Inzerce
Inzerce
Inzerce

Další měsíc utekl jako voda a je tu opět Danielka s deníčkem

Poslední únorové pondělí jsme odvezly do školy sběr. Za pomoci babičky jsme nasbíraly 35 kg papíru. Pan školník nás pochválil a my máme uklizeno.

Nedorozumění s panem ředitelem

Aby Danču jen nechválila, měla malé nedorozumění s panem ředitelem. Jezdily s holkama po schodech po zadečku a pan ředitel je nachytal. Rázně je zahnal do třídy a podobné hrátky zakázal. Musela jsem se smát, když mi to Danča líčila.

Maškarní

Další akcí, na kterou se Danča moc těšila, byl maškarní. Bylo to příjemné odpoledne se spolužačkami. Holky řádily jako o život.

Co nového Danielka umí?

Co se školních znalostí týká, děti píšou téměř všechna písmenka.

Psaní

Psaní

Paní učitelka používá docela nenásilnou a přirozenou formu jak u psaní, tak při čtení. Děti naprosto plynule přechází od jednoho písmene k druhému. Je to úplně něco jiného, než na co jsem byla zvyklá v 1. třídě já. Ale dětem to vyhovuje, nepůsobí potíže, tak proč ne.

V matematice děti počítají do 20. I to jde jako po másle.

Počítání

Zatím jsem nezaznamenala žádné problémy. Úkoly si Danča píše sama, hlas mám pouze poradní. Já jen úkol zkontroluji, popř. upozorním na chybějící čárky, háčky a tečky. Myslím, že nám to oběma vyhovuje. Povinností bude přibývat a musí se naučit samostatnosti.

Počítání

Žákovská

Výtvarné činnosti

Při výtvarné výchově dělaly děti přáníčka k MDŽ. Musím přiznat, že mi udělalo velkou radost.

Přání k MDŽ

Hned v dalším týdnu jsme měly jarní prázdniny. Jen počasí teda vůbec nepřálo.
Další výtvarnou činností bylo barvení velikonočních vajíček. Takže jsem poctivě vyfukovala vejce, abych obě holky podělila.

Velikonoční vajíčka

Teď budeme jen velmi netrpělivě vyhlížet jaro.

Zpracovala Naďa Barochová.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Danielčin deníček - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dcera se začala počůrávat

| Drob82 | 17.11.2019, 14:41

Dobrý den. Dcera bude mít v únoru 3 roky. Od května je bez plenek, čůrat na nočník se naučila ani ne za týden, kakat asi za dva týdny. Po dvou měsících již ani nechtěla plínky na noc a zvládala to jen s pár nehodami. Protože od jejích 3 let půjdu zpět do práce, začala jsem ji dávat od září do dětské skupiny na 2 dny v týdnu, aby si zvykla a od února tam bude každý den. Mysleli jsme si, že to zvládne, je celkem společenská, není dítě, které kde posadíte, tam ho za 2 hodiny najdete. Od dvou let hezky mluví, je bystrá, rozumově se vyrovná starším dětem. Každé ráno, kdy ji předávám učitelce, pláče, ale pak je v pohodě. Problém je, že se ve školce počůrává. Dřív to nebylo tak časté, poslední čtyři dny však každý den (prý nechce čůrat i když se jí učitelky ptají, když jdou hromadně, ona nechce). O školce se doma nechce bavit. Nyní se začala počůrávat i doma. Když se jí ptám, jestli chce na záchod, řekne že ne, a přitom má kalhotky vlhké (učůrne a zbytek drží, pak se vyčůrá normálně). Myslíte si, že je to způsobené "jen" školkou nebo zde může být i jiný problém? Trestá mě za to, že musí chodit do školky? Když se učila v květnu být bez plenek spolupracovala, teď mám pocit, že je jí to jedno, nebo to dělá naschvál. Nechci něco zanedbat. Děkuji.

Dobrý den, na základě vašeho popisu to vypadá, že potíže dcery s pomočováním skutečně mohou souviset s jejím nástupem do kolektivního zařízení (dětské skupiny). Pokud tedy nedošlo k nějakým dalším změnám např. v rodině či jinde. Dcera vás netrestá, ale reaguje na nějakou pro ni zátěžovou situaci, se kterou si zatím nedovede jinak poradit, také to nedělá naschvál. Doporučila bych vám obrátit se dětského klinického psychologa, který by vám mohl doporučit jak s dcerou pracovat a poskytnout případně delší podpůrné vedení. Zatím můžete zkusit eliminovat možné stresové faktory (neučit dívku více nových věcí a dovedností najednou, vytvořit klidné a stabilní prostředí), můžete si s ní zkusit povídat co hezkého ve školce prožila (zeptejte se učitelek co děti dělaly, když dcera o tom mluvit nechce). Na případné negativní zkušenosti nebo zážitky se nezaměřujte, z dcery se nesnažte "vytáhnout" co jí vadí nebo se jí nelíbí, nemusí to být vůbec zatím schopna verbalizovat (i když dobře mluví, nemusí to být vědomé), navíc otázky na negativní zážitky je mohou u dítěte upevňovat. Je také možné, že by dceři pomohla naopak pravidelná časově kratší docházka (např. každodenní, dopolední). Zkuste se o dalším postupu poradit s klinickým psychologem. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 18.11.2019, 09:06
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce