Zápis za námi, škola před námi – s Týdeníčky to jde hravě
Ohlédněte se s námi za závěrem předškolní přípravy s Předškolákovými týdeníčky u Lindy a Laury! Dvojčátka absolvovala v dubnu zápis, ale ani po něm v přípravě nepolevila, jak si můžete ověřit v našem posledním shrnujícím deníčku.
Nástup do školy proběhl hladce a holky jsou zatím ve škole nadšené. Přejeme jim, aby jim radost ze vzdělávání vydržela i nadále!
Každá jiná, každá svá
Maminka nám prozradila, že rozdíly mezi holčičkami jsou čím dál patrnější. Laurinka pracuje klidně, systematicky a s rozvahou. Úkoly řeší pečlivě a málokdy udělá chybu. Linda je naopak živější, začíná často „uprostřed“ a nerespektuje řádky ani sloupce – ale i tak většinu úkolů zvládne správně. Její pozornost však rychle utíká k sestře, a tak se do přípravy zapojila i babička, což se ukázalo jako skvělý tah.
„Plánuji dát holčičky každou do jiné třídy, a tak to vypadá, že i úkoly budeme dělat odděleně – kvůli pozornosti a porovnávání mezi sebou,“ říká maminka.

V přípravě do školy pokračují vytrvale dál
Předškolákovy týdeníčky se staly nepostradatelnou součástí jejich přípravy. Holčičky si oblíbily vystřihování, lepení, dokreslování i spojování. Každý týden přináší nové výzvy – ať už jde o poznávání tvarů, počítání, nebo lepení tvarů.
Dokreslovačky a lepení – bez velkého trápení
Jedním z oblíbených úkolů byly dokreslovačky, kde měla dvojčata za úkol doplnit chybějící části obrázků podle předlohy. Tento typ cvičení rozvíjí nejen představivost, ale i schopnost pozorování, logického myšlení a jemné motoriky. Tu procvičilo i vystřihování geometrických tvarů z okraje stránky a jejich následné skládání do tvaru kytičky podle předlohy. Určitě to chtělo trochu soustředění, ale výsledek stál za to!

Vlevo-vpravo, vpředu-vzadu cvičím hbitě svoji hlavu
Laura a Linda se věnovaly také úkolům zaměřeným na rozvoj pozornosti, logického myšlení a prostorové orientace. Tyto dovednosti jsou důležité nejen pro školní úspěšnost, ale i pro každodenní samostatnost dítěte.
Dvojčata pracovala s úkoly, které vyžadovaly určování pozice a pořadí – například:

Děti se při nich učí chápat pojmy jako vlevo, vpravo, první, prostřední, poslední, a zároveň rozvíjejí schopnost pozorovat detaily a vnímat vztahy mezi objekty na obrázku.
V jiném úkolu měly Laura s Lindou spojit obrázky, které k sobě logicky patří. Na stránce byly například ve dvou sloupcích tyto obrázky:
letuška – dům – klec – voda
zahradní hadice – ptáček – letadlo – okno
Úkolem bylo najít mezi nimi smysluplné dvojice, jako například letuška a letadlo. Tento typ úkolu rozvíjí logické myšlení, schopnost kategorizace a porozumění souvislostem.
Součástí přípravy jsou také úkoly na porovnávání velikostí tvarů a hledání rozdílů mezi obrázky. Děti si při nich trénují nejen postřeh, ale i schopnost soustředit se na detaily a přesně vnímat vizuální informace.
Sedm, osm, devět… bude ze mě Vševěd!
V rámci předškolní přípravy si Laura a Linda osvojily také základy počítání. Hravě se naučily rozeznávat čeho je více a čeho méně, určit, na kterých obrázcích je stejný počet předmětů, a postupně začaly rozeznávat i číslice 1–10.
Písmenko, hlásku, slabiku – i rým už máme v malíku!
V předškolním věku je ideální čas začít děti nenásilně seznamovat se základy jazyka – a právě to si Laura a Linda vyzkoušely díky hravým úkolům z Předškolákových týdeníčků. I když se může zdát, že na písmenka a slabiky je ještě brzy, opak je pravdou. Právě v tomto období si děti přirozeně osvojují, rytmus řeči a základní principy čtení a psaní.
Dvojčata se učila rozpoznat, na jaké písmeno slovo začíná a na které končí. Také si zkusila počítat slabiky v jednoduchých slovech a objevovala kouzlo rýmování. Hravé rýmovačky nejen baví, ale zároveň rozvíjejí sluchové vnímání, jazykový cit a schopnost soustředění.
Tyto aktivity jsou důležitým krokem k budoucímu čtení a psaní. Děti se díky nim učí vnímat strukturu slov, rytmus řeči a začínají chápat, z čeho se slova skládají.
![]() | ![]() |
Velké pokroky velkých předškolaček
Laura a Linda udělaly v předškolní přípravě viditelné pokroky. Ačkoliv každá z nich přistupovala k úkolům jinak, obě se posouvaly kupředu svým vlastním tempem – a to s radostí a zaujetím. Předškolákovy týdeníčky se pro ně staly nejen pomocníkem, ale i oblíbenou součástí každodenního objevování.
Díky pestrým aktivitám, které rozvíjejí představivost, logické myšlení, jazyk i matematické dovednosti, se dvojčata připravila na školu hravě a bez stresu. A co je nejdůležitější – učení je bavilo a baví i nadále!
Předškolákovy týdeníčky jsou vedené zábavnou formou, komplexně, vývojově a systematicky, přitom si na ně stačí vyhradit jen 5 minut 4x týdně. Díky tomu budují u dětí už odmala pozitivní vztah ke vzdělávání – Linda s Laurou jsou toho příkladem. :-)

Předškolákovy týdeníčky najdete na webu www.prochytrehlavicky.cz
Předchozí článek:

Laura a Linda na zápise do první třídy
Následující článek:

Dvojčata mají díky Týdeníčkům předškolní přípravu v malíku!
Obsah článku
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
27 %
19 hlasů
68 %
48 hlasů
6 %
4 hlasy
Celkem hlasovalo 71 unikátních návštěvníků