Děti tady některé už máme větší, takže toto téma může být pro některé pomalu aktuální... ¨Co si o nich myslíte? Přiznám se, že mě se to od začátku moc nelíbí... Ano je to "papír", který říká že jsem absolvovala středoškolské vzdělání, takže se ode mě očekává určitá míra vzdělanosti a inteligence, a tento papír mě zároveň opravňuje se přihlásit na kteroukoliv vysokou školu. Přesto si myslím, že úroveň vzdělání na různých typech středních škol by měla být odlišná... Nevím proč by absolvent školy technického zaměření měl mít stejné znalosti z jazyka českého jako student gymnázia, navíc ještě zaměřeného humanitně. A naopak nevím proč student humanitně zaměřeného gymnázia nebo umělecké školy by měl mít stejné znalosti z matematiky jako student technického oboru. A pak tu samozřejmě ještě máme učňovské obory s maturitou. Od těchto lidí snad nikdo nemůže očekávat znalosti gymnazijního studenta... Myslím že tahle regulace všichni musí umět něco, a protože máme různé typy škol, tak radši míň než víc, celé školství degraduje. A bohužel to jde i vidět... A dle mého už to začíná jednotnými státními přijímačkami... Ano souhlasím s tím, že nějaká minimální úroveň znalostí by měla být asi nastavena. Tu by museli splnit všichni, ale pak by tu měl být nastaven druhý stupeň, a to dle zaměření školy. A neberu ani argument, co když se student technického zaměření se nakonec třeba rozhodne studovat medicínu? Jeho problém, musí zapojit i vlastní inciativu, a snažit se dohnat to, co mu jakožto nestudentu gymnázia chybí, aby úspěšně zvládl přijímací zkoušky. Takhle to bylo za nás, a stojím si za tím, že tento systém byl nastaven dobře. Jak pak má zaměstnavatel poznat, že v tomto absolventovi průmyslové školy fakt něco je, když má v ruce papír, že absolvoval stejnou zkoušku z úrovně znalostí jako třeba student humanitního gymnázia? Naopak když bude ten zaměstnavatel vědět, že ano odbornou zkoušku má za jedna, ale i matematiku základní i rozšířenou taky, tak asi v tom člověku něco je, je předpoklad , že bude mít nějaké to technické a logické myšlení...