabicích. Naposledy jsem ji pila snad před dvěma lety a normálně bych si ji asi jen tak znovu ani nekoupila. Ale co, však stojí pár korun a teď v létě se určitě bude hodit při procházkách. Dvě jsem se už i donutila vypít, ale ta třetí mě zatím nějak neláká. Ale jsem zas o jeden bod blíž k tolik chtěnému zavazadlu. Na podzim jsem si takto nasbírala body za nákup jedné značky plenek a vybrala si jako odměnu hrneček s pítkem a ohřívačku stravy, obojí od Aventu v celkové hodnotě asi 1000,-. To se přece vyplatí! Hrneček se zatím u Kubíčka nechytá, ale ohřívačka jede už tři měsíce každý den a já na ni nedám dopustit. Je to skvělá věc jak na doma, tak třeba na dovolenou.
Co mě nechává poměrně chladnou, jsou slevy a výprodeje oblečení. Já ho nakupuji málo a spíš náhodou, když mě nějaká konkrétní věc upoutá. Výlohy křičící do dáli nápisy SLEVA, SALE, -50 %, -70 % a podobnými neodolatelnými nabídkami mně nic neříkají. No tedy občas do nich nakouknu, to bych zas lhala, ale většinou mě odradí davy lidí a stejně nic nekoupím. Nesmí se ale jednat o dětské oblečení, to mě neodradí nic od toho, abych Kubíčkovi pořídila nějaký pěkný kousek do šatníku.
Ale i u lákavých nabídek to chce trochu přemýšlet, protože ne vše je vždy opravdu výhodné. Mám tím na mysli jako příklad konkrétní vzpomínku na tu mou brigádu v supermarketu. Pamatuji si, jak se jednou do systému vloudila chyba v ceně jednoho oplatku, který byl v akci. Měl být o korunu levnější než normálně, ale omylem se do letáku i na plakáty dostala cena o korunu vyšší. Na akční zóně stál plný koš těchto oplatků a nad ním visela velká cedule AKCE s tou špatnou cenou. Do druhého dne, kdy se na chybu přišlo, byl přesto prakticky prázdný. A stačilo k tomu jen to kouzelné slůvko akce. Velmi častý je také trik obchodníků, kdy nějaké zboží na chvilku výrazně zdraží a pak ho s velkou slevou prodávají. Jenže zákazník si ho vlastně kupuje skoro za původní cenu.
Slevy a akce jsou prostě zaklínadla, která táhnou a nejen mě, jak je vidět v každém obchodě. Myslím, že to ale není fenomén jen naší doby, obchodníci určitě odjakživa využívali touhy lidí získat maximum za co nejmíň. Třeba takový Baťa správně tušil, co s lidmi udělá, když ceny sníží o jedinou korunu pod zaokrouhlenou částku. V dnešní době je obrovská nabídka všeho možného a tak se v tom člověk někdy hůř orientuje. Ale o to víc se dá ušetřit, i když to je trošku relevantní, protože všichni ti psychologové a marketingoví poradci, vymýšlející strategie prodeje, vždy pracují pro obchodníka a ne pro nás zákazníky. A mají dobře spočítané, že když něco přitáhne naši pozornost, určitě na tom neprodělají.
Ale co, já akce prostě miluji a nehodlám na tom nic měnit. Musím končit, zrovna přinesli nové letáky, tak letím ke schránkám, ať na mě nějaké zbudou.

Uživatelce Martina85 děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Inzerce

 

Sdílejte stránku

Předchozí článek:

Zahrádka (Veru-beru)

Následující článek:

Opravdová posedlost (Buik)

Nechci slevu zadarmo (Martina85) - diskuze

I já patřím k těm co mají plnou peněženku slevových kartiček jako je Billa,drogerie Teta a Schlecker,hračkárny Pompo,čerpací stanice ÖMW a také kartičku Rodinné pasy,které mají široké využití v mnoha oblastech.http://www.rodinnepasy.cz/Každá korunka se hodí a když nic členství v klubech nestojí,proč to nevyužít. Za nasbíráné bodíky už máme spoustu dárků od Emca a Happy plínek.
já pořád doufala že nakonci napíšete ale pak mě to došlo....\"a dnes mám na schrance reklamu ne\"
Nijak se nastavím proti tehle zalibě, uznávám že je to sranda taky jsme se tím nějaký čas bavila, ale leze to trochu do peněz:-)
Tak my máme kartu akorát do Billy, Dm,
Tety a do obuvi. Ale letáky pročítám pravidelně, v Brandýse je Tesco, Penny a Lidl, takže manžela pošlu tam, kde mají nejlepší akce. Ono i na deseti jogurtech se dá pár kaček ušetřit. A trvanlivé věci (mléko, oleje, těstoviny) kupujeme do zásoby zrovna, když jsou levnější .
A já jsem v tomhle úplný barbar, nějaké kartičky mám taky, ale zásadně je zapomenu při nákupu vytáhnout.

Vybraná anketa

Sportujete? Jak často?

41 %
1561 hlasů

11 %
437 hlasů

7 %
256 hlasů

7 %
254 hlasů

8 %
288 hlasů

8 %
296 hlasů

7 %
279 hlasů

12 %
442 hlasů

Celkem hlasovalo 3 813 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40