Rozhodně nemůžu říct, že bych co se týče předškolní přípravy viděla nějaké nedostatky. Jen je problém v tom že holky jsou stále hodně nemocné. Tím pádem mám jakoby pocit, aby Anet nebyla pozadu co se týče předškolní po přípravy.
Anetka byla u většiny věcí naprosto bezproblémová. Písmenka jí jdou dobře, už pozná u většiny slov 1 písmeno a stejně tak poslední. Jednu dobu u nás byla taková večerní klasika hraní kartiček.
Každý večer jsme si vzali kartičky, které můžete sehnat na eshopu prochytrehlavicky.cz .
Jsou tam z jedné strany obrázky a z druhé strany malé a velké písmeno na které ten obrázek začíná.
Touhle hrou jsem u Anetky i Naty rozvíjela zároveň slovní zásobu. Samozřejmě na začátku musela Anetka hodně přemýšlet na jaké slovo by mohlo na dané písmeno začínat. Po čase se do toho ale dostala a tak byla hra o něco akčnější.
Na začátku je možnost ukazovat dětem kartičky s obrázky a bavit se o tom na jaké písmeno daná věc začíná. Dítě může písmenko vymyslet samo a pokud má problém rodič mu ho samozřejmě řekne. Dalším krokem u nás bylo, že Any musela říct jiné slovo, které začíná na stejné písmeno.
Po téhle fázi kdy anetka už víceméně věděla a začalo jí napadat více slov na počáteční písmeno. Jsme začali novým způsobem.
Ukazovala jsem písmeno a Any i Naty a kolikrát i manžel, musel zjistit o jakou věc, jídlo, stavbu atd. jde. Samozřejmě jsme říkali věci o kterých jsme věděli, že na kartičkách nejsou. Právě tohle u nás sloužilo i k rozšíření slovní zásoby. Pokud holky nevěděli co daná věc nebo slovo znamená, řekla jsem ať se vždy zeptají. Poté jsme jim vysvětlili co to je, k čemu to slouží, proč je to důležité nebo kde se s tím setkají.
Postupem času jsme s Anetkou došli k tomu, že jsme nemohli ukazovat ani barvu písmene. Dokázala si zapamatovat že hnědé CH je chleba, že žluté S je sýr. Takže Anetce se písmenka jen říkala a Natálce i ukazovala. Ta má na tohle dost času ale sama si chtěla s kartičkami hrát. Ve většině případů samozřejmě střílí od boku ale i tak jí to baví. Několikrát jsem si dokonce všimla , že to dělá schválně.
Stejně tak s Anetkou jsme došli do fáze, kdy jsme si pamatovali jaká třeba 4 slova začínají na kartičkách na písmeno A. Teď třeba manžel ukazoval písmenko a my obě přemýšlely jen nad tím co by to mohlo být. Jsou slova, která běžně používáte a stejně tak slova, která nepoužíváte tak často. Jako svíčka, erb, mrakodrap, maják. I taková na kartičkách najdete.
Pokud už děti mají přeci jen větší zásobu slov, stačí občas jen malá rada. Vždycky když jsme se zasekli na nějakém písmenku, u kterého jsme věděli, že to slovo Any zná, zavedli jsme rady.
U draka například je to pohádková bytost. U luku, že ho používají indiáni. Erb byl využíván za starých dob jako znak šlechtických rodin. Jeřáb může být zvíře ale i věc/stroj.
Občas s takhle obyčejné pomůcky jako jsou právě písmenkové kartičky, vykouzlíte i zážitky. S písmenkovými kartičkami můžete dělat i spoustu dalších aktivit.
Dají se z nich skládat slova, hledat počáteční písmena slov o kterých mluvíte nebo díky vybraným obrázkům vyprávět jednoduchý příběh.
Přeji vám krásný den nebo večer. Písmenkové kartičky se určitě hodí nejen pro vaše předškoláky.
Kategorie BMI jsou zjednodušeným modelem, které nám pomáhají se zorientovat v naší tělesné hmotnosti. Body Mass Index (BMI) udává méně přesné údaje zejména u dětí, starších lidí a aktivních sportovců. Přesnější posouzení tělesné váhy než kalkulačka BMI může provést odborník, který zahrne i další parametry: např. pohlaví, věk, objem svalů, typ postavy a celkový životní styl.
Zaregistrujte se na Babyonline.cz, uveďte termín porodu a každý týden vám automaticky přijde e-mail s informacemi o vašem těhotenství týden po týdnu a vývoji miminka!
23 %
7 hlasů
40 %
12 hlasů
17 %
5 hlasů
3 %
1 hlas
7 %
2 hlasy
10 %
3 hlasy
Celkem hlasovalo 30 unikátních návštěvníků
25 %
17 hlasů
70 %
47 hlasů
4 %
3 hlasy
Celkem hlasovalo 67 unikátních návštěvníků