#Dítě # kniha o těhotenství # otec # rodiče # svatba # těhotenský test # těhotenství # výchova dítěte # životní styl

Celkem výsledků 385

Dotazy poradny (100)

Dobrý den, můj teď už 15 týdenní syn má už přes 5 týdnů rýmu, tedy spíše pořádně ji měl 3 týdny, byl nachlazen, dostal antibiotika do nosu Pamycon. Ten mu to zmírnil, ale nevyléčil. Paní doktorka nám pak řekla, ať koupíme sprej Nasodrill, ale ten mi přijde, že nepomáhá. Hlavně z nosu už nejde nic vysát, ale furt slyším, jak má nos ucpaný, občas i problémy s pitím, protože nemůže pořádně dýchat. Paní doktorka tvrdí, že ty miminka to tak mají, že chrčí, ale ani ho neviděla, pred týdnem řekla, že zahleněný je teď jen po telefonu, že to nic nebude... Už nevím, co vyzkoušet, abych malému ulevila. Paní doktorka se mnou mluvila jak s nějakou hysterickou ženskou, která plaší kvůli rýmě, ale on ji opravdu má, sice mu z nosu neteče, ale drží se mu to někde v zadu. Prosim poraďte, děkuji.

Děti v tomto věku mohou být zahleněné dlouhodobě, pokud ale zahlenění brání kojení, doporučuji vyšetření ORL.

Dobrý den, dceři (6 měsíců) se vrací opakovaně zánět průdušek. Již to má po třetí od narození. Onemocnění mi nosí starší dcera ze školky. Má teploty a je zahleněná. S lékařem neustále spolupracujeme, ale už jsem zoufala. Prosím poraďte.

Doporučila bych vyšetření starší dcery - výtěry, ORL eventuelně alergologie imunologie, proč infekty nosí. U kojence také výtěry a ORL vyšetření.

Adaptace na MŠ
avatar Pavla30 06. 12. 2016

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu, jak mám mluvit se synem o sebeobslužných činnostech ve školce. Jsou mu čtyři roky a po třech měsících ve školce stále odmítá chodit na záchod a pokud ho paní učitelka včas "nedotlačí" na záchod, počůrá se. Paní učitelka mu říká, aby šel na wc, ale prý se tam musí dostrkat, jinak nejde. Před paní učitelkou se nevyčůrá, když zůstane na záchodě sám, občas přijde počůraný nebo na procházce se počůrá. Prý nezáleží na tom, zda jsou na toaletě děti nebo ne. Chvilkami mi přijde, že to dělá naschvál. Paní učitelka nedokáže vypozorovat, proč to dělá, já také ne. První dva měsíce jsem o tom se synem mluvila, poslední měsíc jsem o čůrání neřekla ani slovo, to také nepomohlo. Již jednou jsem se na Vás obracela kvůli synovi, že ve školce jen stojí a kouká. Přijde mi, že ho to baví a nevidím v tom nic špatného. Do školky sice chodit nechce, ale jde bez jakýchkoli emocí, hezky se rozloučíme, on odejde do třídy a chce tam dle jeho slov "stát a pozorovat děti". Jako pokrok vidím to, že tam namaloval už i obrázek a začíná nazývat děti jejich jmény, když se spolu bavíme. Bohužel ani motivace na suchý kalhoty v podobě hračky nepomohla. Paní učitelky se ve školce snaží, ale nemohou se synem chodit pokaždé na záchod, když tam mají dalších 27 dětí. Doma chodí syn na záchod sám bez problémů. Chceme s paní učitelkou spolupracovat, ale nevím jak. Již jsem se objednala se synem k paní psycholožce, ale termín máme až za dva měsíce. Budu ráda za jakoukoli radu. Moc děkuji.

Dobrý den, problém vašeho chlapce konzultuje s dětským klinickým psychologem. Zatím využívejte metodu dohledu ze strany pedagožky v MŚ a pozitivní motivaci formou ocenění každého, byť i minimálního úspěchu (nechá se lépe nasměrovat na toaletu, odejde na ni na pokyn apod.). Dohodněte se s paní učitelkou na motivačním systému - oceněním může být například nálepka, smajlík, obrázek, který syn dostane od paní učitelky ihned, bezprostředně po zachycení vhodného chování, pokroku, dílčího úspěchu, ne odměna nárazová, jednorázová. Podobně by paní učitelka měla ocenit i každý pokrok v sociální interakci syna, jeho zapojení do společné práce apod. Doma se zaměřte také na rozebrání a ocenění učiněných pokroků, neúspěchy nezdůrazňujte, do školky syna pro případ nehody vybavte náhradním oblečením.

avatar
Mgr. Michaela Matoušková dětský psycholog
Štítky: #dítě #vývoj

Dobrý den, náš problém začal, když bylo synovi cca 2,5 roku. Nočník odmítal a nijak jsme to ani neřešili - čekali jsme, až bude ten správný čas. V létě jsme mu vzali plenku a vysvětlili, že už bude chodit na nočník. Močení zvládl celkem rychle, ale vyprázdnění stolice byl problém. Tenkrát jsme udělali asi milion chyb, ale vidím to až teď. Stolici pouštěl do slipů. Po několika měsících, co jsme ho kárali za pokakávání, ji začal zatlačovat. Dopracovali jsme to až k obtékání stolice a umazávání slipů. Toto období trvalo cca půl roku. V lednu začal huhňat, kašlat, měl neustále rýmu....prošli jsme ORL, alergologii, gastroenterologii, UZ břicha, test na cystickou fibrózu, odběry krve atd. Ustavičné zahlenění jsme se zatlačováním stolice nespojovali. Nyní 2,5 roku po vysazení plen a začátku našich problémů se prokázalo, že dochází k refluxu Reflux je důsledek zatlačování stolice, tím je neustále zahleněn. Snažím se synovi vysvětlit, že si tím ubližuje, slibuji, chválím. Vždy mi slíbí, že už nebude zatlačovat a vždy to stejně udělá. Bude mu pět let, do školky, na výlety, ven, k babičkám atd. pro zahlenění moc nechodí. Sedíme doma. Mám ještě rok staré dítě. Je nebojácný, hůř se soustředí, opakuji mu, že sladkosti bude moci jíst, až přestane se zatlačováním, stejně tak i do školky (má ji rád). Je mi ho moc líto, chodíme jen po doktorech nebo jsme doma. Už nevím, jak mu to vysvětlit, jak se mám chovat až zjistím, že zase zatlačoval. Když se ho zeptám, proč to dělá, tak jen odpoví, že si chtěl hrát. Nebaví ho se vyprazdňovat a přerušovat kvůli tomu hru. Bolesti při vyprazdňování nemá. Moc nás to všechny trápí a víme, že jsme to způsobili my. Prosím o radu, jak máme k synovi přistupovat. Děkuji

Dobrý den, váš synek by pravděpodobně potřeboval delší psychoterapeutické vedení ke zvládnutí vzniklého problému s vyměšováním, zkušený psychoterapeut by možná dokázal být cenným pomocníkem i celé rodině, které se potíže týkají a trápí ji. Doporučovala bych vám proto kontaktovat nejlépe dětského klinického psychologa, případně bych zvážila i konzultaci u dětského psychiatra, spolupracujte také s vaším pediatrem, postupujte podle doporučení odborných lékařů, ke kterým se synem chodíte. Doma se snažte na „problém“ tolik nesoustředit, nemluvte o něm před synem, jeho potíže stále nerozebírejte, nezveličujte. Naopak se snažte soustředit na dny, či hodiny, minuty, kdy chlapec zvládne mít čisté slipy, případně se podaří mít stolici na WC. Velice tyto chvíle oceňte, chvalte, odměňte. Odměny volte podle toho, co má váš chlapec rád, může si je i sám vymyslet. Nemusí to být vždycky sladkosti, ale třeba oblíbená společná činnost, nálepka, výlet, návštěva, školka apod. Sledujte chování synka při hře, jako maminka jej znáte nejlépe a jistě již máte vypozorované, jak se chová či projevuje, když se mu chce na stolici, nebo kdy se snaží stolici zadržet (většinou se jedná o nějaké tělesné projevy – vrtění se, ošívání, zmlknutí v hovoru...). V těchto chvílích buďte nekompromisní, přerušte synovu hru, jasně a stručně mu sdělte, že je potřeba jít na záchod a odveďte jej. Více již nerozebírejte, po vykonání potřeby velmi chvalte. Syn sám ještě nemá vypěstované takové volní mechanismy, aby dokázal pro něj atraktivní hru přerušit a odejít na záchod sám, takže je potřeba mu v tom pomoci. Vypozorujte, v jaké denní době obvykle syn na velkou potřebu chodí – často to bývá pravidelné a v tuto dobu jej opět na záchod odveďte, povzbuďte. Nemám informace, jak zvládá syn tyto své potíže ve školce, jestli i zde trvají, nebo jestli se při pravidelném školkovém režimu (děti jdou většinou společně na záchod před procházkou, po ní, po spinkání apod.) daří vykonávání stolice lépe, pokud ano, pak komunikujte s učitelkami, co jim pomáhá, snažte se využít také doma. Syn potřebuje klidný a citlivý přístup, nezlobte se na něj, spíše se zaměřte a oceňte i dílčí pozitivní změny, pokroky, nepřítomnost potíží, nekárejte, neslibujte, citově se synem nemanipulujte, stanovujte si postupné a malé cíle, oceňujte jejich splnění.

avatar
Mgr. Michaela Matoušková dětský psycholog

Dobrý den, před měsícem měla má dcera (jsou jí 2 roky a 7 měsíců) komplikované fibrilní křeče a ležela dvě noci na JIP v nemocnici v Krči, kde sem s ní nemohla zůstat přes noc ale vždy říkali že byla velmi hodná pak jsme strávili jeden den na normálním oddělení a pustili nás domu. Ale od té doby, co nás pustili domů, začala být taková agresivní. Ze začátku mě i několikrát z ničeho nic začala mlátit a řvát na mě, ať jdu pryč. Postupem času, kdy sem se jí snažila vysvětlit, že to nesmí dělat, když přeháněla dostala lehce přes ruku, začala mlátit sebe přes ruce. Jednou se začala drápat na obličeji a dnes po mě začala házet vztekle večeři, když sem jí řekla, aby si vzala bačkůrky. V nemocnici jí dělaly odběr mozkomíšního moku z páteře. Tak se chci zeptat, jestli je to reakce na to, že byla sama v nemocnici nebo po tom zákroku a popřípadě jak postupovat. Mockrát děkuji předem za odpověď.

Dobrý den, chování vaší dcerky skutečně souvisí s největší pravděpodobností s prožitou traumatizující zkušeností - pobytem v nemocnici a s nepříjemnými zákroky, které zde absolvovala. Svou agresivitou vůči vám, jako nejbližší osobě a také vůči sobě (poškrábání se v obličeji) vám holčička dává najevo, že je v psychické nepohodě a s prožitou situací se zatím nedovede vyrovnat. Dítě v tomto věku není ještě schopné porozumět důležitosti pobytu v nemocnici a prováděných vyšetření a ani tomu, proč je v noci najednou bez maminky. Protože nemá rozvinutý ani pojem o času, mohlo jí připadat, že maminka ji opouští navždy a nikdy se již nevrátí, základní důvěra v matku a tím i rozvoj chápání světa jako bezpečného místa může být narušen a podkopán. Na překonání následků pobytu v nemocnici budete potřebovat dostatek času, hodně trpělivosti, nebrat útoky vaší dcerky namířené proti vám osobně, výchovný přístup volit vlídný, ale důsledný (v žádném případě se nesnažit dítěti vše vynahradit tím, že mu vše dovolíme rozmazlujeme ho, tím bychom mu spíše uškodili, než prospěli) a vyčkat až se u dcerky obnoví důvěra a pocit bezpečí. Reakce každého dítěte je individuální a také čas, který bude potřebný, se nedá předem odhadnout, na dcerku nespěchejte, dodržujte dříve zavedené rituály, nic neměňte, nelitujte ji, nerozmazlujte, změnou vašeho chování k ní, by byla ještě více znejištěná až stresovaná. Dítě v tomto věku navíc většinou prochází také vývojovým obdobím vzdoru, kdy tento normální vývoj mohl být pobytem v nemocnici narušen, případně zesílen. Její reakci by proto bylo vhodné zkonzultovat také s dětskou ošetřující lékařkou, která ji má v péči odmalička, s lékaři v nemocnici, kam jistě chodíte na kontroly, nebo vyhledejte dětského klinického psychologa, případně dětského psychiatra. 

avatar
Mgr. Michaela Matoušková dětský psycholog
Štítky: #dítě #vývoj

Dobrý den, prosím o radu, jak na mého syna (8 let). Chodí do druhé třídy a už od první si stále stěžuje, že ve třídě nemá kamarády a že jsou tam na něj všichni zlí. Do školy se nikdy netěší a úkoly píše s nechutí. Když pro něj chodím do družiny, tak mi ale nepřijde, že by neměl kamarády, ani učitelky a vychovatelky nic neříkaly, když jsem se ptala. Doma se pak se mnou kvůli úkolům často hádá, prostě mu nepřijde důležité je dělat, nevím jak mu to vysvětlit. Dokonce z něj kolikrát vypadne něco v tom smyslu, že všechny ve škole zabije a pak začne brečet. Nevím, co s ním. Snažím se mu stále vysvětlit, že takhle nesmí mluvit ani uvažovat. Prosím o radu. Děkuji.

Dobrý den, vzhledem k popisovaným potížím vašeho syna a jeho nechuti k docházce do školy a plnění školních povinností, bych vám zcela určitě doporučila návštěvu školského poradenského zařízení, přesněji nejbližší pedagogicko – psychologické poradny. Ve druhé třídě, ve věku kolem osmi let, se u dětí právě mohou začít rozvíjet specifické vývojové poruchy učení. Tyto obtíže se projevují často právě problémy s podáním školního výkonu, který by odpovídal schopnostem dítěte. Dítě s normálním intelektem i přes to, že se velmi snaží, není schopno odvést svému snažení odpovídající výkon. Školní činnosti pro něj znamenají velkou zátěž a jsou pro něj namáhavé. Zažívané neúspěchy pak mohou vést ke vzniku školní demotivace, nechuti ke škole a ke vzdělávání, dítě si tyto potíže neumí vysvětlit, může vinit sebe, vyučující, rodiče, ztrácí sebevědomí, je nešťastné. Poradenské zařízení proto vyhledejte co nejdříve, aby synovi byla nastavena případná podpora ve vzdělávání a eliminovaly se jeho případné školní potíže. 

avatar
Mgr. Michaela Matoušková dětský psycholog
Štítky: #dítě #vzdělání

Diskuze (100)

Kočárek pro miminko

Maminky, jaký kombinovaný kočárek pro miminko doporučíte? Nejlépe lehký, dobře ovladatelný a aby v něm měl prcek dostatek místa.

Zábrana na postel

Dobrý večer, moc prosím o doporučení na kvalitní a spolehlivou zábranu na postel. Malý spinká s námi v posteli a jsem nesvá z toho, aby nespadl.

Přídavky na dite

Mě docela překvapuje, že u příspěvků na dítě také není automaticke navyšování dle inflace...takto máme již tři roky stejnou částku? Ale ceny jsou úplně jinde :(

Peněžitá pomoc v mateřství u druhého dítěte

Dobrý den, ráda bych se s Vámi poradila o výši příspěvku PPM u druhého dítěte. Aktuálně máme dvouleté dítě a v zaměstnání pracuji na zkrácený úvazek od doby, kdy malému bylo 1,5 roku, rodičovská byla tehdy již ukončená. Zaměstnavatel je stejný, ale přešla jsem na jinou pracovní smlouvu (před prvním dítětem jsem byla na vyšší pozici vedoucího a aktuálně vzhledem ke zkrácenému úvazku jsem přešla na nižší pozici). Nicméně jde mi o výši PPM v případě, že bychom v nejbližší době uvažovali o druhém dítěti (do 4 let prvního dítěte). Bude se mi prosím vypočítávat PPM jako u prvního dítěte, tedy z platu, kdy sem byla na pozici vedoucího? Za předpokladu, že by se mělo vypočítávat z aktuálního zkráceného úvazku, kde mám i poměrně o dost nižší plat(za předpokladu plného úvazku) tak by byla i výrazně nižší PPM. Děkuji moc za radu.

Praní - dítě ekzematik

Ahojky, potřebovala bych poradit. :( Kupovala jsem klasické dětské gely na praní, ale malému to asi začalo dělat zle. Materiálem to být nemůže, protože to má ze všeho v čem vyperu. Holky co používáte na praní pro děti/dospělé, kteří mají na něco alergie nebo jsou náchylní na ty chemikálie v tom? V něčem eko? Pomůže to? A voní takový věci?

:)

Fajn rozhovor

Porodnice v ČR (1)

Porodnice Praha Podolí

Ústav pro péči o matku a dítě
Adresa: Podolské nábřeží 157, Praha 4, 147 00

Hodnocení (2020 - 2025) 4.01

Blogové články (17)

Podobnost řízení epidemie a ADHD dítěte

Nevím, nakolik jste znalí problematiky ADHD, tedy dětské hyperaktivity. Pokud si myslíte, že je to takové to dítě, které se v dětství málo řezalo, tak bude lepší, když kliknete jinam. Většinou se...
Diskuze 0
avatar ms5257 24. 11. 2020 Nezařazené

Dětské hřiště – důležitý fyzický a sociálně mentální vývoj dítěte ve věku od 2 do 7 let

Hry a hraní patří neodmyslitelně k dětem. Bez her a pohybu jako kdyby dítě ani nebylo. Z tohoto důvodu je dobré dětem vytvořit takové podmínky, aby dítě bylo šťastné díky tomu, že se může hrát a pohyb...

Měli si to dítě lépe hlídat!

Znáte to, nejlépe se hodnotí situace tzv. „u sousedů“. To vždycky víme, jak se správně zachovat, co kdo udělal špatně a jak jsou oni nemožní.Jako každoročně, i letos s probíhajícím létem bohužel přibý...
Diskuze 0
avatar ms5257 26. 07. 2019 Nezařazené

Měli si to dítě lépe hlídat!

Znáte to, nejlépe se hodnotí situace tzv. „u sousedů“. To vždycky víme, jak se správně zachovat, co kdo udělal špatně a jak jsou oni nemožní.

Dítě a elektronika, „vědecký“ výzkum vs. zjištění matky

Zhruba do konce školního roku se u mě v tématu „patří elektronika dětem a na jak dlouho“ prolínaly 2 polohy: žoviální matka nadšená z výtvorů dětí na mobilu, webu i počítači versus sveřepý rodič typu...
Diskuze 0
avatar ms5257 17. 01. 2019 Nezařazené

Unschooling – je schopno si dítě samo určit co se učit?

Vzdělání probíhá nejlépe na základě vnitřní motivace. Známe to u svých dětí i sebe všichni. Co nás baví, tím se chceme opakovaně zabývat a je velká pravděpodobnost v tom dosáhnout úspěchu. Učím se a d...

Videa (3)

Máme doma předškoláka – 4. část: Ukázkový zápis dítěte do školy

Předškolní příprava ZDARMA 22. 07. 2022

Jak vypadá zápis dítěte do školy? Co by měl předškolák k zápisu umět?

Máme doma předškoláka – 3. část: Jak trénovat drobnou motoriku dítěte

Předškolní příprava ZDARMA 22. 07. 2022

Znáte úkoly a cvičení, které rozvíjí jemnou motoriku důležitou pro budoucí psaní dítěte?

Máme doma předškoláka – 2. část: Jak naučit dítě slyšet hlásky a slabikovat

Předškolní příprava ZDARMA 22. 07. 2022

Víte, jaký je rozdíl mezi slabikou a hláskou? Proč by mělo dítě před nástupem do školy umět slyšet ve slově hlásky?