Inzerce
Inzerce
Inzerce

Jak správně držet tužku a procvičit ruku předškoláka před psaním - video

z cyklu Máme doma předškoláka

Milé maminky, milí tatínkové a hlavně milé děti,

vítejte u prvního předškolního videa vydavatelství Babyonline. Mnozí už půjdete za chvíli do školy, takže určitě máte doma nějaké předškolní opakování, předškolní přípravu. Abyste si ji mohli krásně vyplnit, nestačí si k těm hravým doplňovačkám tužku pouze chytit do ruky, ale je potřeba ji držet správně.

Proč Baruško? zeptali jsme se naší předškolačky-modelky Barušky.

Inzerce

„Aby se nám dobře psalo.“

Přesně tak, aby se vám dobře psalo, aby ručička nebyla unavená, protože taková unavená ruka toho moc nesvede. Také se nám, co napíšeme, nemusí líbit a nemáme chuť do dalšího psaní. A proto, aby se vám to dělalo co nejsnáze, tak vám naše paní učitelka Irena společně s Baruškou představí, jak správně takovou tužku do ruky chytit, jak si ji krásně procvičit a jak s ní pak psát. 

Inzerce

Co všechno ve videu najdete?

1. Procvičení prstů, ruky a celé horní končetiny

Procvičení prstů

Inzerce
Procvičení prstů Procvičení prstů

Procvičení zápěstí

Procvičení zápěstí

Inzerce

Procvičení horní končetiny – kraul a znak

Procvičení horní končetiny – kraul a znak Procvičení horní končetiny – kraul a znak

Citronáda – mačkáme citrón

Citronáda – mačkáme citrón Citronáda – mačkáme citrón

2. Ukázka správného držení tužky 

Ukázka správného držení tužky Ukázka správného držení tužky

3. Grafomotorická cvičení na velké ploše

Procvičení myš hledá sýr

Procvičení myš hledá sýr Procvičení myš hledá sýr

4. Nejčastější chyby při držení tužky

Směřování tužky mimo rameno

Směřování tužky mimo rameno Směřování tužky mimo rameno

Nízký a vysoký úchop tužky

Nízký úchop tužky vysoký úchop tužky

5. Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou

Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou

6. Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou

Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou

7. Instrukce pro uvolnění ruky a psaní v sešitě Jízda tužkou

Instrukce pro uvolnění ruky a psaní v sešitě Jízda tužkou

Milí předškoláčci, tužku pěkně držet umíte, tak se můžete pustit do vyplňování nejen grafomotorických cvičení, ale i Hlavičkových úkolů, Praktika pro život a Pohybovek. 

Nezapomeňte se podívat na další videa, která budou o hláskování, poznávání písmenek, slabikování.

Přejeme vám s rodiči příjemné předškolní procvičování.

Na videu spolupracovali:

Mgr. Irena Košutová – paní učitelka

Baruška Hodovancová – předškolačka

MUDr. Pavel Martinec  - kamera

Richard Martinec – střih

MUDr. Jana Martincová a Bc. Andrea Blažková, DiS. – příprava a realizace

Co by nemělo předškolákovi k vyplňování úkolů chybět

Pokud jste si zakoupili jedinečnou a komplexní celkovou přípravu Předškolákovy týdeníčky pro chytré hlavičky je vhodné si k nim taktéž pořídit kvalitní psací a kreslící potřeby. Proč? Aby se dítěti dobře psalo a naučilo se správně držet tužku. Jak se ale v širokém sortimentu, který je nyní na trhu, vyznat?

OSVĚDČENÉ TIPY NA KVALITNÍ PSACÍ A KRESLÍCÍ POTŘEBY

 

Autor: Mgr. Irena Košutová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: Mgr. Irena Košutová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Jak správně držet tužku a procvičit ruku předškoláka před psaním - video - diskuze

Poradna

První týden ve školce

| Soňatana | 05.05.2021, 21:39

Dobrý den, mám takový problém s dcerou. Jsou jí 3 roky, nastoupila teď v pondělí do školky, první den se se mnou pořádně ani nerozloučila, jak se tam těšila. Odpoledne mi paní učitelka říkala, že dcera brečela, ale že si zvykne, že brečela dvakrát a jen chvilku. V úterý dcera brečela už když jsem odcházela a dnes taky. Ptala jsem se paní učitelky, jak se dcera ve školce chová, prý se dnes trošku zapojovala do hraní a aktivit. Ale odmítá jíst, nejí ani svačinu ani oběd, sedne si na lavičku s plyšovým medvědem, co tam mají a nic nechce. Takhle proseděla prý skoro celé pondělí i úterý, pláče i na procházce. Učitelky jí samozřejmě do ničeho nenutí a nechávají jí prostor. Dneska mi učitelka řekla, ať si pro dceru přijdu před obědem (jinak ji vyzvedávám po obědě), že nechce jist, tak že nám dají oběd do mističky, aby se najedla doma a nebyla zbytečně o hladu. Nemám s tím jediný problém, učitelky mě pořád ujišťují, že si zvykne. Ale mě nejvíc trápí to, že skoro celý zbytek dne, co je s námi doma, říká že do školky už nikdy nechce a skoro u toho pláče, někdy u toho opravdu pláče. Hlavní problém ale je, že se i budí s pláčem, že do školky nechce, jak při odpoledním spánku, tak v noci. Chtěla bych se tudíž zeptat, jestli je to normální proces nebo dcera není ještě na školku psychicky připravená. Děkuji za odpověď

Dobrý den, průběh zvykání na pobyt v mateřské škole probíhá u každého dítěte individuálně. Obecně platí, že dítě ve třech letech věku je na nástup do předškolního zařízení připravené. V tomto věku se rozvíjí schopnost kooperativní hry a docházka do školky s možností kontaktu s vrstevníky je pro dítě velkým přínosem. Nervový systém dětí však u každého dítěte vyzrává opravdu individuálně a tak některé děti ve věku čerstvých tří let ještě připravené být nemusí stejně tak, jako některé děti po dosažení šesti let věku nejsou připravené na zahájení školní docházky a řeší se pak případně její odložení. Nástup do předškolního zařízení je v životě dítěte velkou změnou, poprvé jsou část dne bez rodičů, jsou v dětském kolektivu a je potřeba se přizpůsobit určitému řádu a režimu. Pracují s nimi paní učitelky a jsou v cizím prostředí, potřebují tedy čas. Po týdnu docházky dítěte do školky je poměrně brzy se rozhodovat o jejím případném ukončení, i když vše neprobíhá zcela hladce. Mnoho dětí běží do školky zcela bez obtíží a adaptuje se rychle na nové prostředí, ale je také velké množství dětí, kdy to takto hladce neprobíhá. Některé děti potřebují na zvykání týden, jiné třeba i měsíce. Dejte tedy dceři minimálně 14 dní na přivyknutí, spolupracujte s učitelkami, které mají určitě s podobnými dětmi zkušenosti. Dceru ať do ničeho nenutí, ale jídlo i aktivity ať nabízejí, umožňují jí se  zapojit. Jestli chce zatím sedět s plyšákem bokem a ostatní děti pouze pozorovat, pak je to v pořádku. Pokud dcera nechce ve školce jíst a je ve vašich možnostech ji vyzvedávat před obědem, jeví se to jako vhodné řešení. Vyzvedávejte ji před obědem tak dlouho, jak to bude potřeba. Doma školku stále nerozebírejte, pokud dcera pláče, pak ji krátce uklidněte, ale téma neustálým probíráním nezveličujte. Vyptejte se spíše nejlépe ne před dcerou učitelek, do jakých aktivit se dcera zapojila, se kterými hračkami si hrála a na to se jí případně pak ptejte. Prostě se zaměřte na to, co se ve školce dařilo, líbilo ... a tomu věnujte svoji pozornost. Dávejte si také pozor, abyste téma školka stále vy dospělí doma před dcerou neskloňovali. Je přirozené, že vás její obtíže trápí, řešte je ale bez její přítomnosti. Jestliže je budete rozebírat před ní, může v ní pak vzniknout pocit, že se jedná o nějaký obrovský problém a to by nebylo ke prospěchu. Pokud se situace nebude zlepšovat a u dcery bude přetrvávat plačtivost, poruchy spánku, jídla, pak zvažte konzultaci u dětského klinického psychologa, kde proberte přerušení docházky do školky, dokud nebude dívka připravená. Přeji ať si dcerka na školku brzy zvykne a stane se pro ni potěšením, ne strašákem. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Mgr. Michaela Matoušková | Babyonline | 10.05.2021, 21:09
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce