Inzerce
Inzerce
Inzerce

František už po prvních týdnech s týdeníčky dělá obrovské pokroky

František se připravuje na školu s Předškolákovými týdeníčky. Na papírové botě se naučil vázat tkaničky, s Pohybovkami zlepšuje koordinaci a držení rovnováhy, do cvičení se zapojují i bráškové. Grafomotoriku potřebuje František hodně trénovat, proto úkoly procvičuje opakovaně barevnými pastelkami. Maminka Veronika v týdeníčcích oceňuje i logopedická cvičení.

 

Milí rodiče,

Inzerce

další měsíc práce na Predškoláčkových týdeníčcích máme s Františkem za sebou a rádi bychom se s vámi podělili o to, jak se nám dařilo. Deníčky jsme vyplňovali téměř denně. František byl teď 14 dní nemocný, tak jsme měli díky týdeníčkům o zábavu postaráno. Jsem ráda, že Františkovi nadšení nechybí a stále ho plnění úkolů moc baví.

 

Inzerce

Půjde František už v září do školy?

Jak už jsem se minule zmínila, bylo nám doporučeno paní učitelkou ze školky, navštívit pedagogicko psychologickou poradnu, kde posoudí, zda je zralý jít do první třídy. Začátkem března se tam chystáme a pak budeme vědět víc. Od nového roku, kdy týdeníčky pravidelně vyplňujeme, pozoruji obrovské pokroky, za které jistě vděčíme i autorce Predškoláčkových týdeníčků, paní Martincové. Jsme moc rádi, že i náš František se může této předškolní přípravy zúčastnit. 

Básničky v Jízdě tužkou Františka motivují

V sešitě Jízda tužkou jsme si dali opravdu záležet, protože cítím, že v této oblasti musí ještě František hodně trénovat. Vždy jsme si před každým úkolem procvičili ručičky, aby se Františkovi ručička pěkně uvolnila a lépe se mu vedla tužka. K tomu nám pomáhaly básničky z první strany. Aby byla práce pro Františka zábavnější, vedli jsme často místo obyčejné tužky pastelky a obtahovali jsme úkoly vícekrát.

Je super, že týdeníčky pěkně zapadají do ročního období. Jen nám to tak úplně nevychází, jelikož jsme začali po novém roce. Ale to nevadí. Oceňuji, že jsou úkoly promyšleně seřazené od nejjednodušších k složitějším.

V Jízdě tužkou je spousta podobných úkolů, které dítěti pomáhají procvičovat ruku, ale přitom je každý jiný. Jednou lítají na nebíčku motýli, jindy zase jede vláček, nebo se koulí jablíčko. A ty básničky k tomu nás moc bavily a Františka motivovaly. S Františkem jsme už nahlídli i na úkoly, které nás čekají a mile mne překvapilo, že jsou tam i úkoly na prázdniny, takže ani o prázdninách si ručička neodvykne a bude na školu krásně připravená.

Inzerce

S Praktikem pro život se František naučil zavazovat tkaničky i zasadit semínko

V sešitě Praktik pro život jsme trénovali, jak se správně chovat u stolu. Popovídali jsme si o ovoci a zelenině, zopakovali jejich názvy a řekli jsme si k čemu se co používá. Do kelímku od jogurtu František zasadil semínko dýně. Jeho zvědavý bráška mu po pár dnech květináček vysypal, a tak jsme viděli jak semeno krásné klíči a pouští kořínky. Na povrchu se zatím nic neděje, ale už víme, že uvnitř je život, a vypadá to nadějně.

Zavzpomínali jsme si na podzim a zopakovali jsme si různé denní činnosti, které se opakují. Učili jsme se být pořádní a uklízet věci tam, kam patří. Zopakovali jsme si oblékání a největším pokrokem bylo naučení se zavázat tkaničky. František byl při učení zavazování velmi trpělivý.

K učení jsme použili přiloženou papírovou botu. Je z tvrdého papíru, takže vydrží dost. K zavazování se ještě téměř denně vracíme, abychom to dopilovali na jedničku. Radost z první podařené mašličky byla ohromná. František mne velice překvapil, že mu k naučení stačilo tak málo.

Inzerce

V Praktiku pro život se děti učí nejen běžným znalostem a dovednostem, vyskytujícím se v každodenním životě, ale i zdokonalují stříhání, lepení, vedení tužky a udržování pořádku při práci.

S Hlavičkovými úkoly opakujeme logopedii i geometrické tvary

V dalším sešitě Hlavičkové úkoly také děti velmi často používají nůžky a lepidlo. S Františkem jsme se učili spojovačky, co k sobě patří. Pochopil co je to rým. Oceňuji logopedická cvičení. Na logopedii s Františkem docházíme.

Stále si opakujeme geometrické tvary a stavíme z nich různé obrázky. Geometrické tvary na tvrdém papíru jsou součástí tydeníčků a stačí je jen rozstříhat. Lze na nich trénovat i barvy. 

Válení sudů, koordinaci i rovnováhu se učíme s Pohybovkami

V posledním sešitě Pohybovky, jsme trénovali i se dvěma brášky. Vždy si zopakujeme i cviky z předchozích stran a doplníme cvikem novým, který přišel na řadu. U válení sudů se krásně protáhneme, učíme se koordinaci pohybů díky tenisovému míčku, který si předáváme nejen před tělem, ale i za tělem, kolem hlavy, nohou apod. Učíme se držet rovnováhu pomocí cviku čápa. Všechny cviky jsou doplněny opět básničkou. Kluky to moc baví a hlavně ten nejmenší, Toníček, si cviky s brášky moc užívá.

Jaké psací potřeby František používá?

K vyplňování týdeničků používáme jedny z nejkvalitnějších psacích potřeb, které jsou u nás k dostání. Značka Stabilo nabízí úžasné věci nejen pro kanceláře a školy, ale dokonce i speciální psací potřeby pro děti už od dvou let. František nejčastěji používá pastelky Stabilo. Opravdu moc pěkně malují a jsou k dostání buď pro praváka nebo leváka. Výhodou je ergonomické tvarování.

Dostali jsme k nim ořezavátko, které strouhá tužky skoro samo. Tuhy se v něm skoro vůbec nezalamují a ostrouhá i to, co paní učitelka ve škole nezastrouhá. Strouhám jím totiž tužky i našemu prvnáčkovi. A nedávno donesl zničenou tužku, kterou se paní učitelka pokusila zastrouhat a dopadlo to hrozně. Ořezavátko Stabilo s tím nemělo žádný problém a tužka je zase krásná. Plánuju pořídit ořezavátko i pro prvňáčka, aby měl každý svoje, jen jsem zatím bohužel na něj nenarazila v obchodě a rozhodně jiné než Stabilo už nechceme. Výhodou je přiložený štítek, díky kterému se ořezávátko elegantně podepíše a nevypadá to vůbec zle. 

Týdeníčky jsem měla objednat už dávno

Pokud váháte s koupí Predškoláčkových tydeničků jako já, určitě vás nezklamou. Měla jsem je objednat už dávno. Všem přejeme krásné chvilky se svými dětmi.

Maminka Veronika s Františkem

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Únor: František už po prvních týdnech s týdeníčky dělá obrovské pokroky - diskuze

Poradna

Dobrý den, potřebovala bych radu ohledně syna. Jsou mu 2 roky a 8 měsíců. Byl kojen 7 měsíců. Už od malinka je na mě závislý. U babiček byl dohromady čtyřikrát přes noc, nejdříve plakal, pak už to zvládl bez breku, ale nešťastný. S jídlem se trápime cca od roka. Nechce jíst s nikým jiným než se mnou. Do teď mi odmítá jíst kousky. Takže doteď mu jídlo mačkám vidličkou, když cítí maso, hned ho vyplivuje. Myslela jsem, že to bude problém s kousky jako takovými, ale sušenky a to co mu chutná normálně sní, rozkouse. Celkově ho do jídla musíme nutit. Ovoce nechce vůbec, jí pouze kapsičky. Jogurty má rad, kakao a k večeři pouze chleba se žervé. Šunku, sýr taky odmítá. Jídlo se snažíme řešit různými doplňky stravy k navození chuti k jídlu. Věřím, že z toho vyroste. Teď v září nastupuje do školky a já doufám, že až uvidí ostatní děti, tak začne papat normálně. Více mě ale trápí ta závislost na mě. Je nešťastný i s manželem. Potřebovala bych poradit, jak ho to odnaučit. Před 8 měsíci jsem začala chodit na poloviční úvazek do práce, mysleli jsme, že se to zlepsi, když nebude furt se mnou. Ale je to stále stejně. Vždycky tu dobu přetrpi, pláče když odcházím. Neustále ho ubezpečuji, že se vrátím, že jdu jen do práce. Je vidět, že tomu rozumí, ale přesto se to nelepší, spíše naopak. Moc děkuji za jakoukoliv radu. Šafránková

Dobrý den, ohledně synovy stravy se poraďte s ošetřujícím lékařem. Pokud dítě prospívá, i když konzumuje jen určitá jídla, pak není důvod k obavám. S lékařem byste ale také měli konzultovat případné doplňky stravy, které dítěti dáváte. Ne všechny musí být pro takto malé dítě vhodné. Také by možná bylo dobré, aby lékař chlapci udělal krevní obraz, jestli mu opravdu nějaké živiny chybí, abyste mu nepodávali nadbytečné množství některých živin či vitamínů. Některé děti vykazují při jídle zvláštnosti, jedí jen určitá jídla a vybírají si. Není dobré dítě do jídla nutit a nutit jej k experimentování. Nová jídla však je dobré nabízet, v případě zájmu nechat ochutnat. Chutě dětí se mění a časem třeba syn může být ke zkoušení jiných jídel přístupnější. Zvláštnosti v jídle však ale také mohou vykazovat děti např. s poruchami autistického spektra, či děti hodně v jídle konzervativní. Mám příliš málo informací a váš syn je příliš malý. Ohledně pobytu bez vás nepíšete, kdo syna hlídá, když jste v práci. To že pláče, když odcházíte bývá u dětí normální. Je potřeba mu to citlivě vysvětlit na úrovni jeho chápání a vývoje. Dobu odchodu však neprodlužovat, dítě ani nadměrně nelitovat, nemazlit apod. Potom by si myslelo, že váš odchod je něco mimořádného a je důvod se bát. Takto malé dítě také nemá ještě vyvinutý pojem času, žije přítomností a myslí si proto, že odcházíte navždycky. Trošku mi z vašeho popisu připadá, že maličko chcete, aby na váš syn byl závislý, že vám to dává dojem výlučnosti a důležitosti. To vše dítě vycítí. Proč myslíte, že dobu bez vás protrpí. Žádné malé dítě se pokud je o něj dobře postaráno, má dobře rozvinuté citové vazby a navíc třeba už zná osobu, která jej hlídá, se celé čtyři hodiny určitě netrápí a také není důvod , aby bylo nešťastné. Nemohou to být spíše vaše domněnky? Zkuste chování a vývoj syna zkonzultovat s dětským klinickým psychologem. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 24.05.2022, 06:20
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×