Rozesílání svatebního oznámení a zasedací pořádek

11. Rozesílání oznámení a zpětná reakce

Jak jsem psala již dříve, vyráběla jsem si oznámení, pozvánku ke stolu a básničku ohledně svatebních darů sama. Následně jsem si to všechno vytiskla. Koupila jsem čtvrtky a ve wordu si vždy dala tři oznámení na jednu stránku a pak je tedy vytiskla. Původně jsem si chtěla půjčit takovou tu řezačku na oddělení přáníček z práce, ale nakonec jsem se do toho vrhla s nůžkami. Po pravdě řečeno to zabralo pár večerů :oD a odpolední, ale proč ne, nebylo kam spěchat. Mareček u toho samozřejmě asistoval, jak jinak.

Další činností bylo sepsání lidí. Už když jsme si plánovali rozpočet, tak jsme uvažovali, koho pozveme na svatbu – kvůli počtu lidí samozřejmě – a komu pošleme pouze oznámení. Každý napsal seznam lidí ze své rodiny a co se jim má poslat – v závislosti na tom jsem vše natiskla – a pak už přišla jen ta příjemná práce všechno dát do obálek a poslat. Nebo jak tomu bylo u mé rodiny, rozvést.  Samozřejmě se přihodilo, že nebyl dostatek obálek, takže jsme v rychlosti ještě utíkali s Márou k babí, abychom si od ní přinesli další obálky.

Mojí rodině rozvážel Martin oznámení a pozvánky. Chtěli jsme to udělat společně, ale vyskytl se drobný problém. Stále jsme měli dost času, dost času a najednou se nás lidé začali dotazovat, co chceme jako svatební dary a že už chtějí něco nakoupit. Ale jak jistě víte, my jsme nechtěli svatební dary, protože domácnost máme zařízenou, uvítali bychom nějaké korunky, třeba na svatební cestu. Z toho důvodu bylo zapotřebí rychle rozeslat a rozvést oznámení spolu s básničkou, aby nikdo nic nekupoval. A jelikož jsme to řešili těsně před dovolenou a já jsem měla spoustu práce s chystáním a balením, musel to rozvést Martin s Márou sám. Tato akce rozvozu se poměrně protáhla, protože každý zval kluky dál a chtěl si s nimi povídat, na druhou stranu, já jsem měla dost času na balení. Co se časového harmonogramu týče, rozvážel Martin oznámení kolem 21. července a v pondělí, tedy 22. července, se rozesílala oznámení, která musela jít poštou (shrnu-li to, posílali jsme je měsíc před stanoveným termínem svatby). Všem, kterým Martin oznámení předával osobně, zároveň sděloval, aby nám co nejdříve dali vědět, zda na svatbu přijdou a také od jakého okamžiku – jestli rovnou na davové zdobení před domem u babči, nebo až na radnici, anebo zda dorazí až do hospůdky.

Po návratu z dovolené, tedy 28. července, jsme byli zvědaví, zda již od někoho nebudeme mít nějakou zprávu, jak se dostaví. A světe div se, nikdo nám žádné info nepodal. Je pravdou, že s částí mé rodiny jsme byli již domluveni, jak to bude probíhat, protože jsme byli na společné dovolené, ale od druhé části a od celé Martinové části jsme neměli nejmenší info. Na řadu přišlo telefonické obvolávání a někdy i přemlouvání, protože v první chvíli to začalo vypadat tak, že z Martinovi strany tam budou pouze maminka a další dva lidi. Snažila jsem se Martina uklidnit, že i kdyby to tak dopadlo, tak my si tím přece svatbu zkazit nedáme! Nakonec se do přemlouvání a dohadování vložila Martinova mamina a valná část lidí nakonec přislíbila účast (stejně, je to zajímavé, když musíte lidi přemlouvat, aby se vám účastnili svatby, a důvody, proč se účastnit nechtějí, opravdu není to, že by vám chtěli uspořit penízky :oD). I z toho důvodu mám trošku obavy z atmosféry, která na svatbě bude.

Teď ještě vymyslet, jak dané lidičky rozsadíme. Pro všechny jsem již natiskla jmenovky na stůl – ve fialové barvě, protože taková bude celková výzdoba stolů. Tvar rozmístění stolů je také jasný. Jediný problém je v tom, že z mé strany je více lidí. Jak nás informovali v restauraci, bývá zvykem vždy na jednu stranu dát příbuzenstvo jednoho ze snoubenců a na druhou stranu druhého. Jako třešinku na dortu přidám fakt, že nakonec místo odhadovaných 35 lidí nás bude 39, což tedy navýšilo i zaplnění stolů, a proto budou muset lidé sedět i v čele stolů. Následuje nákres, jak bylo mělo vypadat rozmístění stolů.

Ke každému stolu se mají vejít čtyři lidé a jeden do čela. Ženich s nevěstou mají sedět ve středu u těch dvou stolů spolu s rodiči (a jelikož oba máme pouze maminky – přítel tedy má tátu, ale ten nechce dorazit, tak tam s námi bude sedět Mareček). Shrnu-li to, tak uprostřed bude sedět 5 lidí a ke stolům po stranách se vejde 17 a 17 lidí, což celkem dává přesně 39 míst… ufff, vejdeme se :o).

 

Toto jsou jmenovky na stůl – v půlce jsem je přeložila a vystřihla holoubkům křidýlka, takže když to stojí na stole, jsou vidět celí holoubkové.

 

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Komerční sdělení

Související články

Rozesílání svatebního oznámení a zasedací pořádek - diskuze

Poradna

Dobrý den,
ráda bych se informovala ohledně PPM. Jsem do září 2017na rodičovské dovolené se synem. Do konce června mám stále pracovní smlouvu. Plánujeme další dítě, pokud bych byla teď těhotná, rodila bych v lednu 2018. Do práce se vracet tedy nebudu. Musím tedy ukončit pracovní smlouvu nebo mi zaměstnavatel musí držet místo s dalším dítětem? A když v září končí rodičovské dávky, měla bych nárok na PPM s dalším dítětem? A pokud bych dala v červnu výpověď dostanu v listopadu PPM?
Děkuji, Krchová

Dobrý den, zaměstnavatel musí ze zákona držet místo 3 roky. Nicméně, pokud máte smlouvu na dobu určitou, je situace jiná a pracovní poměr vám bude ukončen. Píšete ale, že byste dala výpověď, tak se ve vašem dotazu moc nevyznám. Proč byste ji dávala? V každém případě, pokud vám smlouva skončí, na další PPM byste měla nárok pouze za předpokladu, že nastoupíte mateřskou do 180 dní (ochranná lhůta pro těhotné) od data jejího skončení.

Mgr. Věra Tautová, DiS. | Babyonline | 24.04.2017, 18:06
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce