Inzerce
Inzerce
Inzerce

Co by mělo miminko umět 4. - 6. měsíc (II. trimenon)

V tomto období jsou v popředí náhodné, účelové pohyby.

V poloze na bříšku se Honzík umí opřít o lokty a stydkou kost, volně si točí hlavičkou a hodně pozoruje své okolí. Začíná si být svou polohou jistý. Velmi šikovné děti objeví oporu na natažených ručkách.

Pohyb hlavy vede i tělo a dochází k rotaci páteře. Na bok se točí stále častěji, vydrží na něm dlouho, snaží se chytit, co vidí a za krátký čas se otočí na bříško. Na bříšku je rád. Je zajištěn třemi opěrnými body – loktem a pánví na jedné straně a nakročeným kolínkem na straně druhé. Otáčení na bříško je vrcholem pohybové dovednosti do šestého měsíce.

Inzerce

S postupem času se opře jen o jednu ručku a druhou sahá po hračce, hlavička je vysoko zvednuta. Na zádech je pohyb ruček s cílem chytit, na co dosáhnu.

Chytá hračku a předává si ji z ruky do ruky, sáhne i po hračce, kterou má vedle sebe, rád se přitáhne za mamčiny ruce do sedu, otáčí se na zavolání, poznává lidi ze svého okolí, vydává hlásky.

Inzerce

Velká chyba maminek je dítě v tomto období posazovat, snažit se je odkládat. Já vím, je úžasné mít Honzíka na klíně s držením v podpaží, ale páteř se hroutí, hlavička se kymácí a začínají se nenápadně zapojovat špatné pohybové vzorce. Jaký sed je ideální v tomto období si řekneme v kapitole o cvičení.

Mgr. Kamila Vorlová

Inzerce

U pošty 402/14
625 00 Brno-Starý Lískovec

(poliklinika na Osové, 2. patro)

Inzerce

tel.: 777 559 114
email: vorlova@rehabilitacevorlova.cz
www: http://www.rehabilitacevorlova.cz

Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: Mgr. Kamila Vorlová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

4. - 6. měsíc (II. trimenon) - diskuze

  • ma dcerka
    Dobrý den . Chtěla jsem se zeptat . Dítě moje jsem necvičila jen jsem dala malé prostor a už mi začala lizt v 5 měsici a už uměla hačat sama v šestém měsíci my začala se stoupat u stolu nebo u gauče . Je to špatné? Pani doktorka mi neustále za to nadáva ale ja za to nemohu že je tak šikovna a hlavně je hyperaktivni.Petra 
    jackie79   | 06.10.2010 08:56:49
    Reagovat | URL příspěvku
  • Dobrý den,
    a kde mohu text o cvičení a správném sezení dětí v tomto věku najít? mám 5-ti měsíční holčičku a pořád otázku jejího držení řešíme....samozřejmě mám strach abych jí zádíčka neponičila a neposazujeme jí. co je ale tedy nejlepší?
    děkuji za odpověď.
    Zapalačová Petra
    zapalac.petra   | 29.09.2010 09:51:33 | Reakcí: 2, poslední: 01.10.2010 16:32:56
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dobrý den, hned na začátek napíšu, že jsem dva roky rozvedená. S bývalým manželem máme dva kluky (7 a 5). Mám přítele, kterého děti berou víc jak svého biologického otce (jeho navštěvují každých 14 dní). Bohužel náš vztah s bývalým nikdy nebyl dobrý. Všechny hádky nejraději řešil před dětmi a mám strach, že se to na tom starším podepsalo, proto je takový jaký je. Proto se chci zeptat, zda není vhodné najím pomoc odborníka.

Nás straší syn začal chodit od září do první třídy. Začal být hodně plačtivý. Například, když dělá přítel s kluky "kraviny", mladší se tomu směje, ale starší brečí. Když po něm chci, aby si dělal doma úkoly, také se rozbrečí, než aby se snažil. A to odpřísáhnu, že na něj nijak nekřičím, ani nezvyšuji hlas. Není potřeba.
Jelikož vím, že nemá moc vztah k pohybovým aktivitám, a já mám strach, aby se mu děti ve škole nesmály (sama jsem si tím ve škole prošla), snažíme se ho motivovat k pohybu. Ale jakmile po něm něco chceme, aby třeba udělal 5 dřepů, nebo popoběhl, nebo jiný pohyb, opět se rozbrečí. Mladší syn dělá vše s radostí a smíchem. Nebo když jsme byli sáňkovat, mladší si tahal sám boby, jezdil, i když mu to nejezdilo a nešlo, tak se smál. Ale starší, zase pláč, že to sám tahat nebude, že mu to nejezdí a nejde. Když mu vysvětlím, že je to normální, že ne vždy to jde hned, tak si myslí svou. Nenechá si nic vysvětlit. Myslí si, že všechno bude umět hned, okamžitě. Postaví si hlavu, třeba s učením. Když mu řeknu, že by měl trénovat psaní, protože s ním trošku bojujeme, tak mi řekne, že nemusí, že od toho chodí do školy. Ale když už k tomu sedne, tak zase s fňukáním, že toho po něm chci moc ( 2-4 řádky). A nedej bože, že toho napíše víc, tak zase pláč. Nevím, zda jen to jen "blbé" období a přejde to samo, co bych ještě mohla změnit já a nebo zda není potřeba něčí odborná pomoc.
Na druhou stranu (což je vlastnost po otci), že chce všem velet a poroučet - spolužákům ve škole. To taky netuším, jak z něho dostat, nebo ho odnaučit.

Budu vděčná za jakoukoliv radu, pomoc :)

Dobrý den se synem bych vám doporučila navštívit dětského klinického psychologa a ve spolupráci s ním se pokuste potíže řešit. Pláč a přecitlivělost vašeho syna může souviset s více okolnostmi, na základě konzultace přes email nemohu posoudit. Nástup do školy je pro dítě psychicky náročnou změnou, váš syn může být přetížený a proto plačtivě reaguje na každou další zátěž. Nemám informace o zralosti vašeho syna pro zaškolení, zda byl zvažován odklad školní docházky nebo ne. Ovlivňovat chlapce také mohou převzaté hodnoty dospělých, či jejich komentáře a názory, rodinná situace, která pro něj může být stresující. Na jeho reakcích se také podílejí jeho osobnostní vlastnosti a nastavení jeho nervové soustavy, to jak dovede zvládat stres a zátěž. Pokud chce syn ve vztahu s ostatními dětmi uplatňovat vůdčí schopnosti a děti jej poslouchají, pak asi není potřeba jej nějak usměrňovat, takové schopnosti se mu budou v životě hodit. Pokud dochází ke konfliktům s ostatními dětmi, pak opět řešte ve spolupráci s odborníkem. Zdravím Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 19.01.2021, 16:12
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce