Říjen ve škole: Zuzanka se do školy připravuje a učí sama, jen jí trošku trápí, že ještě nemůže psát perem.
I Zuzanka má za sebou další měsíc školy
Už týden přemýšlím, jak vám to popíšu. Nic moc se neděje, tak to zkusím trošku rozebrat.
Ze Zuzanky se stal učenec. Už se učí sama. Správě usoudila, že je chytřejší než já a ještě bych ji rušila. Sedne si v pokojíku k Fredrikovi (to je náš psací stůl) a učí se i s přípravou, uklizením aktovky, zastrouháním tužek i 4 hodiny. Vše si pečlivě zkontroluje a já už jen podepisuji.


Ve škole zatím nikdy nic nezapomněla, ba naopak nosí si tam i to, co nemusí. Chodí tam ráda. Ráno si nevymýšlí se vstáváním, spíše naopak – změnou času vstává v půl sedmé a snídá.
Všechny předměty ji baví. Jen je naštvaná, že ještě nemůže psát perem. Někdo už může.


Když jsem jí řekla, že Matěj tady už má slabikář, řekla, že oni už si ho mají nosit taky (podle mě nemají) a číst z něho. Tak trénuje sama čtení. Už je asi v půlce.
Honzíček je šikovný velký brácha. Občas jí s něčím pomůže. Nebo ji naučí něco anglicky. Pořád spolu chodí do školy. Někdy ji zavede až do třídy.
Paní učitelka
Tu bych chtěla hodně pochválit. Je přesně taková, jakou Zuzka potřebuje. Třída je pro ní uzavřený stát a nikoho jiného než děti si tam nepustí. Nerada se baví s rodiči. I když se vídáme 4x týdně, nemáme potřebu se bavit. Jen se pozdravíme. Paní učitelka třeba usoudila, že děti mají příliš těžké tašky a tak donesla kuchyňskou váhu a tašky převažuje. Nebo kontroluje svačinky, jestli jsou dost zdravé. Nebo kontroluje děti, jestli nejsou týrané. Hodně se o každého zajímá. Ale nemá potřebu to říkat rodičům. Co se stane ve třídě, zůstane ve třídě. A tak to má být.
Do družiny Zuzka nechodí a tak má odpoledne hodně času
Tím, že jsem doma, tak Zuzanka nechodí do družiny. Má dost času chodit ven, učit se nebo si hrát. Nebývá unavená ani nemocná. Zatím nemáme žádný problém.
Příští povídaní vás bude čekat vánoční focení, návštěva v ZOO, vánoční jarmarky, besídky. Mikuláš. A hlavně den otevřených dveří a ukázková hodina. Bude toho hodně.
Na základě vyprávění Honafy připravila Naďa Barochová.
Předchozí článek:
5. týden: vyřešení problému se svačinkami
Následující článek:
Listopad a prosinec: ukázková hodina pro rodiče, psaní perem, neštovice
Říjen: samostatná příprava do školy - diskuze
Sourozenců taky? Nežárlí Gabka?
Poradna
Dobrý den, už jsem s Vámi řešila stolici svého syna. Chci se zeptat, jak poznám, že stolice už je v pořádku? Občas tam je hlen ale krevp už není. Syn kaká klidne 3x denně a nebo 2x. Nestěžuje si na bříško a chuť k jídlu má pořád ať kakání vypadá všelijak. Vypadá to jako kozí bobky ale tedka uz nejsou tak tuhý. Jak by měla vypadat jeho stolice, aby jsme věděli, že to je v pořádku a nejedná se o zácpu? Ani když měl tvrdší bobky tak nevypadá, že ho to trápilo. Děkuji Hepnarová ( foto dnešní odpolední kakání)
Zácpa je stav, kdy stolice několik dní není, dítě má i bolesti bříška. Pokud má stolice tužší charakter, neznamená to zácpu. V tužší stolici se může ukázat i hlen, ale to není na závadu. Pokud je stolice denně, byť tužší, tak je to v pořádku.
Pro akci je nutné přihlášení
Obsah článku
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
26 %
27 hlasů
70 %
73 hlasů
5 %
5 hlasů
Celkem hlasovalo 105 unikátních návštěvníků