Otravy dětí: Tis červený

Jehličnatý keř nebo strom, temně zelený. Hojně roste v parcích a zahradách. Listy jsou trvale zelené ploché jehlice s význačnou střední žilkou a ostře zakončené. Kvete od března do dubna (někdy koncem února). Plody jsou červené bobule velikosti borůvky ve tvaru pohárku, uvnitř je semeno. Jedovatá je celá rostlina, zvláště pak jehlice. Děti opět lákají sytě červené plody,která obsahují jedovatá semena. Ty však představují díky malé hmotnosti menší nebezpečí, často nedojde k jejich rozžvýkání.

První pomoc

Po požití 1-5 bobulí, podat tekutiny, 3-5 tablet aktivního uhlí. Po požití většího počtu bobulí nebo jiné části rostliny kontaktovat TIS nebo lékaře.

Zdroj: Dětské otravy, autor Mgr. Karolina Mrázová

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Tis červený - diskuze

Poradna

HA a hormony

| AdelaF | 20.05.2018, 09:27

Zdravím, potýkám se už od puberty sedm let s akné. HA mi hodně pomohla ale stále přetrvává. Ted jsem antikoncepci vysadila, už jsou to 3 týdny co jsem neměla HA a tak dobrou pleť bez akné jsem neměla ani nepamatuju. Také vždy když jsem v měsíci dobrala platíčko a pauza, tak v tom období byla plet vždy lepší. Jaké je prosím zastoupení a hladina hormonu po vysazeni HA? Popřípadě, co si myslíte, že je příčina mého akné?

Dobrý den, nevím, zda správně chápu vaši otázku, nicméně 3 týdny po vysazení by již hladina hormonů neměla být ovlivněna antikoncepcí. Příčin akné může být více, obecně však vyšší hladina testosteronu eventuelně vyšší citlivost mazotvorných buněk k testosteronu. Vše lze probrat v případě potřeby s dermatologem.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 21.05.2018, 06:52
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce