Inzerce
Inzerce
Inzerce

Otravy dětí: Hnojiva

Jde o řadu produktů jak v tekuté, tak i pevné formě (prášky, granule, tablety, roztoky). Jsou používány pro zlepšení růstu rostlin. Hnojiva obsahují řadu biogenních a stopových prvků. Pokud dojde k požití koncentrovaného roztoku, může dojít k podráždění trávícího traktu, po požití většího množství je možnost vzestupu hladiny některých iontů, zejména draslíku, který mohou negativně ovlivnit činnost srdce. Přítomnost dusičnanů může u kojenců vyvolat změnu krevního barviva. Dusičnany se v organismu redukují na dusitany, může dojít ke změně krevního barviva hemoglobinu změnit na methemoglobin. Ten není schopen přenášet kyslík.
Pokud dojde k požití hnojiv, která jsou nazředěná, může dojít nejvýše k nevolnosti a průjmu. V tomto případě postačí podat dostatek tekutin a šetřící dietu.

První pomoc

Při požití vypláchnout ústa, dát napít vlažný čaj nebo vodu a podat několik tablet aktivního uhlí. Zajistit balení nebo zjistit složení a kontaktovat lékaře nebo TIS.

Zdroj: Dětské otravy, autor Mgr. Karolina Mrázová

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Hnojiva - diskuze

Poradna

Hlen ve stolici

| Terka1989 | 09.07.2020, 22:06

Dobrý den, mám 5 měsíční holčičku, od druhého týdne narození je na umělém mlíčku Beba Ha 1... většinou se vykaká jen když jí pomůžu cvičením nožičkama, ale občas se zadaří a zvládne to sama. Mívá každou chvíli problémy s prdíkama i s bolenim bříška a má tmavě zelenou stolici, ale naše paní doktorka říká, že to patří k té umělé výživě a že jí nebudeme měnit, a pokud nemá krev a hleny ve stolici, tak je to v pořádku. Ale dnes ráno jsem jí našla v plínce takovéhle čárky, tak se chci zeptat, zda to nejsou ty hleny? Navíc posledních pár dní se jí nelíbí na bříšku, pláče a mává rukama i nohama. Jinak každé ráno bereme Bio Gaiu a používáme Sab simplex a nebo Baby calm. Děkuji za odpověď

Ano, je to hlen, ale nemusí znamenat nic vážného.

Přidejte probiotika, pokud se stav bude opakovat, konzultujte se svým pediatrem.

 
MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | 10.07.2020, 10:26
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce