Inzerce
Inzerce
Inzerce

Běžný den (B.E.R.U.S)

Někde v dálce slyším dětský hlásek, jdu za ním. Snažím se zaposlouchat, odkud vychází. Čím blíž jdu, tím víc ten hlásek slyším. Nyní už velmi zřetelněji. „Eee! Eee!“ a znovu „Eee, Eee“ Pomalu otvírám oči a vidím nad sebou našeho kloučka, který stojí v postýlce a kouká se na mě. Jako by říkal: „Mámo, vstávej, je ráno. Chci si jít hrát.“ Nechce se mi. Celou noc jsem se učila a ještě chci spát. Zavřu oči. „Eee! Eee!. Natáhnu ruku do postýlky. Kaj si bucne k mé ruce a hladí ji. „Ještě chvilku, zlatíčko.“ Za chvilku ho ale mazlení omrzí a chce stůj co stůj za mnou. Donutím se vstát. Je půl 7. Vezmu si ho ještě do postele a malou chvíli se ještě mazlíme. Být v počurané plínce, žádná sláva, a tak se už donutím vstát doopravdy. Po přebalení Kajík natahuje ručičky. „Hů, Hů“ (Abyste rozuměli, pod postelí je vysavač). Každé ráno ho zdravíme, vytahujeme a zase navíjíme šňůru. Je to taková zábava. Ještě prozkoumáme ostatní věci v pokojíčku a pak už můžeme jít prozkoumat obývák.

Já jdu napřed, Kaj leze co nejrychleji za mnou. Oči mu ulpí na tatrovce. „Brm, brrrrrm, brrrm.“ „Kaji, je to auto?“. Abych se vzpamatovala, jdu si konečně uvařit kafe a čaj pro malého. Umyji nádobí a v obýváku je podezřelé ticho. Nakouknu zpoza rohu a Kaj si sám vylezl na tatrovku. Skočím jako srna přes překážku (domek na hraní, který brání k návštěvě kuchyně) a už jsem u něho. „Káji, teda ty seš šikula. Jak ses tam dostal? Nesmíš na to lozit sám.“ „Brrrrrrrm, brrrrrrrrrrm“, ozve se. Pochopím, že se ode mě žádá jízda na tatrovce. „Drž se, jedem.“ Po projížďce ho tatrovka vysype a Kaj jde hledat další atrakce. Přileze ke stolu a postaví se. Mé učení je v ohrožení. Všechno vezmu a dávám jinam. Bohužel se musí spokojit s tím, co je pod stolkem. Vytahuje hračky a hraje si. Já chystám snídani. Domácí přesnídávku s piškoty. Jdeme baštit. Bere mi lžičku a chce se krmit sám. S mojí pomocí to jde. „Káji, dívej, ty jsi to všechno spapal.“ Položím misku. Děláme paci, paci a zpíváme. „Všechno jsme to spapali, mamince jsme nedali.“ Podám hrnek s čajem. Kaj kouká a prstíčkem šahá na obrázek. „Kaji, tady je krteček, dvě berušky. Beruško, půjč mi tečku, třeba tu co máš na zadečku.“ Napije se. Jde si hrát a já mám chvíli čas se nasnídat, vypít kafe a učit se. Zajímá se o počítač a chce vytahovat kabely. Ale moc dlouho si nevyhraje, počítač dávám na bezpečné místo. Daleko od zvědavých rukou. Jde hledat další zajímavé věci. Chvilku si hraje s autem, pak si prohlíží knížku a žužle, co se dá. Zvednu hlavu od učení, kouknu na něj a on s těma svýma kukadlama kouká na mě. Natočí hlavu a usměje se. Neodolám a jdu za ním. Přitulíme se k sobě. Vezmu míček a hážeme si s ním. Jde mu to krásně. Vždy mi ho hodí přesně ke mně.

Inzerce

„Kaji, je čas na spaní.“ A jdeme do pokojíčku. „Halóóóó, halóóó Kajíčku“, ozve se někdo tajemným hláskem. „Tady, to jsem já, tvůj medvídek, jsem tady, koukej, v postýlce,“ mluvím a pohybuji s medvídkem. S velkou radostí se vrhne na mou ruku a přisune si medvídka, jako by ho chtěl sníst. Pije ode mě. Užívám si to, protože to tak rychle utíká. V náručí mi usíná. Pokládám ho do postýlky. Kaj drží medvídka za ručičku a spokojeně spí. Já mám tak dvě hodiny klid. Než se vyspí: uklidím hračky, aby je hned, jak přijde do obýváku, mohl roztahat, uvařím oběd a naučím se.

Slyším nějaké zvuky. Jdu se podívat, ale jen přes malou škvírku otevřených dveří. Malý sedí v postýlce a hraje si s medvídkem. Zaťukám. Malý kouká a směje se. Ví, že jsem to já. Tulí se ke mně. Přebalím a jdeme jíst. Kaj má v ručičce rohlík a já krmím. Rohlík ale není pro něho, ale pro mě. Kaj mě totiž tím rohlíkem krmí. Po dobrém jídle, dobrá zábava. Zpozorní a utíká po čtyřech k poličce. Jsou tam umělé kalíšky a z nich pyramida. „ŘACH“ a je to dole. A jde zase dál. Hrajeme si, stavíme si hrad (já stavím, on bourá), zpíváme si. Chvíli si hraje sám, pak se přidávám i já.

Inzerce

Opět je čas na spaní. Po následném spaní se zase hraje. O půl osmé napustím ve sprchovém koutě vaničku. Hrajeme si a dovádíme. Osušíme se a jdeme si vyčistit zuby. „Když jde malý bobr spát.., vyčistí si pravý zub…“ Malý je nadšený. Obléknu ho a bereme medvídka. V pokojíčku svítí jen hvězdička. „Káji, zamávej hvězdičce. Dobrou noc.“ Po napití ho pokládám do postýlky. Nespí. Lehnu si k němu. Natáhnu ruku do postýlky a Kájík si na ni lehne. Ještě si zabrouká a už spí. Koukám na něj a lituji, že ten den tak rychle utekl.

Uživatelce B.E.R.U.S. děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Inzerce
Inzerce

 

Inzerce
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Běžný den (B.E.R.U.S) - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Vyvoj 14 ti mesicniho syna

| Cucollino | 29.03.2020, 11:38

Dobry den,memu mladšímu synovi za tyden bude 14 mesicu..Mam par obav zda je u nej vse v poradku co se tyka vyvoje.
Mam jeste starsiho syna,u toho resime otazku autismu ci VD,jeste nema stanovenou diagnozu a je mu 4,5 roku..
Co se tyka mladsiho,tak ten se narodil od 14 dni drive,co se tyka motorickeho vyvoje,je zrejmne vse tak jak ma byt,leze po čtyřech,sedi,obchází nabytek,za ruku jde ale nema odvahu se pustit a jit sam.Vsude tedy vyleze na gauc,postel,schody uplne bez problemu uz od 11 ti mesicu..
Spis co me trapi je to zda je to ostatni v poradku..Kdyz mu treba ukazu 5 zvířátek v radě a zeptam se kde je krava,prase,kocka,pes atd tak bez váhání bud schodi nebo vezme do ruky.Kdyz se ho zeptam aniz by je videl tak je videt ze hleda,ale jakmile vidi neco jineho tak si jde proste po svem :-) Kdyz mu reknu dej,bud se zacne rozcilovat ze mi to neda,nebo to po me hodi a parkrat tedy mi to dal do ruky.Ale nejake prines,ukaz to zatim jinak ne..kostky kdyz postavim komín schazuje ale nepostavi.Za to kazde smitko na zemi sebere..Zacina tedy pouzivat na vse ukazovacek autickem jezdi i tim ukazovackem,ale ucelne k ukazovani ho jeste nepouziva,to taky nevim zda je v normlne nebo ne.Co se tyka ocniho kontaktu tak ten je v poradku,je mazlivej,kdyz delam blbinky smeje se,kdyz se mu nevo nelibi da tez najevo,kdyz znizim z dohledu ted jde ke dverim a place.Co se tyka reci,tak po ockovani 1 hexy mi prestal zvatlat,pak zacal po 2 mesicich opet zvatlat,takze jedeme bababa,dadada,dedede,tatata,bada,vaba atd a obcas kdyz teda me vidi tak rika mamama..paci paci umi,papa taky,varila myšička kasicku tez ale udela jen kdyz se mu chce.Co se tyka treba návštěv taky nema problem,je vcelku kontaktni,takze se smeje kdyz se na nej nekdo usmeje,necha se pochovat atd..Ale porad si me hlida.Na fotce ukaze kde je mama a kde je tata a kde je bracha taky uz se nam povedlo..Na jmeno reaguje tez z 90 ti procent,pokud neni nejak zaneprázdněn ..Na starsiho je spise jako lepidlo :-) porad by s nim chtel byt nejak v kontaktu ale kdyz ma starsi špatnou naladu tak se mu to nelibi,samozrejme tahanice o hracky jsou u nas bezna vec.Co ma starsi musi mit i mladsi.Kdyz neni po jeho je tez problem a vyjádří svuj nesouhlas.Co s tyka zvirat,mame dva psi takze s tim problem taky neni..Porad jim zkoumá usi,zuby,oci :-)
Prijde mi jako zvídavé ditko.Posila auticka po zemi,vse musi zmacknou a vyzkouset co to dela a umi.Kdyz mu neco nejde tak se vzteka.A dalsi vec co mne trapi,je to,ze sve jidlo musi mit rozmixovane,kousky nesnese,ale pecivo a mnamky co se mu da do ruky sni bez problemu.
Nevim zda jsem vse popsala srozumitelné ale zajimal by mne Vas nazor zda mam popripade vyhledat i nejakeho odborníka a nebo zda pockat.Vim ze se dela screening ale jen by mne zajimal Vas nazor na dane veci.
Dekuji moc za odpoved.S pozdravem Monika

Dobrý den, pouze podle popisu chování vašeho synka a bez možnosti chlapce vidět, vám nemohu zodpovědně odpovědět na dotaz ohledně jeho vývoje. Vývoj syna by podle některých popisovaných projevů mohl být nerovnoměrný. Píšete ale, že se starším synem chodíte na nějaká odborná vyšetření, je v řešení možnost poruchy autistického spektra. Pokud vám jde o vyloučení obdobných potíží u mladšího chlapce, pak bych vám doporučila dohodnut si konzultace u odborníků, kam chodíte se starším synem, což bych považovala za nejrychlejší řešení. Potom samozřejmě probíhá screening, který pravdivě vyplňte. Zdravím Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | dnes, 07:52
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce