banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

anketa - diskuze

26 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Holky potřebovala bych si udělat takovou malou anketu...u nás ve školce jsou jen 2 třídy - předškoláci a pak ty mladší děti. Od září chtějí učitelky děti \"namíchat\" , což mi připadá docela nelogický, přece jen Ti předškoláci už potřebují jiný přístup a jiné aktivity než Ti 3-leťáci. Máte to někdo ve školkách takto?Údajně je to totiž proto, že si učitelky těch menších stěžují, že mají víc práce, tak aby to bylo spravedlivýa to se mi teda ani za mák nelíbí
u nas jsou bezne vsude namichane..obcas se jako u elli vyloupne cerstve sesla trida deti mezi tehdy 3 az 4 roky ,ale jinak vse namichano...jak odejdou predskolaci,daji se tam mrnata a je to porad do kola
v naší školce byly děti namícháný, předškoláci třeba stříhali a ostatní děti vybarvovaly. Mě se to líbí víc, když jsou namíchaný.
V lese to mají dohromady. Zvládají i předškolní výchovu, pokud by teda chtěli a nemuseli zrovna nutně obrábět klacky a rochnit se v bahně.
Matej jde do skolky, kde jsou tri tridy a v kazde z tech trid je mix 3-6 letaku, ze si pry vzajemne pomahaji, ty mladsi okoukaji spoustu veci od starsich... mame tu 3 skolky a v kazde je to takhle...
u nás jsou třídy tři a jsou rozdělené podle věku a já jsem ráda.Mě dost zarazilo, když jsem se dozvěděla, že jinde to mají namíchané. V jiné školce je prý snad šest tříd, jsou promíchaní, v každé třídě je tak 6 předškoláků.Mluvila jsem nedávno s kámarádem, chodil tam jejich syn, a taky z toho nebyl nadšený. Když je dítě malý, tak je to fajn, ale jak je už předškolák, tak se tam hrozně nudil a vymýšlel kraviny.U nás maláčkům, když jdou ven, pomáhají s oblíkáním i uklizečky.
@jana1260 tak u nás taky pomáhá kdo může, ale celkově jsou ty děti docela samostatný, že většinou ty učitelky maximálně pomáhají s botama...a když jsou dvě na 18 dětí to zase není tak strašný podle mě.A právě z hlediska těch malých je to docela v pohodě, ale jak je pak to dítko větší potřebuje jiný přístup
kluk chodí do lesní školky a bere se to za výhodu, mít děti věkově pomíchaný. malý se hodně od velkých naučí..a vlastně i ti velký od malých. jako jasně, malým se musí víc věnovat, ale zas se velcí cítí samostatnější a tak. na předškolní výchovu jim prostor zbývá.tady v jedné školce měli ve třídě přes dvacet tříletých dětí a všechny tam jen brečely a většina maminek školku vzdala - myslím, že toto se v pomíchané třídě nestane..
@zuzka83 tak pro ty mladší děti v tom výhodu vidím, že se nechají od starších trošku \"táhnout\", a v podstatě i ty starší se cítí důležitě:-)ale spíš mi to připadá nelogický z důvodu té předškolní výchovy a rozdílných zájmů dětí, ale to už asi záleží na učitelkách, jak se k tomu postaví
U nás ve školce jsou 4 třídy a už několik let nejedou podle věku, ale děti jsou pomíchané. Prý se jim to osvědčilo Já z toho nebyla nadšená nikdy, ale školka i učitelky jsou jinak fajn, tak jsem to moc neřešila. Loni jsem se na to dívala pozitivněji, protože byly ve třídě starší děti - předškoláci a odklady a já předpokládala, že to synovi bude vyhovovat, protože on má obecně raději starší děti a že ho to případně může i nějak motivovat. No, nestalo se, ale to je jiný problém Teď mám vyloženě obavu, že když bude předškolák, bude s menšíma dětma trpět, i když předškoláky si pravidelně berou bokem a dělají s nimi předškolní přípravu. On už loni, o těch stejně starých, mluvil trochu s despektem jako o \"těch malých\" a vůbec neuměl pochopit, že patří k nim Naštěstí ale neočekávám, že by se ve školce toho moc naučil. Jako nové básničky, písničky, hry, to ano. Ale jiné znalosti si stejně řešíme doma. On je natolik zvídavý, že to školka stejně pokrýt nemůže a ve školce potřebuje hlavně získat nějaké sociální kontakty a povědomí o zákonitostech života v kolektivu a na to mu snad bude stačit i míchaná třída.
u nás je to rozdělený dle věku a do jmen zvířátek,berušky sou nejmenší,pak medvídci ,žabičky a čertíci a tak je to správně jak mužou sloučit děti do jednoho když už ty větší dělají jiné hry než ty menší? to se mi zdá nějaký hloupý
Děkuji všem za odpovědi. Ono to má asi své pro a proti...u nás chodí ven vždy obě třídy společně, ale že by starší pomáhali mladším s oblíkáním, tak to takhle nefunguje. Učitelky u malých jsou dvě, u velkých jen jedna na zhruba stejný počet dětí ve třídě, takže to bych řekla, že je docela spravedlivý. Je pravda, že ty starší děti můžou ty mladší trošku \"táhnout\" ale je podle mě taky potřeba rozdělit trochu ty aktivity...no uvidíme, jak to dopadne, každopádně moc děkuji za Vaše postřehy
@káče Já vím že když jsou spojení tak si ti starší hrají s těma menšíma a je to pěkný pohled jak je pořád hladí a opatrují, je to vidět z fotek. Nebo alespoň Ondra je vždycky ve skupince starších a jde tam vidět jak ho berou. Ale třeba když jdou ven na procházku a ptám se s kým šel tak říká že každé Koťátko si mělo vybrat jednu Berušku(střední a nejmenší třída) a to se mi líbí, že ty menší učí chodit tak jak se má.
Jinak si myslím, že je lepší to mít rozdělené. Přeci jen z předškolákama se pracuje jinak a pak ta ky zase malé děti pochytí od staršich věci na které mají čas.Co Kačka, od září jde na tvrdo do školky nebo jen zkusíte?
@zanlena nevím, nějak jsem to přestala řešit, po poradě s psycholožkou, pokud kontakt s dětma nevyhledává a spíše před nimi utíká, by bylo dobré ji nechat dozrát a nadále pokračovat v nenásilné formě, absolutně nevidí problém v tom, že by do školky nastoupila třeba až v 5-ti letech. Já za sebe to zkusit chci určitě a ráda bych se dopracovala aspoň k tomu, že tam bude třeba jednou dvakrát týdně 2,3 hodinky a budu maximálně spokojená.
U nás ve školce jsou děti rozděleni. Na dvě třídy předškoláků a popřípadě doplní nějakým dítětem, které do předškoláků půjdou další rok. Pak jsou další 3třídy prťat. Loni třeba do nově udělaných dvou tříd nastoupili samí tříleťáci, které ještě do školky nechodili, to byl teprve mazec. Určitě z toho učitelky taky nejásaly, ale zvládly to skvěle. Letos budou mit půlku dětí čtyřletých z loňska druhou půlku nových tříletých.
Myšlenka to není špatná i v rodině to přece funguje,že jsou starší a mladší děti a navzájem se obohacují.Moje všechny děti chodili do loga,kde bylo max 9 dětí a sešlo se jich denně tak 6,tak,že to bylo jedno.Víc než mladší mi vadilo,když tam byl nějaký zapomenutý 9 letý kluk.To byl většinou velký grázl.Sranda taky je,že s Honzou chodí od školky 5 kluku od 3 let,od 4 pak byli všichni v logu a ted už spolu půjdou do 5 třídy.Takových 6 muškatýru.4 jsou Honzové.
máme dvě třídy a rozdělené mladší a starší. Ale vím, že některé školky to tak mají, prý je to nový trend... Ono všechno má své pro a proti, viz pomáhaní mladším, ale osobně si myslím, že takový kolektiv zvládne jen učitel s velkým U, což bohužel většina není.
U nás jsou mladší děti a předškoláci zvlášť. Spojují se jen ráno a pak odpoledne. Na pochycení dobrého (i špatného) to stačí a jinak přes den mají každý svůj program. Vyhovuje nám to teď a bude i později, až bude Tomášek starší. Těm učitelkám mladších to nezávidím. Pár dní jsem tam s nimi byla v září a je to pro ně opravdu nápor. Naše školka to asi řeší tak, že se ty učitelky po roce střídají. Aspoň ty naše jdou teď ke starším a obráceně. Ve zbývajících 4 třídách zatím nevím.
Učitelkám by se to asi líbilo, neb by ses děti starali o ty menší, mě asi né, protože opravdu předškoláci potřebují jíné aktivity. Ono to ale v malých školkách někdy jinak udělat nejde.
