Kvalitní povlečení pro děti

Ložní povlečení je během spánku v těsném kontaktu s pokožkou, proto je velmi důležité nezanedbat správný výběr. Kvalitní ložní povlečení pak dětem zajistí zdravý a prospěšný spánek.
Vyhněte se umělým materiálům
Při výběru povlečení pro děti se vyhněte výrobkům z umělých tkanin, jako je například mikrovlákno nebo mikroplyš. Výrobci sice lákají na nízkou cenu, plyšový omak a skutečnost, že mikrovlákno nevyžaduje žehlení, ale pokud Vám záleží na zdravém spánku Vašich dětí, tyto vlastnosti by neměly mít příliš vysokou prioritu.

Mnohem důležitější je soustředit se na jiné aspekty, které ložní povlečení nabízí. Nejlepší volbou materiálu pro děti i dospělé je 100% bavlna. Bavlna je přírodní materiál, je velmi příjemná na omak a dokáže skvěle odvádět vlhkost, což je zejména u dětí s citlivou dětskou pokožkou velmi žádoucí. Oproti tomu povlečení z umělých materiálů má téměř nulovou schopnost absorpce - není proto dostatečně prodyšné a může tak snadno dojít k podráždění jemné dětské pokožky.
V současné době najdete na našem trhu širokou nabídku povlečení v různých cenových hladinách. Cena by měla odpovídat kvalitě, vždy se proto zajímejte, do čeho se chystáte investovat své peníze. Výroba kvalitního a zdravotně nezávadného ložního povlečení vyžaduje prvotřídní suroviny a úpravy, které jsou nákladné, a proto i výsledná cena výrobku je pochopitelně vyšší.
Důležitou roli hrají kvalitní barvy
Kvalita barev použitých k potisku povlečení je hned za volbou správného materiálu dalším velmi důležitým kritériem. Většina povlečení (zejména toho levnějšího) je potištěna tzv. pigmentovými barvami, které mají pro výrobce nízkou pořizovací hodnotu, ale na úkor nízké ceny za potisk a tedy i za celé povlečení můžete očekávat rychlé blednutí barev, které navíc praním na povrchu látky tuhnou a zhoršují tak její užitné vlastnosti.

Bavlněné povlečení s kvalitním potiskem hledejte v nabídce ověřených a známých výrobců. Zárukou kvality je u nás například firma Matějovský, která již více než 26 let vyrábí jakostní bavlněné ložní povlečení. Povlečení je pověstné svou dlouhou životností, kterou kromě výběrové bavlněné příze zajišťují právě speciální reaktivní barvy. Ty díky svým technologickým vlastnostem probarvují vlákna do hloubky, což zajišťuje vysokou stálobarevnost i po mnoha praních a dlouholetém používání. Díky pevnému spojení barvy a vlákna u těchto barev nedochází k žádnému tuhnutí, povlečení je tedy po mnoha letech nejen zářivé, ale také stále jemné a hebké na omak. Nechte se na e-shopu www.matejovsky-povleceni.cz inspirovat nabídkou kvalitního ložního povlečení a dopřejte svým dětem zdravý spánek!
Inzertní sdělení
Předchozí článek:

Spaní dítěte v posteli s rodiči – může být nebezpečné?
Následující článek:

Monitor dechu
Kvalitní povlečení pro děti - diskuze
Proč nekupujete na Maximax.cz? vždyť je tam kvalitnější
Proč nekupujete na Maximax.cz? vždyť je tam kvalitní produkty, fotografie odpovídají reálu, vždy zašlou kartičku s poděkováním za nákup- velmi miléhttps://maximax.cz/blog/post/11-co-potrebuji-miminka-ke-stesti
Povlečení
Zrovna pokukuju po novém povlečení, protože jsme oběma klukům udělali nový pokojíček. Dostali nové, větší postele, tak potřebují i jiný rozměr peřin a povlečení. Nevíte, kde bych sehnala pěkné za fajn cenu ? Mají teď někde nějakou akci ? :)Poradna
Dobrý den, nevím zda se to řadí mezi období vzdoru, protože Peťa (v srpnu 3 roky) byl vždycky svéhlavý a vše dělal po svém. Jinak, než by udělal kdokoliv z nás, nebo kterékoliv jiné dítě. Je hodně akční, neposedí ani u jídla a když už ho tedy přemluvím, tak alespoň houpe nohama, nebo listuje knížkou. Rád hází věcmi, od malička vším a je těžké ho to odnaučit, ale je fakt, že hází velice dobře. A i když to zní jako ADHD, nemyslím si, že je to náš případ, protože když se s ním učím logopedii nebo čtu knížku, nebo dělám jakékoliv jiné aktivity tak u toho vydrží i hodinu v kuse. Nevím, možná se mílím, spíš to tak cítím. Učíme se logopedii už od 1 roku, protože má oboustranný rozštěp rtu i měkkého a tvrdého patra. S tím by to taky nemělo souviset je to jen kosmetická vada. Vše zvládá s přehledem. Spíš mě teď trápí to, že minulý týden začal hodně zlobit ve školce (v malé skupince dětí). Chodí tam už 3 měsíce a teď znovu hází věcmi (to už přestal dělat) i po dětech, plácá děti, dělá naschvály, nechce chodit spávat s ostatními dětmi a neposlouchá, paní učitelky jsou mu pro smích i když se zlobí. Nejde to ani po dobrém, ani po zlém. Někdy chytne amok, že brečí když není po jeho a kdybych neodvedla pozornost někam jinam tak brečí třeba celé hodiny. Někdy ani odvést pozornost nestačí. Když se uklidní, tak mu to vysvětluji a on poslouchá a sám řekne ,,ne, nedělá se to, nejde to. Ovšem neuběhne ani 5 minut a jsme tam kde jsme byli. Pokud je to tedy období vzdoru tak prosím alespoň o potvrzení. Nechci to podcenit, pokud by to bylo vážnější, chci to řešit za včas tak jako když jsem řešila vše kolem rozštěpu. Předem moc děkuji za zpětnou vazbu. S pozdravem Sarah Člupná.
Dobrý den, podle popisovaného chování vašeho syna se s největší pravděpodobností jedná o projevy období vzdoru. V této době se dítě teprve učí pracovat se svými emocemi a zvládat je, jeho psychika není ještě dostatečně rozvinutá, aby je mohlo zvládnout rozumově. K dítěti je potřeba přistupovat laskavě a trpělivě se současným nastavováním hranic a pravidel, vytvořit mu bezpečné a přijímající prostředí. Projevy chování mohou zhoršit či posílit prožívané zátěžové situace jakou je například nástup do školky. Adaptační reakce může být i odložená a v plné míře se projeví teprve potom co si dítě uvědomí, že školka není pouze hraní si v dětské herně, ale že se jedná o jakousi dětskou povinnost ( obdobu zaměstnání). Zároveň pobyt ve školce klade na dítě také nároky sociální ve formě rozvoje vztahů s cizími dospělými a vrstevníky a rozvoj kooperace s nimi. Dobré je předávat si vzájemně se školkou zkušenosti, které postupy a metody se vám u syna osvědčily a co u něj zabírá, například zmiňované odvedeni pozornosti. Velmi pěkně postupujete, když se synem po jeho uklidnění situaci probíráte. Doporučila bych vám se hodně konkrétně zaměřit na chování, které by syn dělat měl, které je požadované a pouhou snahu o něj velmi ocenit. Neříkat si tedy pouze to, co by dělat neměl, co je špatně. Dítě totiž často neví, jakým jiným chováním by to nežádoucí mělo nahradit. Můžete využít přehrávání různých situací s pomocí hraček, na trhu jsou i různé dětské knížky určené k rozvoji rozpoznání a porozumění emocím a k práci s nimi a jsou i pro takto malé děti s hodně obrázky a názornosti.
Ohledně rozštěpu rtu a patra se do budoucna bude jednat o spíše kosmetický problém ( i když se již dá velmi dobře řešit a nebude na synovi jistě nic poznat), avšak předpokládám, že syn v raném dětství zřejmě podstoupil a ještě bude postupovat určité lékařské zákroky možná spojené s operací v anestezii. Tyto rané zážitky, i když jsou nevědomé, se mohou promítnout do vývoje křehké dětské psychiky a projevit se například vyšší dráždivostí dítěte či specifiky v chování při zátěži, které by však postupně měly odeznít.
Ohledně podezření na ADHD se jedná o diagnózu psychiatrickou, kterou by měl rozhodnout dětský psychiatr, v naší terminologii se používá pojem porucha pozornosti s hyperaktivitou nebo hyperkinetická porucha chování (ADHD je pojem užívaný v americké klasifikaci nemocí). Tuto diagnózu psychiatr obvykle neuzavírá před šestým rokem věku dítěte, pokud tedy projevy nejsou extrémně silné. Jinak se totiž může jednat jen o přirozený vývoj a zrání nervového systému, kdy se dítě jako hyperaktivní může jevit, ale " vyroste z toho", jak se říká, právě přibližně do věku šesti let. Postupně se můžete snažit prodlužovat dobu zaměřené pozornosti i u aktivit, které syna tolik nezajímají, strukturovat čas na dobu volné hry a nějaké povinnosti. Přirozeně tuto schopnost trénujete také procvičováním logopedie.
V případě prohlubování výchovných obtíží ve školce bych doporučila zkusit se obrátit na Pedagogicko-psychologickou poradnu k posouzení možnosti nějaké podpory ve školce, případně k doporučení kontaktovat další odborníky či výchovná doporučení.
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
18 %
6 hlasů
76 %
26 hlasů
6 %
2 hlasy
Celkem hlasovalo 34 unikátních návštěvníků