banner

Z lednových úkolů Leušku potrápilo hlavně kreslení vlnovek a tleskání při hodu míčem, Hlavičkové úkoly zvládla s přehledem

Prosincové nemoci naštěstí konečně odezněly a Leuška se v lednu opět mohla s vervou pustit do předškolní přípravy s Týdeníčky. Při procvičování ruky jí dělaly největší problém vlnovky, s Pohybovkami pracovala na zpevnění těla a koordinaci pohybů při házení míčkem. Velký úspěch u Leušky měly obrázkové příběhy.

 

Jak vypadal Leuščin leden?

Leden byl oproti prosinci příznivější a kromě krátké nemoci byla Leuška zdravá. Mohla tak chodit bruslit a navštívila i divadelní představení. Dále se samozřejmě také věnovala svým Týdeníčkům.

Kreslení vlnovek je zatím oříšek

Jako obvykle začínáme předškolní přípravu procvičováním ruky. Tento měsíc Leuška spojovala body a následně jí vznikl obraz připomínající lapač snů, kreslila pohybující se rybu s bublinkami a jak se vlní vodní hladina.

Tento typ úkolů bude Leuška muset dál procvičovat, protože při vlnovce nemá ruku ještě správně uvolněnou. Více se soustředí spíš na směr kopečků, než na pohyb ruky.

Kromě týdeníčku uvolňuje ruku také na větším papíře, který má nalepený na dveřích. Tam si například zkusila obtahovat bludiště nebo skoky kuličkou všemi směry, jak to zkoušela v předchozích měsících v Týdeníčku.

Čtení obrázkových příběhů Leu moc baví

Hlavičkové úkoly jsou s Pohybovkami aktuálně asi Leuščiným nejoblíbenějším sešitem. V tomto měsíci jsme společně vyprávěly příběh, kdy já jsem četla a ona říkala některá slova, která byla nakreslená v textu. Toto je mimochodem velmi oblíbenou činností Leušky, každý večer takto čteme pohádky před spaním.

Hlásku Ř zatím Leuška správně vyslovit neumí, aktuálně na logopedii začíná s přípravou výslovnosti písmene R. Poté spojovala obrázky, které k sobě patří a vysvětlovala proč, počítala prsty, určovala velikost a umístění bublinek a hledala opaky slov. Všechny tyto úkoly zvládla s přehledem, nejvíc ji tentokrát bavilo hledání obrázků, které k sobě patří.

Zpevňujeme tělo s Pohybovkami

Pohybovky jsou zpravidla příjemným zpestřením úkolů, ani tento měsíc tomu nebylo jinak. Jako první cvik si Leuška vyzkoušela vyhodit míč do vzduchu a snažila se ho chytnout. Zkoušela si i tlesknout mezi vyhozením a chycením, ale zatím nedokáže odhadnout, jak si míč vyhodit, aby se jí dobře chytal. Zkoušela zpevnit své tělo v prknu a se zvednutýma nohama dělat trakař. Tato aktivita byla pro ni i pro její sestru legrační a hodně se u ní obě bavily. Jako poslední si zkusily dotýkat se země jen třemi body těla a u toho také vymýšlely různé způsoby zvedání rukou a nohou a držení rovnováhy.

U sportu jsme tentokrát zůstali i s Praktikem pro život

V posledním týdeníčku si Leuška zopakovala dny v týdnu a zjistila, co který den dělá Chytroočko. Do políčka, co dělala o víkendu, zakreslila jízdu na ledních bruslích. U sportu zůstala i při dalším úkolu, kdy poznávala již známé sporty, například fotbal, ale i nové sporty, jako karate nebo šachy. Na závěr se rozhodovala, ve kterých situacích se děti zachovaly správně a povídaly jsme si o tom, jak můžeme pomoct člověku na vozíčku.

První letošní měsíc utekl jako voda a Leuška má za sebou již polovinu všech úkolů. Cvičení ji zatím stále baví a má radost z toho, jak se jí zaplňuje plakát s nálepkami, které za každý úkol dostává. Tak už se zase těšíme, co na nás čeká příště. :-)

Zkuste i vy 5 minut 4x týdně předškolní zábavy!

Zapojte se do skupiny Předškolní příprava - rady a zkušenosti na Facebooku a sdílejte nápady a postřehy s dalšími rodiči.

 

Sdílejte stránku

Poradna

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Mám dvě dětí 5 let a 2,5 roku. U obou docházíme pravidelně k zubaři (každého půl roku). Zuby čistíme spolu s dětma každé ráno a každý večer (nejdřív děti, pak dočistím já). Nyní jsme nově koupily dětské zubní nitě. Chtěla jsem se zeptat, jestli je vhodné je používat u takto malých dětí - nebo raději zvolit mezizubní kartáčky - popřípadě jaké? Děti to s nitěmi zatím zkouší sami + pomáhám já - nenutím je do toho, jsem ráda, že chtějí sami. :) Já sama mám ale s kazy velké problémy po porodu, proto bych tomu ráda u dětí předešla - můžete mi prosím poradit jaké kartáčky jsou nejvhodnější? Máme zařadit ještě jednosvazkové? Velmi děkuji za pomoc a za odpověď, Krásný den.

Dobrý den, 
základ kartáčků u dětí je dětský kartáček s malou hlavičkou, dle věku dítěte. Také aby si ho dítě vybralo a líbilo se mu. Pokud děti kartáček rychle zničí vlivem kousání například, je dobré mít pro jedno dítě kartáčky dva. Jedním čistí dítě, druhým dočistíte Vy. Jednosvazkový kartáček je určitě třeba na detailní dočišťování, ideálně večerní čištění, kdy si dítě položíte do lehu mezi vaše nohy a krásně všude vidíte. Čelovka je dobrý pomocník. U mezizubních pomůcek, je velmi individuální zvolení velikosti. Určitě je vhodné začít s nitkami, ty se vejdou mezi zuby u každého člověka. Využijte toho, že se nyní děti zajímají a chtějí čistit. Buďte důslední a každý večer čistěte i mezizubními pomůckami - dítě si získá návyk a to je to nejdůležitější. Mezizubní kartáček můžete zkusit. Zpravidla platí, když se dva zuby navzájem dotýkají, vzniká mezizubní prostory a je mezizubní kartáček nutný. Nejmenší mezizubní kartáček na trhu je Curaprox 06. Tím bych doporučila začít. Pro více rad, zvolení správné velikosti mezizubní pomůcky, techniky čištění a dalších věcí již jen třeba navštívit dentální hygienu. Tato doporučení jsou obecná, je nutné vybrat pomůcky individuálně. 

avatar
Petra Koucká, DiS. dentální hygienistka

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Set 5 dětských knížek 0–8 let

Předškolní vzdělávání
Včetně jediné komplexní předškolní přípravy s mnoha praktickými aspekty pro život. Předejte svému dítěti jedinečné kvalitní know-how lékařky-vzdělavatelky s vysokými nároky na všeobecné vzdělání. „Na prvních 6 letech extrémně záleží,“ říká Jana Martincová, matka ADHD dítěte, díky kterému se stala autorkou a vydavatelkou, a své dítě tak posunula ve vývoji.
cena pouze u nás: 1 759 Kč
Set 5 dětských knížek 0–8 let