banner

Laura a Linda se připravují do školy podle Předškolákových týdeníčků. Jsou stále velmi motivované a příprava do školy je baví. Největší pokrok maminka vidí ve výslovnosti a kreslení. Jak si v říjnu poradily s jednotlivými sešity Týdeníčků? Co se daří a na čem je potřeba zapracovat?

Úkoly jsou pro Lauru a Lindu zábavné. Obě mi nezávisle na sobě řekly, že je to hodně baví. Chtějí úkoly plnit často, protože se moc těší do školy. Chtěly by už všechno umět. Takže začáteční přemotivovanost stále trvá, což je super.

Je pro rodiče příprava náročná?

Pro mě to náročné rozhodně není. Pouze si musíme najít vhodný čas, aby byly holky relativně svěží na čtení úkolů. Jinak je velmi dobře chápou a orientují se v nich většinou samy.

S tím, co jim jde, mě překvapují pokaždé, když začneme na úkolech pracovat. Myslela jsem, že budu muset úkoly mnohem více vysvětlovat.

Jsem překvapená, co všechno musí do školy umět. A taky z toho, co pro mě samozřejmého si musíme říct nahlas, aby bylo vše jasné.

Jak si holčičky poradily s jednotlivými sešity?

V Hlavičkových úkolech zvládáme všechno – řazení podle velikosti, spojování obrázků, které k sobě patří, protiklady. Linduška je občas otrávená z vysvětlování. Souvisí to hlavně s její stydlivostí a myslím, že popisování obrázků a situací ji moc nebaví. Laurinka naopak povídá ráda a vymýšlí různé příběhy.

Pohybovky jsou u nás velmi oblíbené, poskočím si ráda i já. Trochu jsme bojovaly u Laury s králíčkem, nevěděla jsem, jak vhodně vysvětlit, že má při skoku přenášet váhu střídavě na ruce a na nohy. Nakonec jsme ale králičí skok vybojovaly. Dále nás čeká hadí proplétání. Všechny se těšíme, jak se nasmějeme, když se některá zamotáme.

U Praktika pro život se asi nejvíce divím, co je potřeba dětem připomenout, aby si uvědomily. Třeba při oblékání Chytroočka do zimních věcí s pořadím problém nebyl, ale při vysvlékání jsme se zasekly hned u rukavic, protože s rukavicemi toho moc dolů nepůjde. V praktickém životě však prvně vysvlečou rukavice. Dále nevěděly, do které denní doby zařadit fotbal, což chápu, protože ho spolu nehrajeme.

Co ale opravdu dělalo problém oběma holčičkám, jsou materiály. Hlavně textil. Toto téma budeme muset potrénovat. Nevím, proč mají mezery, zapracujeme a uvidíme. Nyní trénujeme zavazování tkaniček, jako motivaci mají slíbené tkaničkové botičky.

Jízda tužkou jde oběma dobře. Linduška je houževnatější. Ani nevím kdy, ale pořád je v týdeníku něco nového doplněno, aniž bychom pracovaly spolu. Tužku už drží většinou správně, jen si ji po chvilce, co pracuje, přichytává zbytečně nízko. Laurinka drží tužku krásně. Není tak houževnatá, co se týká počtu splněných úkolů, ale více se snaží, aby je měla vypracované hezky a správně.

Výrazné zlepšení

U obou holčiček vidím výrazné zlepšení v kreslení. Jak už jsem zmiňovala, některé úkoly nemusím ani předčítat, hned vědí, co mají dělat.

Výslovnost se taky zlepšuje. U Laurinky řešíme hlásky S, C a Z. Problém dělá už jenom S, na něj je potřeba se soustředit.

U Lindušky trénujeme hlásku R, tam už jsme tak na 60% úspěšnosti a Ř, se kterým nám budou muset pomoci na logopedii. Nevím, jak jí správně vysvětlit, co s jazykem.

Volný čas

Kromě kroužků, které v týdnu mají – atletika, taneční kroužek, plavání a bruslení – se snažíme jezdit i na výlety. Po cestě autem posloucháme a zpíváme dětské písničky. Během výletu mluvíme o tom, co vidíme, zažíváme, děláme. Tento měsíc jsme byly na Dolní Moravě a řešily jsme téma dinosaurů, mamutů, strachu z výšek, jak se chovat v lese a v restauraci.

Krok za krokem

Mám z nástupu do první třídy velký respekt. Přemýšlím, jak to budeme zvládat s prací, kroužky, povinnostmi v domácnosti a úkoly. Ale jsem ráda, že si už nyní budujeme návyk si každý den chvíli sednout a pracovat na úkolech. Pomalu se začínám uklidňovat, že vše s přehledem zvládneme. Jako velké plus vidím, že se Linduška umí soustředit a úkoly dělá ráda.

S pozdravem

maminka Monika a holčičky Laura a Linda.

Následující článek:

Představení Lindy a Laury

Poradna

Dobrý den paní doktorko, začala jsem se svým synem chodit na logopedii,protože syn špatně mluví,nedávno mu byly 3 roky a až teď začíná víc povídat, ale téměř vše co řekne zkomolí, že mu není moc rozumět,teď si začal navíc šlapat na jazyk, také zaměňuje většinu souhlásek. Teď jsem u něj vypozorovala, že když si hraje (a zrovna nemluví) tak mívá často pootevřenou pusu a v noci trochu chrápe, sýpavě a dýchá hlavně pusou,ale není nachlazený.Toto jsem říkala paní na logopedii a ona mi řekla ať s ním zajdu na ORL na vyšetření nosních a krčních mandlí- to by prý mohl být problém s tou špatnou výslovností. Chtěla bych se Vás zeptat, jestli je to akutní a mám tam raději zajít co nejdřív.Ptám se,protože se mi ho nechce tahat po doktorech vzhledem k současné situaci. Doporučila byste ještě to konzultovat s naší pediatričkou (paní na logopedii říkala,že můžu rovnou na ORL bez žádanky od pediatra). Děkuji Vám za odpověď.

Dobrý den, ano, konzultuje se svým pediatrem, doporučila bych ORL vyšetření k vyloučení nosní mandle.

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Set 5 dětských knížek 0–8 let

Předškolní vzdělávání
Včetně jediné komplexní předškolní přípravy s mnoha praktickými aspekty pro život. Předejte svému dítěti jedinečné kvalitní know-how lékařky-vzdělavatelky s vysokými nároky na všeobecné vzdělání. „Na prvních 6 letech extrémně záleží,“ říká Jana Martincová, matka ADHD dítěte, díky kterému se stala autorkou a vydavatelkou, a své dítě tak posunula ve vývoji.
cena pouze u nás: 1 425 Kč
Set 5 dětských knížek pro chytré hlavičky