Afektivní záchvaty u dětí (respirační afektivní křeče)

  1. Jak vypadá afektivní záchvat?
  2. Co dělat?

1. Jak vypadá afektivní záchvat?

Nejčastěji se objevují koncem prvního roku a kolem druhého roku života dítěte. Jsou vždy vázány na provokační moment, kterým může být strach, leknutí, výbuch zlosti, bolestivý podnět nebo výchovné usměrňování, které se dítěti nelíbí. Začínají obvykle výkřikem nebo lítostivým silným pláčem, který zabrání správnému nadechnutí. Dítě zmodrá v obličeji, obrací oči v sloup, současně se v obličeji i na končetinách objeví svalové záškuby a následuje na krátkou dobu ztráta vědomí. Výjimečně se dítě pomočí nebo pokálí. Častou příčinou, ale ne vždy, je nesprávně vedená výchova, záchvaty se objevují vždy ve dne při bdění z pláče.

2. Co dělat?

  • Jako léčba se doporučuje usměrnit dýchání již na začátku křiku či pláče, např. odvést pozornost na sfouknutí svíčky nebo hned pobízet k nadechnutí poklepáváním na záda.
  • Pokud je dítě emočně více dráždivé a stavy se často opakují, poraďte se s ošetřujícím dětským lékařem.

Afektivní záchvaty se většinou po třetím roce života již neobjevují.

garant: prof. MUDr. Hana Hrstková, CSc.

Autor: MUDr. Květoslava Ludvíkovská
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: MUDr. Květoslava Ludvíkovská
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Afektivní záchvaty (respirační afektivní křeče) - diskuze

Poradna

Vitamin D pro kojence

| Baabe | 08.12.2018, 02:09

Dobry den, rada bych se zeptala, zda je jeste mozne podavat vitamin D kojencum ve forme kapsle Vitamin D Slovakofarma? Resime nesnasenlivost kapek Vigantol a dalsich volne prodejnych (Swanson, Jamieson) - po jejich podani ma 2 mesicni miminko prujmy a erozivni opruzeniny kolem konecniku a na zadecku. Kapky tedy nedavame a resime, jak dal postupovat. Doslechla jsem se, ze drive se podaval prave vitamin D od Slovakofarmy v 6.tydnu, 3.mesici, atd. dle SPC, ale nenasla jsem nikde informace, zda je tento zpusob podani stale doporucovany nebo jaka jsou rizika podani tak vysoke davky (300 000 IU) jednorazove? Dekuji za odpoved.

Dobrý den, kapsle s vysokými dávkami D vit. se již pro kojence nedoporučují, konzultujte se svým pediatrem.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | 10.12.2018, 14:09
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Zavřít reklamu
Inzerce