U nás jsou třídy tři - podle věku. Vzhledem k tomu, že Kubík bude od září chodit do předškoláků, přiznám se, že by mi namíchání s mladšími dětmi vadilo. Bála bych se toho, že se pak místo toho, aby se učili něco \"užitečného\", věnovali těm mladším dětem. V naší školce jsou děti všechny v jedné třídě ráno, když se scházejí a odpoledne po spinkání, takže se věkově promíchají. Ale myslím si, že je fajn, že od 8 do 12 mají svou věkovou skupinku, kde může každý rozvíjet, co je mu věkem blízké.
Moje téměř dospělá dcera chodívala do školky, kde byla jen 1 třída a v ní byli namíchaní všichni. Nevadilo mě to.Kluci navštěvovali školek povícero, ale budu psát jen za jednoho, který jde po prázdninách do školy. V jedné školce byli ve třídě všichni + - pár měsíců všichni stejně staří, ale to jsem nijak neřešila, on se stejně s nikým nebavil. V další byl jen dva měsíce, takže nevím a teď naposledy byli tuším 4 předškoláci a zbytek menší děti a bylo to tak ve všech třídách ve školce. Kluk prospíval kamarády si tam našel a neviděla jsem na něm, že by ho to nějak omezovalo.Já to považuju jako dobrý nápad, ti malí se budou víc snažit dotáhnout ty velké. Jasně, že je to individuální, ale podle mě většina ano.
my to mame taky namichane.tobik 2,5 roku bude chodit do tridy s teba predskolakama..me to nevadi.on se od nich vic nauci.. ale na \"predskolni hodiny a aktivyty\" se deli dle veku a maji programy kazdy zvlast.
Ja myslim, ze dnes to tak funguje ve vetsine skolek, co chodi decka svagrove, deti kamosek i tady u nas. Je to pry proto ze se ty mensi uci od tech starsich, ty se naopak uci brat ohledy na mensi a neni problem s delenim sourozencu.
u nás ve školce mají všechny třídy namíchány dětmi od 3 do 7 let a taky jsem se ze začátku divila, ale nakonec mi to přijde strašně fajn a to tam Stázulka byla skoro nejmladší...oni mají rozdělený program pro starší a mladší a pak dělají spoustu věcí společně a ony ty starší děti těm menším dost pomáhají, třeba s oblíkáním a tak musím říct, že Stázikovi rok v tomhle systému hrozně prospěl, ona ty velké zbožňuje, od září teda už nebude mezi nejmladšíma, tak zase získá více zodpovědnosti a už se o ni asi nebude tak pečovat ono to asi není úplně vhodný systém pro méně společenské děti (což se nás netýká) jelikož ono vyrovnat se těm předškolákům nebo s nima vycházet může být docela těžké, ale u nás ve školce jsem nikoho takového asi ani nepozorovala ono mít 25 tříletých dětí není úplně super, obvzláště v dnešní době, kdy se ty děti ve třech letech čerstvě odnaučují plínkám, obléct se to neumí a samostatnost žádná
Když Maty chodil do logopedické školky,tak tam to tak ve třídě měl.Byli tam děti od 3 do 7 let.Neměla jsem s tím problém a Maty taky ne.Ti starší ho zase trošku táhli víc a starali se o něj.
ve školce, kam jde Vojta od září, mají taky dvě třídy - v první jsou děti do 5 let a v té druhé od 5 do té doby než odejdou do školy. zatím mi to takhle přijde dobrý, uvidím, co budu říkat za čas. v té mladší třídě budou mít pár tří, tří a půl letých dětí (stejně ty nejmladší spíš nebrali než brali) a zbytek je kolem 4 a 5 let, takže zas až tak hrozné to mít nebudou jako mít třeba 28 tříletých děcek. s těmi trošku staršími už přeci jen není tolik práce a občas prý \"pomáhájí\" s těmi mladšími. a souhlasím, že to rozdělení má smysl. ta předškolní třída má trochu jiný režim, nechodí spát, mají jiné aktivity, chodí třeba na blízkou základku na angličtinu, kde se vlastně i seznamují se školou atd. úplné promíchání všech dětí by mi asi taky vadilo

Vybraná anketa

Bylo vaše dítě očkováno proti pneumokokům? Jakou vakcínou?

20 %
14 hlasů

0 %
0 hlasů

7 %
5 hlasů

55 %
38 hlasů

17 %
12 hlasů

Celkem hlasovalo 69 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40