Inzerce
Inzerce
Inzerce

Kristýnka pokračuje s Předškolákovými týdeníčky. Jak se jí vedlo u zápisu do první třídy?

Kristýnka se od ledna připravuje na školu s Předškolákovými týdeníčky a stále je z nich nadšená. I paní učitelky ve školce chválí Kristýnčinu domácí přípravu. Jak se Kristýnce dařilo u zápisu do první třídy?

 

Milí čtenáři,

Inzerce

Kristýnka stále moc ráda vyplňuje Předškolákovy týdeníčky, práce s nimi ji těší a jde jí to opravdu dobře. Ve školce taky hodně dbají na přípravu předškoláků. Paní učitelky si ji moc chválí a říkají, že je poznat, že se na školu připravuje i doma. Kristýnka jim také dost často o Předškolákových sešitech vypráví.

 

Připravujeme se k zápisu

Poslední dobou ale neměla Kristýnka na Předškolákovy týdeníčky tolik času. Ze školky jsme dostali instrukce, co všechno by měl předškolák umět, tak se Kristýnka připravovala hlavně podle toho. Nejraději by se ale hned po příchodu ze školky vrhla na úkoly z Předškolákových týdeníčků. Už má předělaný pokojíček a sestavený psací stůl, na kterém může úkoly plnit. Ještě musíme sehnat židli, což se nám zatím nepodařilo. 

Jak se nám daří s Předškolákovými týdeníčky?

Pohybovky venku jsou „větší sranda“

Praktická cvičení a pohybové úkoly stále Kristýnka procvičuje s tatínkem, ostatní s maminkou. Těší se, až bude hezké slunečné jarní počasí a bude moci pohybová cvičení plnit i venku. Dle jejích slov to bude „větší sranda“. 

Kristýnka si s Jízdou tužkou už poradí i bez zadání!

Nejrychleji jí stále jde práce s tužkou. Když si otevře sešit Jízda tužkou, hned mi hlásí, co bude dělat. Někdy je až moc rychlá, nečeká, jaké instrukce jí přečtu a udělá najednou třeba i další úkol. Umí si poradit a dobře to chápe, vše má vždy správně. 

Inzerce

Doplňujícími otázkami zjišťujeme, zda Kristýnka cvičením z Hlavičkových úkolů a Praktika pro život opravdu rozumí

Velmi dobře jí jdou i cvičení ze sešitů Hlavičkové úkoly a Praktik pro život. Nemá vůbec žádný problém se spojovačkami, rozdíly, větší, menší, co k sobě patří a proč. K úkolům jí dáváme někdy i naše doplňující otázky, snažíme se zpětnou vazbou zjistit, zda tomu rozumí a zda ví, proč to tak je.

S písmenkovými kartičkami dělá pokroky i tříletá sestřička

Skoro každý den děláme různá cvičení s kartičkami, která střídáme s hraním pexes a s hrou Dobble. Do těchto aktivit se snažíme zapojit i mladší tříletou dcerku a i u ní jsou znát pokroky. Kristýnka je hodně bystrá, vnímavá, má velmi dobrý postřeh a dobrou paměť a tyto hry ji moc baví. 

Psací potřeby Stabilo si zkrátka nemůžeme vynachválit

Navíc je Kristýnka stále nadšená z tužek, pastelek a fix od Stabilo, moc dobře se jí s nimi píše i kreslí. Velmi si je oblíbila a už nechce žádné jiné.

Zápis do první třídy

Pátek 8. 4. 2022 byl pro nás, a hlavně pro Kristýnku, velkým dnem. Šli jsme k zápisu do první třídy. Kristýnka se už dlouho dopředu těšila, pořád se vyptávala, kdy už to přijde, jak to bude probíhat a na co všechno se jí paní učitelka může zeptat. Dva tři dny před zápisem jsme s Kristýnkou opakovali všechno, co by už měla znát a zkoušeli ji.

Prostředí pro Kristýnku nové nebylo

Protože je mateřská škola, kam teď Kristýnka chodí, ve stejné budově jako základní škola, prostředí znala a nemusela mít žádné obavy. Ve škole jsme měli být v 16:00. Přestože bydlíme na vesnici, máme tady školu včetně druhého stupně a jsme spádovou oblastí pro více vesnic z Podhůří Orlických hor. K zápisu letos přišlo 27 dětí, což je za poslední roky poměrně velký počet, tak uvidíme, kolik spolužáků nakonec bude mít Kristýnka ve třídě.

Inzerce

Čekali jsme víc než hodinu!

Na zápise jsme napřed ve třídě, která byla označena jako „čekárna“, u paní učitelky předali vyplněnou žádost ke školnímu vzdělávání a Kristýnka si vybrala svou školní značku - tulipán. Poté jsme jen čekali, až přijdeme na řadu. Bohužel už při našem příchodu byl časový skluz zápisu hodinový, přestože se dětem věnovaly dvě paní učitelky. Bylo docela těžké předškoláky na víc jak hodinu zabavit. Naštěstí se většina dětí znala ze školky a paní učitelky ze školní družiny jim půjčily hračky.

Jak probíhal samotný zápis?

Když po hodině a půl konečně přišla řada na Kristýnku, odvedla si nás paní učitelka do třídy, kde samotný zápis probíhal. Rodiče posadila opodál a Kristýnku si vzala k sobě. Měla tam připravené stoly, na každém byl jiný úkol a postupně to s Kristýnkou prošly.

Inzerce

I s obtížnými úkoly si Kristýnka poradila na jedničku

Nejprve po Kristýnce paní učitelka chtěla, aby se představila a řekla, kde bydlí. Poté začaly s prvním úkolem, kterým bylo poznat různé druhy ovoce, zeleniny a sladkostí a říct také písmeno, kterým tato slova začínají a končí. Nakonec ještě slova vytleskala po slabikách. Toto šlo Kristýnce moc dobře, kromě toho, že si spletla na obrázku cibuli s česnekem, tak to zvládla výborně.

Na dalším stolečku zkoušela paní učitelka barvy a velikosti kytiček od největší po nejmenší, na které straně má lístečky a dále zda z obrázku Kristýnka pozná nějaké druhy kytiček. Dalším úkolem bylo počítat vajíčka v košíčku a rozdělit je na velká a malá. Poté následovala zkouška vázání tkaničky, to už Kristýnka uměla od listopadu. Na dalším stanovišti byla zkouška orientace v prostoru – nahoře, dole, pod, nad, kde je vpravo, kde je vlevo a rozdíly. Vše šlo Kristýnce úplně bez chyb. Poté s ní paní učitelka prošla geometrické tvary a barvy, a nakonec přišla na řadu práce s tužkou. Kristýnka měla za úkol obtáhnout tři různé čáry a podepsat se, pokud to umí.

Musíme jen zapracovat na držení tužky

Pak si paní učitelka sedla k nám rodičům a řekla nám, že všechny úkoly Kristýnka zvládla moc dobře a rychle a je tudíž schopná jít do první třídy. Jen ještě musíme zapracovat na správném držení tužky v ruce. Poté jsme šli všichni na chodbu, kde Kristýnka dostala balíček pomůcek, které bude potřebovat v první třídě a čokoládovou figurku. Odcházela ze zápisu moc spokojená a šťastná, už si dokonce pamatuje jméno paní učitelky, ví, kde bude mít třídu a všem vypravuje, že už bude školačkou. Jen ji mrzelo, že toho u zápisu nestihla více. Měla připravenou básničku a písničku, ale na nic z toho se jí paní učitelka neptala kvůli časovému skluzu.

Tak uvidíme, jak to ve škole Kristýnce půjde, a zda jí nadšení i po nástupu do školy dlouho vydrží.

Maminka Lenka s Kristýnkou

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Květen: Kristýnka pokračuje s Předškolákovými týdeníčky. Jak se jí vedlo u zápisu do 1. třídy? - diskuze

Poradna

Dobrý den, potřebovala bych radu ohledně syna. Jsou mu 2 roky a 8 měsíců. Byl kojen 7 měsíců. Už od malinka je na mě závislý. U babiček byl dohromady čtyřikrát přes noc, nejdříve plakal, pak už to zvládl bez breku, ale nešťastný. S jídlem se trápime cca od roka. Nechce jíst s nikým jiným než se mnou. Do teď mi odmítá jíst kousky. Takže doteď mu jídlo mačkám vidličkou, když cítí maso, hned ho vyplivuje. Myslela jsem, že to bude problém s kousky jako takovými, ale sušenky a to co mu chutná normálně sní, rozkouse. Celkově ho do jídla musíme nutit. Ovoce nechce vůbec, jí pouze kapsičky. Jogurty má rad, kakao a k večeři pouze chleba se žervé. Šunku, sýr taky odmítá. Jídlo se snažíme řešit různými doplňky stravy k navození chuti k jídlu. Věřím, že z toho vyroste. Teď v září nastupuje do školky a já doufám, že až uvidí ostatní děti, tak začne papat normálně. Více mě ale trápí ta závislost na mě. Je nešťastný i s manželem. Potřebovala bych poradit, jak ho to odnaučit. Před 8 měsíci jsem začala chodit na poloviční úvazek do práce, mysleli jsme, že se to zlepsi, když nebude furt se mnou. Ale je to stále stejně. Vždycky tu dobu přetrpi, pláče když odcházím. Neustále ho ubezpečuji, že se vrátím, že jdu jen do práce. Je vidět, že tomu rozumí, ale přesto se to nelepší, spíše naopak. Moc děkuji za jakoukoliv radu. Šafránková

Dobrý den, ohledně synovy stravy se poraďte s ošetřujícím lékařem. Pokud dítě prospívá, i když konzumuje jen určitá jídla, pak není důvod k obavám. S lékařem byste ale také měli konzultovat případné doplňky stravy, které dítěti dáváte. Ne všechny musí být pro takto malé dítě vhodné. Také by možná bylo dobré, aby lékař chlapci udělal krevní obraz, jestli mu opravdu nějaké živiny chybí, abyste mu nepodávali nadbytečné množství některých živin či vitamínů. Některé děti vykazují při jídle zvláštnosti, jedí jen určitá jídla a vybírají si. Není dobré dítě do jídla nutit a nutit jej k experimentování. Nová jídla však je dobré nabízet, v případě zájmu nechat ochutnat. Chutě dětí se mění a časem třeba syn může být ke zkoušení jiných jídel přístupnější. Zvláštnosti v jídle však ale také mohou vykazovat děti např. s poruchami autistického spektra, či děti hodně v jídle konzervativní. Mám příliš málo informací a váš syn je příliš malý. Ohledně pobytu bez vás nepíšete, kdo syna hlídá, když jste v práci. To že pláče, když odcházíte bývá u dětí normální. Je potřeba mu to citlivě vysvětlit na úrovni jeho chápání a vývoje. Dobu odchodu však neprodlužovat, dítě ani nadměrně nelitovat, nemazlit apod. Potom by si myslelo, že váš odchod je něco mimořádného a je důvod se bát. Takto malé dítě také nemá ještě vyvinutý pojem času, žije přítomností a myslí si proto, že odcházíte navždycky. Trošku mi z vašeho popisu připadá, že maličko chcete, aby na váš syn byl závislý, že vám to dává dojem výlučnosti a důležitosti. To vše dítě vycítí. Proč myslíte, že dobu bez vás protrpí. Žádné malé dítě se pokud je o něj dobře postaráno, má dobře rozvinuté citové vazby a navíc třeba už zná osobu, která jej hlídá, se celé čtyři hodiny určitě netrápí a také není důvod , aby bylo nešťastné. Nemohou to být spíše vaše domněnky? Zkuste chování a vývoj syna zkonzultovat s dětským klinickým psychologem. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 24.05.2022, 06:20
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×