Námořní bitva - lodě

Hra pro dvě osoby.

Potřeby:
kostkovaný papír a tužka.

Pravidla hry

Každý z hráčů si vezme svůj papír. Nakreslí si dva čtverce - obtáhne čtverec 10 x 10 kostek. Horní okraj nadepíše nad jednotlivé sloupečky A až J, řádky po levém okraji nadepíše 1 až 10. Levý čtverec nadepíše „Moje“ a pravý „Soupeř“. Pod čtverce oba hráči načrtnou tvar lodí (5), na kterém se domluví. Například obtáhnou jednu kostku, dvě kostky, tři kostky na výšku a jednu do boku (jako písmeno L), tři kostky vodorovně a jedna uprostřed svisle dolů (písmeno T) apod. Vzájemně si zkontrolují, zda mají stejný počet lodí a stejné tvary. Pak se otočí od sebe tak, aby si vzájemně neviděli do papíru. Každý z hráčů vkreslí dané lodě do čtverce nadepsaného „Moje“. Musí dodržet tvar jednotlivých lodí, ale je dovoleno s nimi různě otáčet. První začínající řekne svojí první palbu souřadnicemi, kam pálí (př. D4). Čeká na svůj výsledek. Druhý hráč koukne do svého čtverce a sdělí, zda došlo k zásahu lodi, či ne.

Pokud došlo k zásahu:
Pálící hráč si do čtverce „soupeř“ na daném místě udělá křížek.
Druhý hráč si ve čtverci „moje“ udělá křížek na místě zásahu.
Pálící hráč hraje dál.

Pokud k zásahu nedojde:
Pálící hráč ve čtverci „soupeř“ na  místě souřadnice prázdného zásahu udělá tečku.
Druhý hráč si ve čtverci „moje“ udělá na místě prázdného zásahu tečku.
Druhý hráč je na řadě s palbou.

Pokud se jednomu hráči povede vybarvit celou soupeřovou loď křížky, soupeř zahlásí: „potopená“. Hru vyhrává ten hráč, který jako první potopí soupeřovi všechny lodě.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Námořní bitva - lodě - diskuze

  • Jóva, tak to jsme se v dětství ve škole nahrávali. Děkuuuuji za připomenutí
    lenki   | 11.10.2014 20:50:30
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dobrý den, zajímá mě, jestli mám zpětně právo na rodičovský příspěvek na 1. dítě, když se mi narodilo druhé. I přesto, že jsem si hned po zjištění druhého těhotenství předělala rodičovský příspěvek na jeho maximální možnou částku (11. 500 Kč měsíčně), i tak jsem přišla z balíčku na 1. dítě o 1/3 peněz. Díky za odpověď.

Dobrý den, bohužel – RP se čerpá vždy pouze na nejmladší dítě v rodině. To, co jste nestihla vyčerpat zůstává státu.

Mgr. Věra Tautová, DiS. | Babyonline | dnes, 08:59
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce