Šipkovaná
Zábavná pozorovací a naučná hra. Nejprve se všichni hráči rozdělí do dvou družstev (výprav). Starší děti mohou hrát sami, mladší si vezmou do každé skupiny jednoho dospělého.
1. výprava:
- potřeby: křída, blok, tužka a taška s občerstvením pro všechny hráče
První výprava se vydá na cestu. Po 10 m vždy na zem nakreslí křídou šipku ukazující směr, kudy výprava jde. Pokud se šipka na terén nedá nakreslit křídou, vytvoří jí z kamínků, klacíků, šišek apod. Když dorazí na nějaké zajímavé místo, kde se dá vymyslet nějaký úkol, místo šipky nakreslí čtverec a označí tak stanoviště, na kterém se druhá výprava musí zastavit. V blízkosti tohoto čtverce opět vyznačí směr kudy pak jít. Blízko tohoto místa, tak aby byl vidět, první výprava zanechá dopis s úkolem (zatěžkaný kamenem, klackem apod.). Pak vedou výpravu dál. Konec výpravy stanoví tak, aby se tam mohli setkat s druhou výpravou a udělat si společné posezení se svačinkou, např. nějaké ohniště s pečením buřtů, cukrárnička, jídelna školky či školy, domov jednoho z hráčů apod. Když první výprava dojde do konce, připraví malé občerstvení a čeká na výpravu druhou.
2. výprava:
- potřeby: blok, tužka a taška
Druhá výprava se cca 30 minut po odchodu první výpravy vydává podle vyznačených šipek na cestu. Na místě označeném čtvercem se snaží najít dopis s daným úkolem pro toto stanoviště. Dopis schovají do tašky a po splnění tohoto úkolu jdou dál dle vyznačené trasy. Když dojdou na konečnou stanici, kde na ně čeká první výprava, musí odevzdat postupně všechny dopisy a u každého přednesou, jak se jim podařil splnit daný úkol.
Na závěr si všichni dají občerstvení. Druhý den se výpravy vymění a začíná skupinka patřící do druhé výpravy.
Příklad jednotlivých úkolů:
1. úkol - stanoviště je u malé skupinky stromů
„Napište do svého bloku, které druhy stromů zde vidíte, popř. jsou-li tam i jehličnany, seberte do své tašky od každého druhu jednu šišku.“
2. úkol - stanoviště je u výběhu s ovečkami
„Spočítejte, kolik je oveček v ohradě a do bloku sepište, jaké produkty z nich lidé využívají.“
3. úkol - stanoviště je u rybníčka
„Seberte ze břehu jeden kamínek do tašky a do bloku sepište, jaké druhy ryb znáte.“
4. úkol - stanoviště je na louce
„Utrhněte s sebou 5 druhů kytiček či trav, které znáte a do bloku napište jejich název.“
Stanoviště se dle místa a fantazie může nacházet kdekoliv. Čím delší trasu první výprava vybere a čím víc stanovišť vytvoří, tím déle trvá hra. Trasu je nutné vybrat dle možností a věku hrajících dětí.
Předchozí článek:
Rybičky, rybičky, rybáři jedou
Poradna
Dobrý den, už jsem s Vámi řešila stolici svého syna. Chci se zeptat, jak poznám, že stolice už je v pořádku? Občas tam je hlen ale krevp už není. Syn kaká klidne 3x denně a nebo 2x. Nestěžuje si na bříško a chuť k jídlu má pořád ať kakání vypadá všelijak. Vypadá to jako kozí bobky ale tedka uz nejsou tak tuhý. Jak by měla vypadat jeho stolice, aby jsme věděli, že to je v pořádku a nejedná se o zácpu? Ani když měl tvrdší bobky tak nevypadá, že ho to trápilo. Děkuji Hepnarová ( foto dnešní odpolední kakání)
Zácpa je stav, kdy stolice několik dní není, dítě má i bolesti bříška. Pokud má stolice tužší charakter, neznamená to zácpu. V tužší stolici se může ukázat i hlen, ale to není na závadu. Pokud je stolice denně, byť tužší, tak je to v pořádku.
Pro akci je nutné přihlášení
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
26 %
27 hlasů
70 %
73 hlasů
5 %
5 hlasů
Celkem hlasovalo 105 unikátních návštěvníků