Inzerce
Inzerce
Inzerce

Jak správně držet tužku a procvičit ruku předškoláka před psaním - video

z cyklu Máme doma předškoláka

Milé maminky, milí tatínkové a hlavně milé děti,

vítejte u prvního předškolního videa vydavatelství Babyonline. Mnozí už půjdete za chvíli do školy, takže určitě máte doma nějaké předškolní opakování, předškolní přípravu. Abyste si ji mohli krásně vyplnit, nestačí si k těm hravým doplňovačkám tužku pouze chytit do ruky, ale je potřeba ji držet správně.

Proč Baruško? zeptali jsme se naší předškolačky-modelky Barušky.

Inzerce

„Aby se nám dobře psalo.“

Přesně tak, aby se vám dobře psalo, aby ručička nebyla unavená, protože taková unavená ruka toho moc nesvede. Také se nám, co napíšeme, nemusí líbit a nemáme chuť do dalšího psaní. A proto, aby se vám to dělalo co nejsnáze, tak vám naše paní učitelka Irena společně s Baruškou představí, jak správně takovou tužku do ruky chytit, jak si ji krásně procvičit a jak s ní pak psát. 

Inzerce

Co všechno ve videu najdete?

1. Procvičení prstů, ruky a celé horní končetiny

Procvičení prstů

Inzerce
Procvičení prstů Procvičení prstů

Procvičení zápěstí

Procvičení zápěstí

Inzerce

Procvičení horní končetiny – kraul a znak

Procvičení horní končetiny – kraul a znak Procvičení horní končetiny – kraul a znak

Citronáda – mačkáme citrón

Citronáda – mačkáme citrón Citronáda – mačkáme citrón

2. Ukázka správného držení tužky 

Ukázka správného držení tužky Ukázka správného držení tužky

3. Grafomotorická cvičení na velké ploše

Procvičení myš hledá sýr

Procvičení myš hledá sýr Procvičení myš hledá sýr

4. Nejčastější chyby při držení tužky

Směřování tužky mimo rameno

Směřování tužky mimo rameno Směřování tužky mimo rameno

Nízký a vysoký úchop tužky

Nízký úchop tužky vysoký úchop tužky

5. Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou

Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou Grafomotorická cvičení v Předškolákových týdeníčcích, sešitě Jízda tužkou

6. Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou

Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou Správný sed dítěte při psaní – podložení nohou

7. Instrukce pro uvolnění ruky a psaní v sešitě Jízda tužkou

Instrukce pro uvolnění ruky a psaní v sešitě Jízda tužkou

Milí předškoláčci, tužku pěkně držet umíte, tak se můžete pustit do vyplňování nejen grafomotorických cvičení, ale i Hlavičkových úkolů, Praktika pro život a Pohybovek. 

Nezapomeňte se podívat na další videa, která budou o hláskování, poznávání písmenek, slabikování.

Přejeme vám s rodiči příjemné předškolní procvičování.

Na videu spolupracovali:

Mgr. Irena Košutová – paní učitelka

Baruška Hodovancová – předškolačka

MUDr. Pavel Martinec  - kamera

Richard Martinec – střih

MUDr. Jana Martincová a Bc. Andrea Blažková, DiS. – příprava a realizace

Co by nemělo předškolákovi k vyplňování úkolů chybět

Pokud jste si zakoupili jedinečnou a komplexní celkovou přípravu Předškolákovy týdeníčky pro chytré hlavičky je vhodné si k nim taktéž pořídit kvalitní psací a kreslící potřeby. Proč? Aby se dítěti dobře psalo a naučilo se správně držet tužku. Jak se ale v širokém sortimentu, který je nyní na trhu, vyznat?

OSVĚDČENÉ TIPY NA KVALITNÍ PSACÍ A KRESLÍCÍ POTŘEBY

 

Autor: Mgr. Irena Košutová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Autor: Mgr. Irena Košutová
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Jak správně držet tužku a procvičit ruku předškoláka před psaním - video - diskuze

Poradna

Pláče při odchodu do školky

| Bayu | 24.02.2020, 09:15

Dobrý den. Ráda bych se zeptala co mohu dělat pro lepší odchody syna do školky. Syn 3,5roku ráno při odchodu do školky často pláče-ne vždy. V říjnu nastoupil do školky (v srpnu se nám narodila holčička. Nechala jsem ho po dobu šestinedělí doma,aby si na sebe zvykli. Nijak zvlášť na ni nežárlí). Těšil se, chodili jsme často kolem, mluvili o ní,nastoupila do stejné třídy i malá sousedka. Po týdnu začal hrozně plakat při odchodu,že se bojí. Ten den jsem ho vzala ze školky domů. Zjistila jsem, že mu spolužačka zmuchlala obrázek. Tak jsme o tom mluvili a vysvětlovali. Od té doby často ráno pláče. Přijde mi,že zkouší důvody proč tam nechce. Každou chvíli jiné. Ráno na něj nespěchám. Když potřebuje vysvětluji proč tam chodí a přirovnávám k tatínkovi,že taky chodí do práce a taky se mu občas nechce, ale jde. Má tam kamarády. Učitelky říkají, že je hned dobrý. A po vyzvednutí mi sám řekne,že se mu líbilo. Na dotazy,zda půjde zítra zase říká,že ano. Jen teď,když se ho ptám co dělali mi to nechce říct. Trochu mu pomůže,když mu popíšu svůj den. Ptám se ho co by mu pomohlo k lepším odchodům,ale jen stále opakuje,že nechce, že někoho nemá rád,že se mu tam nelíbí atd. Už nevím co vyzkoušet. Mluvit o tom se mnou moc nechce. Je samostatný a byl často mezi dětmi. Fakt je,že je často nemocný tak tam moc pravidelně nechodí. Za odpověď děkuji

Dobrý den,

v dotazu zmiňujete adaptační potíže synka ve školce a zároveň důležitou změnu, která se odehrála u vás doma - narození sestřičky.  Dětí, které mají "rozjezd" ve školce trochu pomalejší, není málo a s podobně radostnou událostí  v rodině  nemusí mít vždy obtížnější adaptace přímou souvislost - odloučení od maminky, nové prostředí a požadavky jsou samy o sobě náročné. Věřím ovšem tomu, že narození sestřičky následované brzkým nástupem do školky synovi situaci úplně neulehčilo. Děti se mnohdy do školky těší, když ovšem přijde na lámání chleba (dítě má začít každý den do školky chodit), radost ho poněkud opustí. Důležité bývá, zda dítě bylo zvyklé pobývat někde bez maminky (bývá s prarodiči, navštěvovalo nějakou miniškolku nebo dětský klub) nebo zda je školka úplně jeho první zkušenost.

Píšete, že ráno zkouší vymýšlet různé důvody, proč do školky nejít, pláče...Pokud je pravda, že pláče pouze než se od vás odloučí a zbytek doby funguje bez problémů (hraje si s dětmi, je dobře naladěný, jí...), je to se zvykáním nejspíš na dobré cestě a syn potřebuje jen upevnit návyky, vědět, co jej ve školce hezkého čeká, musí si ověřit, že vždy pro něj přijdete apod. Určitě bych se snažila úzce spolupracovat s paní učitelkou, zkusila s ní probrat, jak zvládá syn pobyt ve školce, zda mu něco nedělá problém - vztahy s dětmi, jídlo, chození na toaletu, zvládá vše, co se od dítěte, které nastoupí do školky, očekává (obléci se, obout..samostatně jíst, požádat o pomoc apod)?...někdy se může stát, že dítě trápí i zdánlivá "maličkost" (musí jíst něco, co nechce, bojí se říct paní učitelce, že potřebuje pomoc např. po použití toalety...). Zkusit zjistit, co syn dělá ve školce rád, co podle paní učitelky potřebuje. Možná se s vámi ráno víc pomazlit, vzít si oblíbenou hračku....Někdy pomáhá, když dítě vodí do školky tatínek. Samozřejmě bych nevynechala ani synka samotného - píšete, že se ho ptáte, co by mu pomohlo k lepším odchodům, zkuste s ním znovu v klidu probrat, co ho může trápit, případně mu nabídnout, jak danou situaci řešit. Můžete si pořídit nějakou z dětských knih o školce, popovídat o tom, co děti na obrázcích dělají, co prožívají...můžete zjistit, zda něco z toho neprožívá i syn. Nakreslete si obrázek o tom, co ve školce dělali, co se mu líbilo (i třeba na základě sdělení paní učitelky)...Pochvalte ho za konkrétní věc, co se mu ve školce povedla (hezky si pohrál s kamarádem..ochutnal nové jídlo....krásně si uklidil hračky)- syn vám nejspíš sám toho příliš nepovypráví, poproste opět paní učitelku, jestli by nemohla vypomoci s hledáním synových školkových úspěchů. Můžete zkusit vytvořit i nějaký motivační kalendář pro syna, kde s pomocí obrázků nebo magnetku vyznačíte, co se mu dařilo, co ten den dělal apod.

Píšete, že na mladší sestřičku skoro nežárlí, přesto je dobré mít na paměti, že změnu své donedávna výsadní pozice v rodině jistě vnímá a může se cítit nejistě. Posilujte jeho postavení "velkého bráchy", dovolte synovi, ať vám s malou pomáhá - podá plenku, "dohlédne" na ni chvilinku, třeba jí i popovídá, co zažil ve školce. Povídejte sis ním, co dělal on, když byl malý jako je nyní dcerka, jak a v čem byl šikovný, nejšikovnější :) A  co všechno už syn umí nyní, hrát si s dětmi, jezdit na skluzavce, stavět si s kostek, vše, co rád dělává ve školce.

Nepíšete, zda chodí domů po obědě nebo až odpoledne - přimlouvala bych se jinak za první variantu. Odpoledne ať máte už program společný, dopoledne si pohraje s dětmi a po obědě se už zkrátka sestřička svého velkého bráchy nemůže dočkat a podniknete něco společně...Plánujte, co budete dělat společně (a nezapomeňte to splnit)- návštěva u kamaráda nebo si zajít na oblíbené hřiště..

Jak jste také zmínila, přivykání na školku synovi neusnadňuje ani méně pravidelná docházka způsobené častější nemocností. 

Pokud by  ranní plačtivost a nespokojenost syna přetrvávaly i dále, případně se přidaly jakékoliv známky toho, že syn odloučení špatně nese ( bolení bříška, pomočování, špatné sny apod...) zvážila bych, nakolik je školka pro syna aktuálně přínosem a  dala mu raději čas k tomu, aby  znovu nabyl jistoty a klidu ve vaší péči, která je nezastupitelná a kolektivním zařízením nenahraditelná. 

Pro dítě ve věku vašeho syna hraje stále nejdůležitější roli v životě máma, i když se nám mnohdy okolí snaží namluvit, že bez kolektivu, školky a kroužků se nám dítě nerozvine, ba přímo zakrní, bude rozmazlené apod. Opak je pravdou. Co do budování vztahu s dítětem nyní vložíte vy sama, z toho bude čerpat i nadále a v budoucnu mu to pomůže překonat další obtížnější situace. I pár měsíců může někdy dítěti stačit k tomu, aby citově dozrálo a nástup do školky proběhne podstatně snadněji.

Někdy nejspíš každý z nás potřebuje oddychový čas, aby nabral zase sílu a mohl zase zvládat velké věci. 

Třeba namalovat autobus a duhu k tomu, sníst celý oběd i s polévkou a těšit se na to, že s mámou klidně může jít domů už po "o".

Míša

Mgr. Michaela Krupková | Babyonline | 27.02.2020, 07:32
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce