@Calamity J.
Já jsem proti odkladům, které si určí sami rodiče bez opodstatněného důvodu. Nejsem si jistá, jak je to v takovémto případě, zda záleží jen na vůli rodiče, nebo, zda takovéto dítě musí přeci jen vidět (vyšetřit) odborní
k.Ale pokud je k takovému odkladu důvod, a dítě v šesti letech ještě není dostatečně zralé na školní docházku, tak na něm nevidím nic špatného. Dítěti, ten rok odkladu pomůže k tomu, aby dozrálo a školu zvládalo lépe, než v šesti letech. A jsem velice ráda, že možnost odkladu v našem státě je. Protože, pokud by tato možnost byla zrušena, tak by to mnoho dětí poš
kodilo.Podle mě rodič mnohdy není sám schopen, objektivně posoudit, zda je jeho dítě na první třídu dostatečně zralé. Já jsem v tomto případě dala hodně na názor učitelek v mat. š. a následně, v Ped. poradně. Sama jsem měla pochybnosti, zda je syn v šesti letech na školu již zralý a svým způsobem, jsem šla i proti názoru naší širší rodiny (v které je mimochodem několik pedagogů, v četně mého muže). Všichni byly pro, aby šel v šesti letech, ale nakonec, jsme dali na názor odborníků a syn nastoupil o rok déle, v sedni letech. A musím říci, že našemu synovi rok odkladu velice prospě
l.Samozřejmě vím o tom, že rodiče mnohdy chtějí odklad pro své dítě bez důvodu a pak se toto dítě ve školce nudí Ale znám i takové příklady, kdy dítě evidentně na školu zralé nebylo, ale rodiče i přesto trvaly na tom, aby do školy šlo. Dítě pak školu špatně zvládalo a bylo nešťastné. Jednou se dokonce stalo, že bylo \"vráceno\" zpět do š
kolky.Takže tím, co jsem zde napsala, bych chtěla jenom říct, že nic není jen černé, nebo bíle. A je mi jasné, že každý má nárok na svůj názor a mnohdy vychází ze svých osobních zkušeností, ale já sama jsem ráda za tu možnost volby, pokud je to nutné. A k tomu příkladu, kdy žák šesté třídy zvládne lehce úloly čtvrťáka, bych jen napsala... Že si nemyslím, že za tu lehkost zvládnutí, může tak úplně vyšší psychická vyspělost, daná dvěma roky navíc. Ale spíše získané znalosti, které si daný jedinec po dva roky procvičoval a rozšiřoval (hlavně u přijímacího řízení, jde hlavně o vědomosti). Patrně patnáctiletý člověk, bez jakéhokoli základního vzdělání, by ty úkoly pro čtvrtou třídu nezvládl, protože by mu chyběly potřebné vědomosti, ač věkem by čtvrťáka dosti převyšoval. Neznám statistiky, pokud k tomuto (problému) vůbec jsou. Ale myslím si, že se výsledky dětí, které šli v \"čas\" a těch odkladových neliší. Vím, že jsi zmiňovala rozumové úkoly, tam by samozřejmě ty dva roky svoji roly hrát mohly. Ale školní realita je jiná.