Výroba svícínku I
Tento svícínek může být krásnou ozdobou u vás doma anebo malým, ale krásný dárkem. Nejhezčí na něm bude asi ta cena, protože vás nevyjde dráž, než na 50,- Kč.
Co budeme potřebovat na výrobu svícínku
- Tavná pistole (jestliže jste s námi vyráběli již loni, tak ji určitě máte už doma koupenou, jinak se dá sehnat třeba v OBI, ale i u vietnamců, jak jsem nedávno zjistila, náboje do tavné pistole vyšly 42,- Kč /8 kousků a na výrobu dvou svícínku spotřebujete jeden náboj, tedy 3,- na jeden svícínek)
- Sklenička (já použila sklenku na víno, můžete použít z vlastní domácí zásoby, jestli si svícínek děláte jen pro sebe a po vánocích z něj prostě všechny ozdoby sloupnete a můžete dále používat, já je chci dát jako dárek a tak jsem šla do alberta a koupila balení 6 skleniček za 99,- Kč = 17 na jeden svícínek)
- Svíčka (zde se dá použít jak pouhá čajová, ale aby svícínek vypadal lépe, zvolila jsem poněkud vyšší, balení 4 svíček se dá za 39,- Kč sehnat třeba v Enapu a nebo u vietnamců = 10,- Kč na jeden svícínek)
- Ozdobná stuha široká vánoční řetěz (obojí vychází zhruba na cca 15,- a z jedné stužky či řetězu se vyrobí asi 4 svícínky = 4,- Kč na jeden svícínek
- Ozdobičky – buď použijete ty, co máte doma, máte-li jich větší zásobu anebo se dají třeba v Kik pořídit za cenu 25,- a je jich v tom 10 kousků, stejně tak se dají pořídit mašličky, kytičky, krabičky, zvonečky, na jeden svícínek použijeme cca 5 kousků = 13,- Kč na jeden svícínek
Celková částka je pak 47,- a nebojím se dodat, že v období před Vánoci se vám zadaří koupit všechny tyto věci i levněji, než mně v takovémto předstihu.
Jak budeme postupovat
Skleničku si položíme hrdlem na stůl a omotáme kolem nožičky několikrát řetěz. Následně si vezmeme mašličku a pomocí tavné pistole ji spolu s kouskem řetězu přiděláme k nožičce skleničky. (Používáte-li pouze širší mašličku, nic nemusíte omotávat a prostě ji rovnou přilepíte k nožičce skleničky.)
Na další fotografii již vidíme, že na dně skleničky je přilepená svíčka. Zde doporučuji opravdu nešetřit lepidlem z tavné pistole, protože jestliže se svíčka odtrhne, je zároveň po svícínku.
Aby byla zaplněna i sklenička, přiděláme do ní pomocí tavné pistole, něco, co bude i přes mašličku vidět. Já jsem si zvolila hvězdičku, na kterou jsem přidělala zvoneček.
Zvolila jsem záměrně zvoneček, protože teď svícínek i krásně zvoní. A opět pomocí tavné pistole jsem zvoneček i hvězdičku přidělala dovnitř skleničky.
Teď již zbývá dozdobit a přidělat nějaké ozdobičky kolem svíčky. Tady se tvořivosti a nápadům meze rozhodně nekladou. Já jsem doprostřed umístila hvězdičku, okolo bubínky a za bubínky jsem dala dva lístečky, které jsem ustřihla z jedné stříbrné květiny.
Barevnost svícínků je vysloveně na vás, já osobně mám velice ráda stříbrnou, červenou, zlatou a fialovou – přijde mi to jako barvy vánoc a tak je můžete vidět i na mých výrobcích.
Návod na výrobu svícnu nám zaslala Buik. Děkujeme!
Předchozí článek:

Balení dárků - celofán
Následující článek:

Výroba svícínku II
Poradna
Dobrý den, nevím zda se to řadí mezi období vzdoru, protože Peťa (v srpnu 3 roky) byl vždycky svéhlavý a vše dělal po svém. Jinak, než by udělal kdokoliv z nás, nebo kterékoliv jiné dítě. Je hodně akční, neposedí ani u jídla a když už ho tedy přemluvím, tak alespoň houpe nohama, nebo listuje knížkou. Rád hází věcmi, od malička vším a je těžké ho to odnaučit, ale je fakt, že hází velice dobře. A i když to zní jako ADHD, nemyslím si, že je to náš případ, protože když se s ním učím logopedii nebo čtu knížku, nebo dělám jakékoliv jiné aktivity tak u toho vydrží i hodinu v kuse. Nevím, možná se mílím, spíš to tak cítím. Učíme se logopedii už od 1 roku, protože má oboustranný rozštěp rtu i měkkého a tvrdého patra. S tím by to taky nemělo souviset je to jen kosmetická vada. Vše zvládá s přehledem. Spíš mě teď trápí to, že minulý týden začal hodně zlobit ve školce (v malé skupince dětí). Chodí tam už 3 měsíce a teď znovu hází věcmi (to už přestal dělat) i po dětech, plácá děti, dělá naschvály, nechce chodit spávat s ostatními dětmi a neposlouchá, paní učitelky jsou mu pro smích i když se zlobí. Nejde to ani po dobrém, ani po zlém. Někdy chytne amok, že brečí když není po jeho a kdybych neodvedla pozornost někam jinam tak brečí třeba celé hodiny. Někdy ani odvést pozornost nestačí. Když se uklidní, tak mu to vysvětluji a on poslouchá a sám řekne ,,ne, nedělá se to, nejde to. Ovšem neuběhne ani 5 minut a jsme tam kde jsme byli. Pokud je to tedy období vzdoru tak prosím alespoň o potvrzení. Nechci to podcenit, pokud by to bylo vážnější, chci to řešit za včas tak jako když jsem řešila vše kolem rozštěpu. Předem moc děkuji za zpětnou vazbu. S pozdravem Sarah Člupná.
Dobrý den, podle popisovaného chování vašeho syna se s největší pravděpodobností jedná o projevy období vzdoru. V této době se dítě teprve učí pracovat se svými emocemi a zvládat je, jeho psychika není ještě dostatečně rozvinutá, aby je mohlo zvládnout rozumově. K dítěti je potřeba přistupovat laskavě a trpělivě se současným nastavováním hranic a pravidel, vytvořit mu bezpečné a přijímající prostředí. Projevy chování mohou zhoršit či posílit prožívané zátěžové situace jakou je například nástup do školky. Adaptační reakce může být i odložená a v plné míře se projeví teprve potom co si dítě uvědomí, že školka není pouze hraní si v dětské herně, ale že se jedná o jakousi dětskou povinnost ( obdobu zaměstnání). Zároveň pobyt ve školce klade na dítě také nároky sociální ve formě rozvoje vztahů s cizími dospělými a vrstevníky a rozvoj kooperace s nimi. Dobré je předávat si vzájemně se školkou zkušenosti, které postupy a metody se vám u syna osvědčily a co u něj zabírá, například zmiňované odvedeni pozornosti. Velmi pěkně postupujete, když se synem po jeho uklidnění situaci probíráte. Doporučila bych vám se hodně konkrétně zaměřit na chování, které by syn dělat měl, které je požadované a pouhou snahu o něj velmi ocenit. Neříkat si tedy pouze to, co by dělat neměl, co je špatně. Dítě totiž často neví, jakým jiným chováním by to nežádoucí mělo nahradit. Můžete využít přehrávání různých situací s pomocí hraček, na trhu jsou i různé dětské knížky určené k rozvoji rozpoznání a porozumění emocím a k práci s nimi a jsou i pro takto malé děti s hodně obrázky a názornosti.
Ohledně rozštěpu rtu a patra se do budoucna bude jednat o spíše kosmetický problém ( i když se již dá velmi dobře řešit a nebude na synovi jistě nic poznat), avšak předpokládám, že syn v raném dětství zřejmě podstoupil a ještě bude postupovat určité lékařské zákroky možná spojené s operací v anestezii. Tyto rané zážitky, i když jsou nevědomé, se mohou promítnout do vývoje křehké dětské psychiky a projevit se například vyšší dráždivostí dítěte či specifiky v chování při zátěži, které by však postupně měly odeznít.
Ohledně podezření na ADHD se jedná o diagnózu psychiatrickou, kterou by měl rozhodnout dětský psychiatr, v naší terminologii se používá pojem porucha pozornosti s hyperaktivitou nebo hyperkinetická porucha chování (ADHD je pojem užívaný v americké klasifikaci nemocí). Tuto diagnózu psychiatr obvykle neuzavírá před šestým rokem věku dítěte, pokud tedy projevy nejsou extrémně silné. Jinak se totiž může jednat jen o přirozený vývoj a zrání nervového systému, kdy se dítě jako hyperaktivní může jevit, ale " vyroste z toho", jak se říká, právě přibližně do věku šesti let. Postupně se můžete snažit prodlužovat dobu zaměřené pozornosti i u aktivit, které syna tolik nezajímají, strukturovat čas na dobu volné hry a nějaké povinnosti. Přirozeně tuto schopnost trénujete také procvičováním logopedie.
V případě prohlubování výchovných obtíží ve školce bych doporučila zkusit se obrátit na Pedagogicko-psychologickou poradnu k posouzení možnosti nějaké podpory ve školce, případně k doporučení kontaktovat další odborníky či výchovná doporučení.
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
16 %
5 hlasů
78 %
25 hlasů
6 %
2 hlasy
Celkem hlasovalo 32 unikátních návštěvníků