Helenice: 2. a 3. týden hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Helena zhubnout a co jí radí odbornice: https://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/helenice-proc-chce-zhubnout-co-na-to-odbornice

Nebo také jak probíhal její 1. týden hubnutí: https://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/helenice-proc-chce-zhubnout-co-na-to-odbornice/prubeh-hubnuti-1-tyden

  1. Jak probíhal 2. a 3. týden hubnutí
  2. Doporučení nutriční terapeutky

Aktuální míry:
Váha: 95,9 kg (o 2 kg méně od začátku hubnutí)
Prsa: 116 cm (o 2 cm méně od začátku hubnutí)
Pas: 112 cm (o 2 cm méně od začátku hubnutí)
Boky: 120 cm (o 1 cm méně od začátku hubnutí)

Jídelníček

 

  snídaně svačina oběd svačina večeře
Pondělí káva   120 g Hermelín a velký 120 g grahamový rohlík, káva 200 g jablko  
Úterý 200 g domácí tmavý chléb, 200 g červené syrové papriky, 80 g uzené makrely, káva 50 g bílý jogurt vařené brambory, kuřecí prsa na chřestu se smetanou (celkem 390 g), caro 230 g jablko 150 g tm. chleba, 80 g uzené makrely
Středa 200 g  tm .chleba. Hermelín 120 g, 200 g papriky syrové červené, káva   300 g čočka na kyselo + 2 vejce natvrdo, káva 170 g syrového chřestu, 200 g jablka 170 g tm. chleba, 2 vejce natvrdo s eidamem
Čtvrtek káva , 180 g tm. chleba, 80 g Hermelín pomeranč 200 g vař. brambor s kmínem a 180 rybích prstů, káva 2 banány 300 g ananasového salátu
Pátek (střevní potíže) 20 g suchého rohlíku, 250 ml černého čaje       40 g suchý rohlík, černý čaj
Sobota 40 g rohlík s Goudou, kakao 250 ml   170 g vařené rýže, černý čaj 250 ml   150 g vařené osolené rýže
Neděle 0,5 l černého čaje, 40 g suchý rohlík 20 g suchý rohlík 150 g krůtí přírodní řízek, 100 g tm. chléb 210 g syrový ananas 230 g zeleninové rizoto

Pitný režim

2 – 2,5 l. Byl však nabourán hned dvakrát. V pondělí byly zápisy do MŠ. Jsem neuvěřitelný nervák, takže ten den dieta emigrovala nevím kam. Stejně bych neměla šanci ji dodržet, od začátku v 8.10 až do konce v 12.30 jsme byli v poklusu anebo jsme čekali na chodbách.  A v pátek v noci jsem dostala tzv." případ častého běhání v řídkém stavu " i s doprovodným vrchním vyprazdňováním. Ten den jsem záchranně vypila cca 2,5 l vody se zažívací sodou. Od soboty jsem ji nahradila černým čajem a vodou.

Prohřešky

Sladkým buchtám, čokoládě a alkoholu jsem se snažila vyhýbat a na konci týdne jsem na ně neměla ani pomyšlení.

Pohyb

Jízda na rotopedu a cvičení na míči.  Na rovinu přiznávám, že v pátek a sobotu jsem vynechala ze zdravotních důvodů.  Tyto dny jsem spíše prospala nebo proběhala na WC.

Problém

Momentálně je pro mě největší problém pomalé najetí z klidového extra dietního režimu do "normálu", po zažívacím ataku v pátek. Zpětně to přisuzuji špatně tepelně upravené rybě. Pozitivem je, že jsem se důkladně pročistila a už tři dny si nevzpomněla na sladké či kávu.:-)

Milá Helenko,

tentokrát opravdu těžko komplexně hodnotit vzhledem ke střevním obtížím (pá, so, ne) a nakonec i stravování v pondělí, jak pokles tělesné hmotnosti, tak skladbu jídelního lístku. Přesto alespoň zbývající 3 dny (út, st, čt). Níže uvádím hodnoty stravy. Porovnejte si s doporučením. Tučně jsou označeny potraviny, které bychom mohli zařadit do skupiny méně vhodných vzhledem k vyššímu obsahu tuku. Bylo by dobré je nahradit za podobnou potravinu s nižším obsahem tuku – uzenou makrelu např. za sardinskou pomazánku připravenou ze sardinek ve vlastní šťávě. Kolik % tuku obsahuje Vámi zkonzumovaný jogurt? Vybírejte s obsahem do 2 % tuku. Hermelín patří také mezi tučné sýry. Volte ty, které mají 30 - 40 % tuku v sušině. Potřebné informace najdete na etiketě. To stejné platí o Eidamu. Čtyři vejce za den - to je bomba.  

Jídelníček neobsahuje doporučené složky stravy odpovídající zásadám zdravé výživy a vyvážené stravy (viz minule). Máte tendenci volit potraviny s vyšším obsahem tuku. Principem je tyto potraviny nahradit potravinami s nižším obsahem tuku a zároveň s nižším obsahem energie. Jídelníček prakticky neobsahuje zeleninu.

Chcete hubnout, ale nechcete přestat dobře a hodně jíst. Takto to nebude fungovat. Jednotlivé chody jídla neobsahují všechny potřebné živiny. Např. večeře ve čtvrtek – ananasový salát. Obsah energie cca 650 kJ – porovnejme s večeří ve středu cca 3000 kJ.  Týdenní jídelní lístek ukazuje na nevyváženost v příjmu energie v jednotlivých dnech. S tím musíme začít něco dělat.

Pokud myslíte změnu ve způsobu stravování vážně, ZOPAKUJTE SI předešlá doporučení.

  snídaně svačina oběd svačina večeře
Pondělí káva   120 g Hermelín a velký 120 g grahamový rohlík, káva 200 g jablko  
Úterý 200 g domácí tmavý chléb, 200 g červené syrové papriky, 80 g uzené makrely, káva 50 g bílý jogurt vařené brambory, kuřecí prsa na chřestu se smetanou (celkem 390 g), caro 230 g jablko 150 g tm. chleba, 80 g uzené makrely
Středa 200 g  tm .chleba. Hermelín 120 g, 200 g papriky syrové červené, káva   300 g čočka na kyselo + 2 vejce natvrdo, káva 170 g syrového chřestu, 200 g jablka 170 g tm. chleba, 2 vejce natvrdo s eidamem
Čtvrtek káva , 180 g tm. chleba, 80 g Hermelín pomeranč 200 g vař. brambor s kmínem a 180 rybích prstů (smažené!), káva 2 banány 300 g ananasového salátu
Pátek (střevní potíže) 20 g suchého rohlíku, 250 ml černého čaje       40 g suchý rohlík, černý čaj
Sobota 40 g rohlík s Goudou, kakao 250 ml   170 g vařené rýže, černý čaj 250 ml   150 g vařené osolené rýže
Neděle 0,5 l černého čaje, 40 g suchý rohlík 20 g suchý rohlík 150 g krůtí přírodní řízek, 100 g tm. chléb 210 g syrový ananas 230 g zeleninové rizoto

Úkol pro Helenu:
1.    Zrevidujte svůj jídelníček z pohledu zásad zdravé výživy a zásad vyvážené stravy.
2.    Při nákupu studujte etikety a o jídle přemýšlejte.

Drž se, Heleno, věříme, že se Ti povede dosáhnout Tvého cíle!

Tým Hubneme

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Průběh hubnutí: 2. a 3. týden - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Hezký den,
mám takový neobvyklý dotaz.
Na začátku ledna po silvestru jsem měla silnou chřipku, která mi slezla na průdušky a měla jsem bronchitidu a užívala atb Penbene 150000. Beru antikoncepci Daylette po dobu 1,5 roku. Menses jsem v lednu dostala normálně, jeden den zpoždění přikládám za vinu nemoci, dříve když jsem nebrala antikoncepci, tak se mi na cyklu podílela i obyčejná rýma. S přítelem jsme měli po dobu užívání atb jednou nechráněný sex, ale přítel dovnitř mě nevyvrcholil. Po 14 dnech, kdy už jsem atb nebrala, jsme spolu spali znovu a ja začala slabě špinit s trochou krve. Trvalo to 2 dny. Od té doby bylo vše v pořádku až do teď, kdy jsem se rozhodla zhubnout. Jsem vegetariánka 10 let a kvůli změně stravy a cíli zhubnout jsem do svého jídelnáčku zařadila cca 2x více bílkovin než jsem do té doby jedla. Dietu držím týden. Mám problém s tím, že se mi občas při jídle udělá nevolno/až na zvracení a začala jsem dnes špinit. Dělala jsem si 2x těhotenský test a oba dva byly negativní. Chci se zeptat, jestli můžu mé aktuální obtíže se špiněním přikládat tomu, že jsem včera cvičila břicho, které do té doby nebylo snad půl roku na cvičení a nevolnost z jídla nebo celkovou z toho, že mám najednou těch bílkovin moc? Nebo celkově z té změny režimu (pravidelná strava, menší porce) a zařazení více bilkovin? Nebo bych snad mohla být těhotná? Menstruaci mám dostat za 12 dní.
Děkuji za odpověď.

Dobrý den, nedokážu na takový dotaz odpovědět, vztah mezi špiněním a změnou jídelníčku po 1 týdnu považuji jako nepravděpodobnou. Ani nelze posoudit, co to je 2x vice bílkovin - to je velmi široká oblast, pokud není uvedeno konkrétně. Dotaz spíše směřujte na gynekologa.

 
Mgr. Jana Eliášová | Babyonline | 21.02.2018, 12:28
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce