Ahoj, holky.Neviděly jste včera některá dokument \"Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství\"?Byl to kanadský dokument o tom,jak jsou děti úplně od malička vystavovány reklamě,aby si z nich různé firmy vychovaly budoucí konzumenty.Nedělala jsem si iluze o tom,že by děti reklamy nezajímala,ale když jsem viděla,jak propracované metody ty firmy používají a jak systematicky to do dětí hustí,tak,že se nemůžou bránit (a nešlo jen o reklamu televizní,ale i na internetu,ve školách atd.),tak mi bylo úplně úzko.Oni třeba spolupracují se sociology,psychology,aby zjistili,co děti zajímá třeba v 6 měsících,co na ně působí ve 3 letech,v 6 letech a později a podle toho reklamu dělají.Třeba dětem ve 3 letech se líbí oblé tvary,tak postavičky v reklamě jsou kulatější apod.Nebo třeba dělají mrkací testy.Pustí dětem reklamu a pozorují,jak často mrkají.Když mrkají hodně,reklamu upraví tak,aby na ni fascinovaně zíraly bez mrkání.Taky tam dělaly takový test,kdy malému dítku připojily jakési elektrody na hlavičku a sledovaly reakce při reklamě.Malým holčičkám se hodně drsně cpe do hlavy,že nosit můžou jedině značkové věci,jinak jsou úplné nuly.U těch trochu starších holčiček (tak 6-7 let)se pořádají party,kde je jakási malá \"agentka\",která přinese různé předměty a zkoumá jejich reakce na ně.No,bylo tam toho víc,nechci tady vypisovat všechno.Ale hrozně mě to vzalo.U těch starších dětí to bylo taky hrozné,ale těm už se to dá vysvětlit,jenže u těch maličkých (a bylo to fakt třeba už u půlročních miminek) mě to přišlo tak zvrhlé,že mi z toho bylo blběZkoumaly je jako zvířátka.Mluvili tam především o USA,u nás to zatím není tak drsné,ale stejně mě to vyděsilo.Říkali,že je to sice hodně na rodičích,ale ta reklama tam bohužel číhá všude (ve školách,na internetu),takže ty děti před tím nemají kam utéct.Tohle by asi měli vidět všichni rodiče,aby si uvědomili,co to s dětmi dělá.Já se dneska úplně bojím pustit televiziI když přes den mám puštěnou jen ČT1 (samozřejmě ne celý den)a tam těch reklam moc není.Ale je fakt,že Karolínce se líbí ty jejich upoutávky a reklamy na různé country a jiné CDOno to možná nevypadá tak děsivě,když to píšu,ale kdybyste to viděly...Přišlo mi to až zrůdné,jak ty děti doslova deformují,aby si z nich vychovali budoucí konzumenty