Inzerce
Inzerce

Cvičení na míči nejen pro Medox

Základní postavení na míči

Sed tak, aby úhel mezi kyčelním kloubem a míčem byl 90 stupňů a více. Na balón se posadit více dopředu, jakoby nakraj, ale pevně. Kolena nesmí před špičky. Podsadit pánev, vcucnout zadeček pod sebe. Obě plosky se pevně opírají o podlahu a pro zvýšení zátěže doporučuji oporu přenést na zevní hranu plosky. Kolena jsou na šířku ramen, záda rovně, bříško vtažené a hlava napřímená. Menší děvčata si vezmou míč 70 - 75 cm, větší 75 - 80 cm).

Cvik 1

Sed na míči -  pro zlepšení kondice a zábavu bych ještě přidala gumu, thera band (TB - ke koupi ve zdravotnických potřebách). Vzpažíme, oběma rukama uchopíme TB a ve vzpažení přecházíme do upažení, TB jde za hlavu. Cvik provádíme pomalu a tahem. Při rozpažení nádech s uvolněním TB výdech.

Inzerce

Inzerce

Cvik 2

Sed na míči - TB držíme před tělem v předpažení, pomalu upažujeme, lopatky táhneme k sobě, vše je v nádechu, s výdechem pomalu povolit.

Inzerce

Cvik 3

Sed na míči, ruce s TB položeny na stehnech. Střídavě upažíme levou a pravou rukou, ruka, která necvičí, drží TB na stehně.

Tato cvičení jsou volena pro zahřátí a posílení horních končetin a mezilopatkových svalů.

Inzerce

Cvik 4

Sed na míči, pár krůčky přejdeme dopředu před míč a pánev máme neustále v kontaktu s míčem. Opřeme se o nohy a záda položíme na míč. Míč sahá až po dolní úhel lopatek, někomu až po ramena. Ruce je lépe složit na hrudník. Pomalu se  s výdechem vracíme zpět. Tímto si uvolníme páteř.

Cvik 5

Leh zády na míči, ruce pod hlavu. S nádechem provádíme předklon hlavy a horní části trupu, lokty tlačíme do stran. Výdech. S nádechem se položíme zpátky na míč a výdech. Posilujeme nenásilně bříško.

Cvik 6

Stejný jako předchozí, jen při předklonu provedeme mírnou rotaci, zapojíme šikmé břišní svaly.

Cvik 7

Leh na břiše a pohupujeme se do stran vpravo a vlevo. Přidáme nadzvedávání rukou od podložky. Nacvičujeme svalovou koordinaci.

Cvik 8

Leh na břiše s oporou o všechny čtyři končetiny. Nejprve zvedneme pravou ruku a nohu do roviny s podložkou s nádechem, chvilku držíme a s výdechem zpět. Totéž na druhou stranu. Posilujeme zadeček a mezilopatkové svaly.

Cvik 9

Leh na zádech na podložce, paže podél těla, nohy opřené o míč. S nádechem nadzvedneme pánev, výdrž a s výdechem zpět.

Cvik 10

Sed na míči a pohupováním boků ukončíme sérii.

Cvičení připravila Mgr. Kamila Vorlová

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Cvičení na balónu - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Jak zdravě přibrat

| Janakolo | 10.06.2022, 11:48

Dobrý den,

po dětech jsem zhubla, aniž bych držela nějakou dietu a vážím méně, než jsem kdy vážila a to jsem vždy byla celkem hubená. Chtěla bych pár kilo (tak pět) nějak zdravým způsobem přibrat. Jím pořád stejně, pohybu mám celkem dost, snažím se víc spát, i když to se mi moc nedaří. Co byste mi doporučila? Děkuji

Dobrý den,
základním pravidlem pro zvýšení TH je, že váš energetický příjem musí být vyšší než výdej. Postup je takový, že nejdříve je nutné stanovit vaši energetickou potřebu a cíl jehož chcete dosáhnout., rozbor vašeho jídelníčku aj. Samozřejmě to lze i tzv. zdravě. Přece jenom jde o delší proces, který nelze shrnout bez potřebných informací do stručné odpovědi. Doporučuji vám se obrátit na odborníka, který vás tímto procesem provede, nejlépe nutričního terapeuta. Takové investice do sebe jistě nebudete litovat.
Jana Eliášová

Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 29.06.2022, 15:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×