Havaj ve škole s předškolní přípravou
„Neuvěříte, jakou Havaj má po nástupu dítěte do školy rodič, který věnoval část předškolního roku 5 minut 4x týdně předškolní přípravě,“ říká autorka Předškolákových týdeníčků doktorka Jana Martincová.

Teď mluvím samozřejmě o sobě. Situace, kterou jsem viděla u dcery, mě vedla k závěru, že právě absence kvalitní komplexní předškolní přípravy způsobila, že jsme ještě ve 3. třídě stále něco doháněli. Byť drobnosti, ale i tak. A to s chytrým, houževnatým a spolupracujícím dítětem. To jsem u syna, který nespadal do kolonky bezproblémové dítě, nemohla dopustit.
Po rozhodnutí věnovat se kvalitní celoroční přípravě, která by těžce motivovatelného syna, navíc náročného na vzdělávací materiály, bavila, mě čekalo velké překvapení. Žádná taková na trhu nebyla. Buď to byly ty materiály „pod kritiku“, které vyplňovala před ním dcera, nebo naprosto otrocky poskládaný materiál od odborníků, ke kterému potřebujete manuál. Hlavně s ním u dítěte pozitivní vztah ke vzdělávání nevybuduji.
Potřebovala jsem jednoduchou, pro rodiče intuitivní a pro oba zábavnou se smysluplně stráveným časem. Nezbylo, než si ji sepsat.
A dobře jsem udělala. Byl to velký intelektuální skok ve vývoji syna. Díky stejnému principu přípravy se pak o 5 let dále dostal na víceleté gymnázium.
Navíc získal pozitivní vztah k samostatnému vzdělávání, výsledkem kterého byl v 18 složený C2 Cambridge certifikát, maturita a přijetí na VŠ.
Ale hlavně, když se vrátíme k té první třídě, syn si díky soustavné přípravě vybudoval skvělý návyk přijít ze školy, udělat úkoly, nachystat aktovku na další den. Za 10 minut bylo hotovo a měl čas na vlastní aktivity.
Předchozí článek:

Sexuální výchova patří do rodiny
Následující článek:
