Leden: Návrat do školy po neštovicích, problém při čtení s písmenem R a vysvědčení

Zuzanka se vrací do školy po neštovicích

Zuzi nastoupila v lednu po neštovicích. Po dobu nemoci a prázdnin nic nezapomněla a výhoda psát perem jí zůstala.

Paní učitelka pozlobila Zuzanku s písmenem „R“

Narazili jsme na jiný problém - a to písmenko R. Zuzi ho ještě neumí dokonale. Umí ho už na začátku slova a v prostředku, ale né u všech slov. A ve slabikáři bylo slovo ROURA. Paní učitelka se na tom nějak se Zuzi zasekla a trvala na tom, že to musí Zuzi přečíst a vyslovit správně. Pro Zuzanku to bylo velké trauma, a proto jsme to naprášili paní doktorce na logu. Ta se Zuzanky zastala a zavolala paní učitelce a situaci ji vysvětlila. Takové zaseknutí může u plaché Zuzi vyvolat trauma.

Nakonec přešli na další stránku a tam už bylo Z a to umí přečíst krásně.

Zuzi umí číst normálně a čte si pohádky, které si půjčila na chalupě. Později k narozeninám dostala hezkou knížku od mojí mamky.

Zuzka se stále učí sama nebo s Honzou

Honza jí učí i anglicky. Naučil ji jednou anglicky: „Ahoj, já jsem Zuzka a jsem 7 let stará.“ A Zuzi se urazila, že není stará. Marně jí to Honza vysvětloval, že tak se to prostě říká.

Před koncem ledna přišla Zuzi domů s informací, že u nich končí paní učitelka. To by bylo nemilé. Naštěstí končí jen ta mladá asistentka. To jsem si oddechla. Paní učitelka je moc hodná. Jednou dostali od besipu složku s úkoly. Hned jsme si je doma udělaly. Jenže to jsme vůbec neměly. Dělali to pak všichni ve škole. Paní učitelce to nevadilo a Zuzanka mohla zalívat kytičky nebo pomáhat paní učitelce s úklidem.

Vysvědčení

Na konci ledna nás čekalo vysvědčení. Zuzi měla samé jedničky a velkou pochvalu.

S vysvědčením jsou spojené i Zuzančiny narozeniny, které má 2. 2. Donesla do třídy lízátka. U nich se to dělá tak, že se to odevzdá paní učitelce. Ta potom o velké přestávce vyzve děti, aby Zuzance popřály, kdo popřeje, dostane odměnu - lízátko.

První pololetí máme úspěšně za sebou. Musím se přiznat, že u Zuzanky jsem žádné obavy, že by to nezvládla, neměla.

Na základě vyprávění Honafy připravila Naďa Barochová.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Leden: Návrat do školy po neštovicích, problém při čtení a vysvědčení - diskuze

Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

HA a hormony

| AdelaF | 20.05.2018, 09:27

Zdravím, potýkám se už od puberty sedm let s akné. HA mi hodně pomohla ale stále přetrvává. Ted jsem antikoncepci vysadila, už jsou to 3 týdny co jsem neměla HA a tak dobrou pleť bez akné jsem neměla ani nepamatuju. Také vždy když jsem v měsíci dobrala platíčko a pauza, tak v tom období byla plet vždy lepší. Jaké je prosím zastoupení a hladina hormonu po vysazeni HA? Popřípadě, co si myslíte, že je příčina mého akné?

Dobrý den, nevím, zda správně chápu vaši otázku, nicméně 3 týdny po vysazení by již hladina hormonů neměla být ovlivněna antikoncepcí. Příčin akné může být více, obecně však vyšší hladina testosteronu eventuelně vyšší citlivost mazotvorných buněk k testosteronu. Vše lze probrat v případě potřeby s dermatologem.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 21.05.2018, 06:52
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce