Říjen ve škole: Zuzanka se do školy připravuje a učí sama, jen jí trošku trápí, že ještě nemůže psát perem.

I Zuzanka má za sebou další měsíc školy

Už týden přemýšlím, jak vám to popíšu. Nic moc se neděje, tak to zkusím trošku rozebrat.
Ze Zuzanky se stal učenec.  Už se učí sama. Správě usoudila, že je chytřejší než já a ještě bych ji rušila. Sedne si v pokojíku k Fredrikovi (to je náš psací stůl) a učí se i s přípravou, uklizením aktovky, zastrouháním tužek i 4 hodiny. Vše si pečlivě zkontroluje a já už jen podepisuji.

Ve škole zatím nikdy nic nezapomněla, ba naopak nosí si tam i to, co nemusí. Chodí tam ráda. Ráno  si nevymýšlí se vstáváním, spíše naopak  – změnou času vstává v půl sedmé a snídá.

Všechny předměty ji baví. Jen je naštvaná, že ještě nemůže psát perem. Někdo už může.

Když jsem jí řekla, že Matěj tady už má slabikář, řekla, že oni už si ho mají nosit taky (podle mě nemají) a číst z něho. Tak trénuje sama čtení. Už je asi v půlce.

Honzíček je šikovný velký brácha. Občas jí s něčím pomůže. Nebo ji naučí něco anglicky. Pořád spolu chodí do školy. Někdy ji zavede až do třídy.

Paní učitelka

Tu bych chtěla hodně pochválit. Je přesně taková, jakou Zuzka potřebuje. Třída je pro ní uzavřený stát a nikoho jiného než děti si tam nepustí. Nerada se baví s rodiči. I když se vídáme 4x týdně, nemáme potřebu se bavit. Jen se pozdravíme. Paní učitelka  třeba usoudila, že děti mají příliš těžké tašky a tak donesla kuchyňskou váhu a tašky převažuje. Nebo kontroluje svačinky, jestli jsou dost zdravé. Nebo kontroluje děti, jestli nejsou týrané.  Hodně se o každého zajímá. Ale nemá potřebu to říkat rodičům. Co se stane ve třídě, zůstane ve třídě. A tak to má být.

Do družiny Zuzka nechodí a tak má odpoledne hodně času

Tím, že jsem doma, tak Zuzanka nechodí do družiny. Má dost času chodit ven, učit se nebo si hrát. Nebývá unavená ani nemocná. Zatím nemáme žádný problém.

Příští povídaní vás bude čekat vánoční focení, návštěva v ZOO, vánoční jarmarky, besídky. Mikuláš. A hlavně den otevřených dveří a ukázková hodina. Bude toho hodně.

Na základě vyprávění Honafy připravila Naďa Barochová.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Říjen: samostatná příprava do školy - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Příkrmy

| veronika001 | 21.01.2019, 16:02

Dobrý den paní doktorko, mám 5 měsíční miminko (převážně na umělém mléku) a od minulého týdne jsem začala s příkrmy. Mám na vás dotaz ohledně postupu a sestavení jídelníčku.Protože všude jsem se dočetla různé postupy a názory na to, jak začínat s příkrmy, tak se pokouším si jídelníček sestavit podle sebe,ale nevím,zda je můj postup správný. Moje lékařka mi doporučila,že mám na začátek zkusit 4-5 druhu zeleniny samostatně a až pak začít zeleninové směsi a pak přidat maso.Tady jsem se dočetla,že brokolice a květák není na začátek vhodné podávat také kvůli nadýmání,ale bohužel jinou zeleninu samostatně v příkrmech neprodávají (kromě dýně ) v první lžičce,nevím tedy zda mohu tento druh podat a nebo už mohu začít zeleninovou směsí,např.mrkev s bramborem,když už je mám vyzkoušené.Takže první den jsem začala dávat kupovanou mrkev ve skleničce,to snědl cca.2-3 lžičky,poté jsem dokrmila UM. Mrkev jsem mu dala ještě další 2 dny, to snědl o něco více,ale pořád ne celou skleničku,ani polovinu,tak jsem ho pak dokrmila mlékem.Na mrkev žádná reakce nebyla,tak jsem čtvrtý den zkusila uvařit bramboru s trochou UM a zase podávala asi dva dny. Nyní zkouším třetí druh zeleniny a to hrášek v první lžičce, i když vím,že je nadýmavý. Ráda bych vyzkoušela i tu brokolici,aby si na ni zvykl,když mu pak budu podávat zeleninové směsi. Množství zeleniny se mi moc nedaří navýšit, takže aby mi syn něco snědl tak mu vždy nabídnu příkrm a hned nechám zapít trochou mléka,tak nevím jestli to mohu takhle dělat,ale jedině tak mi něco sní. Po příkrmu mu dám napít ještě trochou kojenecké vody asi 50ml (jiné tekutiny ještě nedávám) a pak dokrmím mlékem,tak by mě zajímalo jestli mohu tento postup dodržovat,jestli to pro něj není zbytečně moc kombinací najednou. Nechávám mu pár minut odstup mezi příkrmem,vodou a mlékem, ale celé krmení tak trvá přes hodinu.Prosím o radu,zda je tento postup správný nebo si to mám rozvrhnout jinak a tu vodu nemusím nutně podávat po obědě,ale třeba dopoledne.Kaše zatím nedávám.Předem děkuji za Vaši odpověď

Dobrý den. Postup, jak píšete, může být. Každé dítě je individuální a jinak si zvyká na příkrmy. Všechna doporučení se uzpůsobují dítěti. Brokolici můžete zařadit. Pokud by mělo dítě problémy s určitou zeleninou, potom se doporučuje na 1 měsíc vysadit, poté opět zkusit.

Jsou děti, které příkrmy jí pěkně a bez problémů, jiné si zvykají pomalu, moc toho nesní, ale je třeba pomalu zvykat v malých množstvích, takže postupujte tak, jak jste zjistila, že je to pro vaše dítě nejlepší. Jen postupně nedávejte každé sousto zapíjet mlékem, po příkrmu můžete podat vodu, nebo mléko. Zeleninový příkrm podávejte místo polední dávky mléka, aby si dítě zvyklo na polední obědovou dávku a chuť.

Zeleninové příkrmy si postupně můžete vařit i sama, mají jinou chuť než skleničky a jsou pestřejší, možná to bude lépe chutnat.

Kupujte zeleninu v kamenném obchodě, nebo bio, dusičnanů se bát nemusíte.

Do 1 roku se nedoporučují papriky, kukuříce, houby, rajčata jen loupaná, cibule, česnek a porek postupně. 

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 08:57
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce