Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? - nové reakce

Pro tuto akci musíte být přihlášení
Nové reakce
Celkem 10 118 příspěvků

Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
JJ, třeba ta kombinace schopnost a diferenciální diagnostika je asi i o zapálenosti doktora si myslím. Moje dr vše svádí na stres a špatný životní styl, coř se nedá naroubovat na všechno. Ted jsem se setkala s praktickým lékařem co je jako dr. hous Dá si všechny příznaky dohromady a vyjede mu diagnoza....Ted jsme se setkali s šíleným ortopedem dětským. Jistě profesionál. Ale chování a nějáké pochopení že tam vyšeřuje dítě, a ještě k tomu podivné veškeré žádné. Nakonec řekl, že dítě se nedá vyšetřit a jedině v celkovce. Šli jsme jinam a tam to šlo, a bylo to jen o přístupu.A kdybych mohla vylíčit něco z práce, kde doktoři jsou mega dobří operatéři atd. ale to ostatní jde naprosto mimo ně.....Ale bohužel to napsat nemůžu.
Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
Já musím říct, že já jsem ta poslední skupina jelit na počítání. A neříkám to ,že by to bylo modní Už odčítání a dělení bylo pro mě strašně složité pochopit. Já si, ale myslím že trošku za to mohl způsob výuky. Já třeba rovná se brala jako značku pro výsledek né pro to že obě strany jsou si rovné....Na vejčce jsme měli chemii a tam se profesor rozhodl že začneme s matikou a teprve ten to vysvětloval tak, že mě najednou v hlavě všechno seplo.Ředění a dávkování léků je Martinova noční můra, jak mě zná, tak ví že jsem na tom v tomhle ohledu strašně špatně, tak co jsem nastoupila do nemocnice, hrozně mě doma na počtech drtil a myslím že mi to do hlavy nacpal, že jakoby znám ten vzoreček a dokážu ho aplikovat. Ale sama bych na to nikdy v životě nepřišla.Když jsem třeba unavená mám problémy třeba zaplatit v restauraci nebo obchodě, to mi často musí někdo pomoctTakže někdo na matiku skutečně blbí je.
Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
ja na matiku byla blba..diky ucitelum...ale zahadne mi sla chemie a fyzika a dejepis a biologie...kolem vykopavek jsem se mohla hybat cele dny,v zoo take a na podiv jsem se matiku naucila nejvic tam..teda chapat ji...u strejdy v zoo,u strejdy na soudnim lekarstvi ,u tety kolem ryznych vykopavek...ale spis to souviselo s logikou a technikou nez s matikou jako takovou jak si ji clovek predstavuje..a prave mnoziny mi hned na zacatku uzvarely cestu..az pak casem mi ji pristup jednoho pritele,ktery me ucil od zakladu ale hrou naucil matiku mit rad...a s tim co jsem chapala predtim to najednou byla hracka..Transference ze zahranici
ano,je to tak složité že tomu vůbec nerozumím,já bych v tom podvrh neviděla...ale pak bych se možná divilaDobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
Rozsah a tempo výuky nemůžu posoudit, cca před těmi 10lety co jsem doučovala děcka ze základek jsem neměla pocit, že by nestíhali tempo, spíš tam chyběla ta alternativa, ukázka více možností postupu, možná více pomůcek aby pochopili tu souvislost proč to dělají… Ale nevím zda to jde až tak zrealizovat ve třídě kde máš třeba 30dětí… Já dneska vidím i problém kalkulaček, tabletů apod. neb to lidi nenutí si něco zapamatovat. Když ti dítě v šesté třídě 5minut přemýšlí kolik je 7x7 je to smutné….
Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
já jsem ten člověk, co je na matiku úplně tupej. Přestala jsem to chápat někdy u lineárních rovnic. K tomu se pak přidal brutál stres, takže ač jsem se strašně moc učila, spočítala jsem všechny sbírky úloh, máti uvalila spoustu peněz za doučování..můj vydřený výsledek byla na vysvědčení 4. Ale chápu, že matika a logický uvažování je důležitý...ikdyž jsem několikrát měla pocit, že jsou situace, kdy jsou moje vývody logičtější, než vývody matematicky zdatných kluků (dnes ajťáků) - ale samozřejmě v jiných oblastechVšechny moje kamarádky, dneska mladý lékařky tvrdí, že medina bylo učení se seznamů do hlavy, že to bylo jen o silné vůli se tupě učit. A jako velký deficit lékařů považují spíš necitelnost, nelidskost, neschopnost komunikovat s pacienty, než neschopnost přemýšlet v odborných souvislostech.Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
Jo, souhlasím, že se to většinou potentí už na začátku.Já nevím, jestli se s matematikou nezačíná třeba brzo? Nejede moc ryhle? Teda na většinovou populaci, Kubu teď nemyslím, a Marušku taky ne.Jestli jim to nějak víc nerozložit. Nebo nepřidat hodiny navíc. A co nejvíc metod, pomůcek, ať si každý najde tu svoji.Já chodím k Marušce do třídy občas pomáhat s výukou, a tak vidím, že je to tak, že cca 40% je na tom tak jak Maruška, velmi dobře, má představu, logické uvažování, je jim jasné, co počítají, osu mají v hlavě, počítadlo nepotřebujou. Dalších 40% je rádo, že počítá do 5ti, počítají pomalu, vezmou si na to počítadlo nebo počítají na prstech, ale chápou, a nakonec úspěšně k výsledku dojdou.A tak 20% jsou totální matematická jelita, doslova sčítají hrušky a jabka, nechápou, o co jde v příkladu, prostě buď ještě nedozráli, nebo to ani nikdy nepříjde a nebudou ani ti doktoři, protože by pacienta přiotrávili léčivem.
je to smutný
Dík. Mrknu ještě na to. ;)Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
S posledním odstavcem souhlasím. Důležité je, jak je ta matematika učená. Nezapomenu na jednoho kluka, které jsem doučovala. On byl fakt trochu pomalejší, takže jsem používala různé metody, včetně různých kartiček a pastelek. Kluka to i začalo bavit, ale učitelka ho ze začátku vždy srazila, že takhle ne. Že ve čtvrté třídě si nemůže malovat a pomáhat různými pomůckami, ale rovnou počítat. Po zásahu rodičů se to nakonec utřepalo, ale co pak bylo s ním nevím, neb jsem končila školu a stěhovala se.Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
no pokud někdo začne učit matematiku stylem, aby hlavně tomu člověk rozuměl, umět si najít svůj postup dobrat se konečného výsledku, tak s tím problém nemám, ale co tak slyším a i jsem cca už i před deseti lety viděla, tak to je tristní a smutné. V učebnici je metoda taková, takže to bude takhle. Pak se nedivím, že to ty děti nebaví a půlka tomu nerozumí a ani radši rozumět nechce.Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
To, že operují přístroje, je perfektní, jsou mnohem přesnější a dokáží toho více v určitých oborech, zákrocích. Ale vždy potřebují kvalitní vedení lidskou hlavou a rukou.Ty máš na mysli emoční inteligenci, která možná není u doktorů ani tak bídná, spíše díky mnohdy naprosté dezorganizaci na některých pracovištích ji již ze sebe člověk nevymáčkne. Zažila jsem se synem na dětské chirurgii, od té doby měl hrůzu z jakéhokoliv výkonu (on, který přežil šití na čele na srazu BOL bez jediného hlesnutí za obrovské pochvaly plastika), teď se z toho pomalu dostává.Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-)
Na dávkování léků bych si mnohdy raději vzala kalkulačku :-). Ale logika, schopnost analýzy a kombinační myšlení je důležité pro diferenciální diagnostiku, čili stanovení, co Ti vlastně je. Na tom se pozná dobrý lékař. To se nedá nabiflovat.Související články
Aktuální soutěže
Aktuální testování
Těhotenská kalkulačka
Vypočtěte si v naší těhotenské kalkulačce, kdy Vás čekají ultrazvuky, kdy obdržíte těhotenskou průkazku, kdy se podrobíte triple testu, kdy se vyšetřuje streptokok, kdy se provádí amniocentéza, kdy byste si měla nachystat věci do porodnice, kdy nastupujete mateřskou dovolenou.
TĚHOTENSKÉ E‑MAILY
Zaregistrujte se na Babyonline.cz, uveďte termín porodu a každý týden vám automaticky přijde e-mail s informacemi o vašem těhotenství týden po týdnu a vývoji miminka!
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
18 %
6 hlasů
76 %
25 hlasů
6 %
2 hlasy
Celkem hlasovalo 33 unikátních návštěvníků