Jak jsme rozjížděli e-shop Dudlíkárna

Sedím již pěknou chvíli nad otevřenou stránkou textového editoru, v ruce skleničku se svátečně nalitým červeným vínem, poblíž mne sedí i další členové rodiny. Vpravo mi počítač ukazuje jedenáctou hodinu večerní - čas, kdy mnoho rodičů již leží v peřinách a „počítá ovečky“.

Vlastně by mne ani nenapadlo psát článek do rubriky „Podnikavých maminek“, až mě přesvědčila moje kamarádka Martina, aktivní čtenářka a autorka mnoha článků na webu Babyonline. O čem bych měla psát, když jsme teprve na počátku celého maratónu kolem „podnikání“, kdežto ostatní autorky článků, mají za sebou již nějakou podnikatelskou historii. Na druhou stranu, může být článek pro někoho inspirací nebo jen malinkým nahlédnutím do zákulisí internetového obchůdku. Záměrně píši našeho, neboť nebýt mého skvělého partnera a naší milované a nejhodnější žabky, by snad ani ke spuštění našeho internetového obchůdku Dudlíkárna nemohlo dojít. A za jejich podporu a pomoc (a pořád jim to opakuji) si jich moc vážím.

Zrodil se i nápad - plný dudlíků

Pokusím se celý příběh popsat od začátku. Během studia na vysoké škole při mém povolání zdravotní sestry, kdy jsem v půlce studia otěhotněla, jsem se dostala k zajímavé literatuře a ta mě postupně dovedla až k potřebě hledání nových a nových informací o věcech kolem rodičovství, výchovy a vše součastně s těhotenstvím zapadalo v celkový proces vývoje mojí osobnosti i díky tomu, že jsem pracovala ve zdravotnictví a problematika mě zajímala čím dál víc. Zřejmě to tak mělo být, během těhotenství jsem navštěvovala různé kurzy, poznávala nové lidi a také vnímala nové názory a přístupy. V takové situaci jsem také dospěla k mnoha přesvědčením, které byly ale v průběhu zažívání vlastní reality, při výchově naší žabky, měněny a vlastně k tomu dochází neustále. Nemá cenu je vyjmenovávat, každý rodič podobné situace zná.

Jedno přesvědčení zmínit ovšem musím, přesvědčení, že žabka dudlíka určitě potřebovat nebude, takže taky nebude muset nikdy od dudlíku odvykat a vůbec mne tahle problematika, zda ano nebo ne a kdy ... nemusí zajímat. A také nezajímala, než jsem musela na poporodní zákrok do nemocnice. Tehdy tatínek vyrazil na nákup našeho prvního dudlíku, jak s radostí říkává „záchranu stresovaných tatínků“. A ejhle naše nespavé mládě najednou začalo usínat i dříve než o půlnoci ?.

Časem jsem také zjistila, že mi nevyhovuje jednoduchý vzhled našeho obyčejného dudlíku, a že bych jej ráda sladila s tím, co má naše žabulenka na sobě ... začala jsem shánět ten správný. Jednoho dne ráno mne napadlo, že mě vlastně štve, že nikde nemají všechny značky dudlíků pohromadě a na poštovném se cena dudlíků začíná pomalu vyvažovat zlatem. Najednou přišel nápad, který mi probleskl hlavou, „mohla bych si otevřít internetový obchůdek“, kde by tohle všechno bylo pohromadě. Různé dudlíky, všech značek, rozličných tvarů a barev. Nutno podotknout, že jsem počítačový nadšenec a mnoho informací, které dnes mám, jsem čerpala vlastním samostudiem a vyhledáváním informací, které ráda předávám dál. Nemálo mých kamarádek koupilo například ergonomické nosítko, v rámci zdravého nošení miminek, právě díky mým radám a doporučením. Tatínek byl mým nápadem s otevřením internetového obchodu nadšený, protože do té doby, jsem byla spíše člověk stavějící se proti podnikání, čistě pouze z důvodu nedůvěry a strachu z něčeho nového. Ale člověk se mění. Byl však únor a před námi zkouškové období, psaní bakalářky a absolvování státnic. Tohle byl jasně vytyčený cíl. Takže další půlrok směřovaly naše aktivity úplně novým směrem.

Sny se začínají plnit

V létě jsme trošku odpočívali a postupně začali pracovat na podrobnostech kolem mého nápadu. Nikdo z nás ale netušil, kolik práce nás čeká a kolik ji máme neustále před sebou, i když už si myslíme, že jsme obrovský kus zvládli. Najednou se stala vize daleko jasnější, během dokončování studia, s naší žabkou, jsem si uvědomila, že se po rodičovské nechci vrátit na pracovní místo, kde jsem strávila již více než deset let, že chci dělat něco jiného. Také jsem se ujistila v tom, že nechci každé brzké ráno budit děti, nahnat je do „východně-vzdělávacího zařízení“, běžet do práce, po práci je běžet vyzvednout a ještě se denně modlit, aby náhodou neonemocněly, protože v dnešní době musí matky s dětmi snášet téměř cokoliv, pokud je vůbec někdo zaměstná. Neuvědomovala jsem si kolem našeho sortimentu mnoho věcí a po pár týdnech zjišťuji nutnost přepracování celého přístupu ke konceptu obchůdku. Dudlíkárna musí nabízet komplexní produkty a sen o zastoupení dudlíků a šidítek bude naplněn až s delším odstupem času, vlastních důvodů je několik. A nikdy také nesmíme zapomenout na naši žabulenku, ta je vždy na prvním místě, včetně naplňování našich společných osobních životních potřeb celé rodiny.

Překonáváme podnikatelská úskalí

Po prvním zadávání dat do systému internetového obchodu zjišťuji větší a větší potřebu času na práci, který nemám. Dochází ke ztrátě mnoha dnů změnou poskytovatele e-shopu. Jednáme s dodavateli a dovozci. Co všechno jsme museli překonávat a co nás překvapilo při rozjezdu obchůdku:

  • Přichází velká zklamání v podobě nedostatku poskytnutých informací – co dodavatel, to úplně jiný přístup k produktovým informacím, skladovosti, podmínkami odběrů zboží a dalším faktorům. Měla jsem jiné představy, netušila jsem, že se budu muset pídit po informacích, fotkách, že strávím hodiny a hodiny zadáváním jediného produktu a jeho následným přepracováváním z důsledku zjištění opět nových informací.
  • Musím řešit nesrovnalosti s dodržováním maloobchodních cen. Za běhu jsem zjišťovala, že naše ceny budou v začátku bojovat s neporovnatelnými cenami zavedených obchodů.
  • Kolik toho musíme technicky nastavit, aby správně fungoval e-shopový systém i účetnictví, jak je to vůbec s obchodně právní problematikou v rámci platných zákonů.
  • Marketing, propagace a budování úspěchu mezi silnou virtuální konkurencí navíc v segmentu kojeneckého a dětského zboží, který je jeden z nejvíce konkurenčních, je samotnou kapitolou, o které jsem netušila, že je potřeba ji provádět nějak odborně a má tolik možností, správných i špatných.
  • Doufala jsem v podporu těch, kteří nám slibovali pomoc při rozjezdu podnikání, ale časem zapomněli. Netušila jsem, že dlouhou dobu se téměř nevyspím a pomoc přijde od těch, od kterých bych to nijak neočekávala, nebo je poznala teprve nedávno. Možná přidám nový produkt jednou za týden a obchůdek se bude rozvíjet daleko pomaleji, než jsme možná na počátku mysleli, ale důležitější spíše je, aby byly naplněny další z jeho důležitých cílů, například lidský osobní přístup, poradenství, půjčování a nabídku dle „našeho já“ v poměru s kvalitou a odborností našeho přístupu. Domácí nepořádek, občasný stres a „složitější“ myšlenky jsou nutným doprovodným jevem budování a vytváření. Bojujeme a bojovat budeme i nadále, neustále se učíme novým věcem.

Máme skromné poznatky

Pokud bych měla dát základní rady, týkají se financí a cen zboží. Jestli budete samy uvažovat o podnikání, obzvlášť ve sféře obchodování, dobře si promyslete, jakým způsobem budete podnikatelský začátek financovat a to především v jeho průběhu; tuším, že se tomu odborně říká cash flow. Hodně to také záleží na druhu sortimentu. Jak jsme postupně zjišťovali, oblečení, elektronika, hračky a všechny další druhy zboží mají prostě svá specifika v dodavatelích a jejich podmínkách, úrovních cen a nákladech.

Podstatný je také způsob distribuce zboží – buď musíte nakupovat v určitých minimálních objemech a část zboží vám obvykle zůstává „na skladě“, jedná se o „klasický“ způsob obchodu, tudíž je nutné dobře zvážit, které zboží / značky se vyplatí odebírat ihned, na které si raději počkat, až si vytvořím určitou finanční rezervu. Nebo můžete pouze přeposílat objednávky svým dodavatelům, nemusíte držet finance v přednákupech zboží, obvykle je ale nutné počítat s nižší marží. Nejlepší je situace, pokud máte dodavatele, kteří umožňují kombinaci obojího způsobu, tím neubírají ani na maržích a vy si naopak vybíráte dle aktuální výhodnosti.

Zajímavou možností je také přímá výroba a zároveň i prodej například oblečení a šitých doplňků, pokud jste šikovné a plné nápadů – vše máte ve své vlastní režii. V neposlední řadě je podstatný faktor, odkud zboží obchody berou, což může nás začátečnice až nemile překvapit v cenách obecně – dodavatelů může být více a v dnešní době takřka z celého světa. Některé značky / výrobci mají své výhradní dovozce do ČR (ti si často hlídají ceny, aby nedocházelo k cenových válkám a znehodnocení značky – co ale s těmi prodejci, kteří prodávají různými pochybnými způsoby, nebo si to seženou ze zahraničí?), jiné značky mají třeba více dovozců. Jeden distributor vám nabídne produkty a vy pak zjistíte, že existuje kontakt na přímějšího dodavatele, který nabízí i servis. Do toho třeba na inzertně aukčních portálech seženete podezřele levné zboží i vaší značky, které nějaký podnikavec prodává jako nové (odkud to bere a jak na tom může vydělat?). Toto všechno má posléze vliv na vaše koncové ceny, boj s vaší konkurencí, plánování cenové strategie a vytoužené očekávání vašich zisků, které vás mají uživit.

Asi vás napadlo během čtení o Dudlíkárně, kde jsme tedy na všechno vzali penízky? Protože se potkáváme v magazínu pro maminky na mateřské / rodičovské „dovolené“, nás se to také týká, rozhodně jsme tedy neměli peníze nazbyt a finance půjčené z banky nebo úvěrovky, navíc zatížené úroky, jsme si prostě nemohli dovolit. Penízky jsme hledali v předchozích rodinných úsporách, podpoře od prarodičů a v půjčkách od přátel, což bych doporučila i ostatním začínajícím podnikatelkám.

Nebojte se podnikat!

Ostatním maminkám (a nejen jim) mohu pouze poradit: máte-li nápad, zkuste jej realizovat. Možná to nebude jednoduché, ale bude to zkušenost, Vaše životní zkušenost, která Vás dostane dál. A jestli se to podařilo nám, to poznáme za pár let ?

Monika s rodinou za Dudlíkárna.cz, psáno o Vánocích roku 2012

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Jak jsme rozjížděli e-shop Dudlíkárna.cz - diskuze

Poradna

Dobrý den, minulý týden v úterý jsem užila nouzovou antikoncepci EllaOne (cca 45 hodin od nechráněného styku, kdy nedošlo k ejakulaci). Menstruaci mívám v rozmezí 25-30 dnů (každý měsíc trošku jinak). Ke styku došlo zhruba 9-11 dnů před plánovanou menstruací. Menstruace/krvácení přišlo 5. den od užití nouzové antikoncepce (po 25 dnech od poslední). Dnes je to 5. den, kdy krvácím (případně 4. den, pokud nebudeme brát v úvahu první den krvácení, které bylo slabší). Krvácení má stále stejnou intenzitu (výměna mini tampónu po 5 hodinách). Standardně menstruuji 5 dnů, z toho poslední dva dny slabě. Je toto normální v případě užití nouzové antikoncepce EllaOne? Děkuji za informace.

Dobrý den, kopíruji vám zde část příbalového letáku, který jste si jistě přečetla a kde je vče vysvětleno:

Po podání přípravku ellaOne se může menstruační krvácení objevit o několik dní dříve nebo později, než bylo očekáváno. U přibližně 7 % žen se menstruační krvácení dostavilo o více než 7 dní dříve, než bylo očekáváno. U přibližně 18,5 % žen se vyskytlo zpoždění o více než 7 dní a u 4 % bylo zpoždění větší než 20 dní.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 22.11.2017, 14:03
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce