Inzerce
Inzerce
Inzerce

Jak Hanička pokračuje s předškolní přípravou

Jízda tužkou

V desátém i jedenáctém týdnu na nás čekaly úkoly, kdy předškolák kreslí jedním tahem. Jak jsem psala minule, to Haničce moc dobře nejde. Zkusili jsme tedy vzory obkreslovat ve stoje. 

Předškolák - Jízda tužkou

To šlo Haničce lépe, i když pořád si myslím, že rezervy má. Abychom úkol více procvičili, dělali jsme ho několikrát. Nejprve obyčejnou tužkou a potom přišly na řadu i pastelky. 

Inzerce

Také jsme se s plněním úkolů přesunuli k dětskému pracovnímu stolu s dětskou židlí. A snažili jsme se o správný úchop tužky, ale i zde mám pocit, že to ještě není úplně ono. Hanička tu tužku drží chvílemi dost křečovitě. 

Držení tužky

Inzerce

Předškolákovy týdeníčky pro chytré hlavičky - Jízda tužkou

Komentář pedagožky

Moc chválím Haničku za lepší držení tužky. Jen pozor na ten odklon od těla. U leváků je to trošku problém. Nikdy jim nebude směřovat konec tužky přesně k rameni. Je ale důležité Haničku na to upozorňovat, protože odklon by byl stále větší a následně pak tužka otočená dopředu. 

Inzerce

Cviky jedním tahem zpočátku dětem nejdou, ale uvidíte, že se Haničce budou dařit stále více. Všechno je jen o procvičování. Klidně pořád procvičujte ve stoje. Za každý drobný úspěch je dobré děti pochválit. Můžete cviky také pro zpestření zkoušet fixy.

Hlavičkové úkoly

V Hlavičkových úkolech si předškoláci hravou formou procvičí prostorovou orientaci a správnou výslovnost hlásky R. 

Hlavičkové úkoly - výslovnost hlásky R

Inzerce

Hanička R vyslovuje bezchybně a tak byl pro ni tento úkol hračkou. Nejvíce ji zaujalo převyprávění příběhu podle obrázku. 

Hlavičkové úkoly - vyprávění podle obrázku

Komentář pedagožky

Vyprávění příběhu nemusíte s Haničkou procvičovat jen podle Týdeníčků. Klidně můžete kdekoli a kdykoli. Krásně se rozvíjí dětská fantazie.

Praktik pro život

V této části nás čekal nácvik oblékání. Opět jsem ocenila stříhací úkol a celkově se mi toto hravé učení pro předškoláky líbilo. 

Praktik pro život - stříhání

S oblékáním Hani problémy nemá a zvládne si zavázat tkaničky. To se musela naučit už před dlouhou dobou, kdy trvala na tom, že chce zavazovací boty. Ve školce pomáhá s tkaničkami i ostatním dětem. 

Komentář pedagožky

Hanička je velká šikulka, protože zvládá zavazování tkaniček i stříhání. Rozvoj jemné motoriky je opravdu důležitý.

Pohybovky

Jak jsem slíbila, pustili jsme se více i do pohybovek. Cvičení je zábavné nejen pro předškoláky, ale líbilo se i našemu školákovi. 

Pohybovky

Pohybovky

Pohybovky se líbí i školákům

Nevím, zda byl i soused pod námi nadšený z poskoků na jedné noze či procvičováním zaječích skoků. :)

Komentář pedagožky

Pohybovky jsou důležité na rozvoj obratnosti, ale také jsou pro děti uvolněním při práci. I dospělí se daleko lépe soustředí, když dostanou do těla více kyslíku.

Co jsme si nalepili za nálepky

Haničce se pořád nejvíce líbí hvězdičky, takže si vybírá hlavně ty. 

Posun v tomto týdnu

Díky práci s Týdeníčky procvičujeme vše, co má umět předškolák. Od minule se Hanička zlepšila v úkolech, kdy kreslí jedním tahem, i když stoprocentní to ještě není. A zjistila jsem, že Hanička umí číst. Já jsem věděla, že pozná písmenka, ale ona mi přečetla kapitolu z knížky (genetickou metodou – tj. všechna písmena jsou velká). Mohla by mi paní pedagožka poradit, zda mám čtení rozvíjet nebo ne? Nebude se pak Hanička ve škole nudit? 

Komentář pedagožky

Pokud Hanička poznává písmenka a sama si „přehláskuje“ slovo, klidně ji nechte hláskovat. Některým dětem to naskakuje samo. Jen ji neučte navíc žádnou metodou čtení. Paní učitelka ve škole si ji určitě sama navede, i když už něco zvládne. Haničku ale určitě pochvalte.

 
 
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Jak Hanička pokračuje s předškolní přípravou - diskuze

Poradna

Dobrý den, potřebovala bych radu ohledně syna. Jsou mu 2 roky a 8 měsíců. Byl kojen 7 měsíců. Už od malinka je na mě závislý. U babiček byl dohromady čtyřikrát přes noc, nejdříve plakal, pak už to zvládl bez breku, ale nešťastný. S jídlem se trápime cca od roka. Nechce jíst s nikým jiným než se mnou. Do teď mi odmítá jíst kousky. Takže doteď mu jídlo mačkám vidličkou, když cítí maso, hned ho vyplivuje. Myslela jsem, že to bude problém s kousky jako takovými, ale sušenky a to co mu chutná normálně sní, rozkouse. Celkově ho do jídla musíme nutit. Ovoce nechce vůbec, jí pouze kapsičky. Jogurty má rad, kakao a k večeři pouze chleba se žervé. Šunku, sýr taky odmítá. Jídlo se snažíme řešit různými doplňky stravy k navození chuti k jídlu. Věřím, že z toho vyroste. Teď v září nastupuje do školky a já doufám, že až uvidí ostatní děti, tak začne papat normálně. Více mě ale trápí ta závislost na mě. Je nešťastný i s manželem. Potřebovala bych poradit, jak ho to odnaučit. Před 8 měsíci jsem začala chodit na poloviční úvazek do práce, mysleli jsme, že se to zlepsi, když nebude furt se mnou. Ale je to stále stejně. Vždycky tu dobu přetrpi, pláče když odcházím. Neustále ho ubezpečuji, že se vrátím, že jdu jen do práce. Je vidět, že tomu rozumí, ale přesto se to nelepší, spíše naopak. Moc děkuji za jakoukoliv radu. Šafránková

Dobrý den, ohledně synovy stravy se poraďte s ošetřujícím lékařem. Pokud dítě prospívá, i když konzumuje jen určitá jídla, pak není důvod k obavám. S lékařem byste ale také měli konzultovat případné doplňky stravy, které dítěti dáváte. Ne všechny musí být pro takto malé dítě vhodné. Také by možná bylo dobré, aby lékař chlapci udělal krevní obraz, jestli mu opravdu nějaké živiny chybí, abyste mu nepodávali nadbytečné množství některých živin či vitamínů. Některé děti vykazují při jídle zvláštnosti, jedí jen určitá jídla a vybírají si. Není dobré dítě do jídla nutit a nutit jej k experimentování. Nová jídla však je dobré nabízet, v případě zájmu nechat ochutnat. Chutě dětí se mění a časem třeba syn může být ke zkoušení jiných jídel přístupnější. Zvláštnosti v jídle však ale také mohou vykazovat děti např. s poruchami autistického spektra, či děti hodně v jídle konzervativní. Mám příliš málo informací a váš syn je příliš malý. Ohledně pobytu bez vás nepíšete, kdo syna hlídá, když jste v práci. To že pláče, když odcházíte bývá u dětí normální. Je potřeba mu to citlivě vysvětlit na úrovni jeho chápání a vývoje. Dobu odchodu však neprodlužovat, dítě ani nadměrně nelitovat, nemazlit apod. Potom by si myslelo, že váš odchod je něco mimořádného a je důvod se bát. Takto malé dítě také nemá ještě vyvinutý pojem času, žije přítomností a myslí si proto, že odcházíte navždycky. Trošku mi z vašeho popisu připadá, že maličko chcete, aby na váš syn byl závislý, že vám to dává dojem výlučnosti a důležitosti. To vše dítě vycítí. Proč myslíte, že dobu bez vás protrpí. Žádné malé dítě se pokud je o něj dobře postaráno, má dobře rozvinuté citové vazby a navíc třeba už zná osobu, která jej hlídá, se celé čtyři hodiny určitě netrápí a také není důvod , aby bylo nešťastné. Nemohou to být spíše vaše domněnky? Zkuste chování a vývoj syna zkonzultovat s dětským klinickým psychologem. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | dnes, 06:20
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce
×