
Díky antikolikovému systému syna konečně nebolí bříško

Lahvička NUK for Nature je vhodná i pro kojená miminka

Lahvičku NUK dcera skvěle přijala, bod navíc má výrobce za udržitelný obal

Indikátor teploty nám zjednodušil přípravu mléka na cestách

Koncepce láhve NUK for Nature maminky zaujala, ocenily tvar savičky, kontrolu teploty i udržitelný přístup
10 maminek s dětmi do 6 měsíců otestovalo nové udržitelné kojenecké lahvičky NUK for Nature s kontrolou teploty. Jaké jsou jejich zkušenosti?
Co maminky testovaly?
NUK FOR NATURE KOJENECKÉ LAHVIČKY – PŘIROZENĚ UDRŽITELNÉ
- Protože udržitelnost je přirozeně lepší volba. Proto je kojenecká láhev NUK for Nature vyrobena výhradně z udržitelných materiálů (v souladu s přístupem hmotnostní bilance).
- Měkká silikonová savička je vyrobena z udržitelného silikonu, vše ostatní z udržitelného plastu.*
- Kojenecká lahvička pojme 150 ml tekutiny, neobsahuje BPA a je dostupná ve 2 barevných variantách (béžová, zelená)
- Vhodná jak pro kojené děti, tak děti krmené z lahvičky.
SAVIČKA TVAROVANÁ PODLE MATČINY BRADAVKY
- Pití z kojenecké lahvičky NUK for Nature připomíná pocit u matčina prsu. To potvrzuje 98 % maminek.**
- Tohoto jedinečného přirozeného pocitu je dosaženo díky savičce, jejíž tvar je vymodelován podle matčiny bradavky.
- Savička NUK for Nature má obzvláště širokou a pružnou oporu rtů a několik drobných otvorů jako mléčné kanálky v matčině prsu.
- Díky antikolikovému systému NUK se cítí dobře miminka i rodiče. To vše umožňuje optimální, rovnoměrný a přirozený průtok.
KONTROLA TEPLOTY VÁM KRYJE ZÁDA
- Inovativní indikátor teploty pomáhá rodičům zajistit bezpečné krmení dítěte.
- V praxi to funguje tak, že teplota obsahu láhve změní její barvu – pokud je pokrm příliš horký, modrá kontrolka se změní na bílou. V ideálním případě by měl příkrm mít tělesnou teplotu (37 °C), což odpovídá modrému zabarvení displeje.
UDRŽITELNOST NEKONČÍ U LAHVIČKY
- Kojenecké lahvičky balíme pouze do papíru s certifikací FSC, který lze snadno vyhodit do tříděného odpadu.
- A aby uhlíková stopa lahvičky byla ještě menší, veškeré procesy, počínaje využitím přírodních surovin přes výrobu s využitím obnovitelných zdrojů energie, jsou optimalizovány tak, aby byly šetrné k životnímu prostředí.
*Tyto materiály jsou vyrobeny ze 100% přírodních surovin. V souladu s přístupem hmotnostní bilance a certifikováno společností ISCC PLUS (plasty) a systémem REDcert2 (silikon).
**Nezávislý průzkum trhu, Německo, 2016.
Jak dlouho testování probíhalo?
Kojeneckou lahvičku maminky testovaly po dobu 3 týdnů.
Testování nových udržitelných NUK for Nature kojeneckých lahviček - diskuze
Poradna
Dobrý den, nevím, zda se to řadí mezi období vzdoru, protože Peťa (v srpnu 3 roky) byl vždycky svéhlavý a vše dělal po svém. Jinak, než by udělal kdokoliv z nás, nebo kterékoliv jiné dítě. Je hodně akční, neposedí ani u jídla, a když už ho tedy přemluvím, tak alespoň houpe nohama, nebo listuje knížkou. Rád hází věcmi, od malička vším a je těžké ho to odnaučit, ale je fakt, že hází velice dobře. A i když to zní jako ADHD, nemyslím si, že je to náš případ, protože když se s ním učím logopedii nebo čtu knížku, nebo dělám jakékoliv jiné aktivity, tak u toho vydrží i hodinu v kuse. Nevím, možná se mýlím, spíš to tak cítím. Učíme se logopedii už od 1 roku, protože má oboustranný rozštěp rtu i měkkého a tvrdého patra. S tím by to taky nemělo souviset, je to jen kosmetická vada. Vše zvládá s přehledem. Spíš mě teď trápí to, že minulý týden začal hodně zlobit ve školce (v malé skupince dětí). Chodí tam už 3 měsíce a teď znovu hází věcmi (to už přestal dělat) i po dětech, plácá děti, dělá naschvály, nechce chodit spávat s ostatními dětmi a neposlouchá, paní učitelky jsou mu pro smích, i když se zlobí. Nejde to ani po dobrém, ani po zlém. Někdy chytne amok, že brečí, když není po jeho, a kdybych neodvedla pozornost někam jinam, tak brečí třeba celé hodiny. Někdy ani odvést pozornost nestačí. Když se uklidní, tak mu to vysvětluji a on poslouchá a sám řekne ,,ne, nedělá se to, nejde to“. Ovšem neuběhne ani 5 minut a jsme tam, kde jsme byli. Pokud je to tedy období vzdoru, tak prosím alespoň o potvrzení. Nechci to podcenit, pokud by to bylo vážnější, chci to řešit za včas, tak, jako když jsem řešila vše kolem rozštěpu. Předem moc děkuji za zpětnou vazbu. S pozdravem Sarah Člupná.
Dobrý den, podle popisovaného chování vašeho syna se s největší pravděpodobností jedná o projevy období vzdoru. V této době se dítě teprve učí pracovat se svými emocemi a zvládat je, jeho psychika není ještě dostatečně rozvinutá, aby je mohlo zvládnout rozumově. K dítěti je potřeba přistupovat laskavě a trpělivě se současným nastavováním hranic a pravidel, vytvořit mu bezpečné a přijímající prostředí. Projevy chování mohou zhoršit či posílit prožívané zátěžové situace jakou je například nástup do školky. Adaptační reakce může být i odložená a v plné míře se projeví teprve potom co si dítě uvědomí, že školka není pouze hraní si v dětské herně, ale že se jedná o jakousi dětskou povinnost ( obdobu zaměstnání). Zároveň pobyt ve školce klade na dítě také nároky sociální ve formě rozvoje vztahů s cizími dospělými a vrstevníky a rozvoj kooperace s nimi. Dobré je předávat si vzájemně se školkou zkušenosti, které postupy a metody se vám u syna osvědčily a co u něj zabírá, například zmiňované odvedeni pozornosti. Velmi pěkně postupujete, když se synem po jeho uklidnění situaci probíráte. Doporučila bych vám se hodně konkrétně zaměřit na chování, které by syn dělat měl, které je požadované a pouhou snahu o něj velmi ocenit. Neříkat si tedy pouze to, co by dělat neměl, co je špatně. Dítě totiž často neví, jakým jiným chováním by to nežádoucí mělo nahradit. Můžete využít přehrávání různých situací s pomocí hraček, na trhu jsou i různé dětské knížky určené k rozvoji rozpoznání a porozumění emocím a k práci s nimi a jsou i pro takto malé děti s hodně obrázky a názornosti.
Ohledně rozštěpu rtu a patra se do budoucna bude jednat o spíše kosmetický problém ( i když se již dá velmi dobře řešit a nebude na synovi jistě nic poznat), avšak předpokládám, že syn v raném dětství zřejmě podstoupil a ještě bude postupovat určité lékařské zákroky možná spojené s operací v anestezii. Tyto rané zážitky, i když jsou nevědomé, se mohou promítnout do vývoje křehké dětské psychiky a projevit se například vyšší dráždivostí dítěte či specifiky v chování při zátěži, které by však postupně měly odeznít.
Ohledně podezření na ADHD se jedná o diagnózu psychiatrickou, kterou by měl rozhodnout dětský psychiatr, v naší terminologii se používá pojem porucha pozornosti s hyperaktivitou nebo hyperkinetická porucha chování (ADHD je pojem užívaný v americké klasifikaci nemocí). Tuto diagnózu psychiatr obvykle neuzavírá před šestým rokem věku dítěte, pokud tedy projevy nejsou extrémně silné. Jinak se totiž může jednat jen o přirozený vývoj a zrání nervového systému, kdy se dítě jako hyperaktivní může jevit, ale " vyroste z toho", jak se říká, právě přibližně do věku šesti let. Postupně se můžete snažit prodlužovat dobu zaměřené pozornosti i u aktivit, které syna tolik nezajímají, strukturovat čas na dobu volné hry a nějaké povinnosti. Přirozeně tuto schopnost trénujete také procvičováním logopedie.
V případě prohlubování výchovných obtíží ve školce bych doporučila zkusit se obrátit na Pedagogicko-psychologickou poradnu k posouzení možnosti nějaké podpory ve školce, případně k doporučení kontaktovat další odborníky či výchovná doporučení.
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení