no tak to by bylo na opravdu dlouhou odpověď :-)učila jsem jen dva roky ....a bylo to jak 10 nebo 15 let v jiném zaměstnání ..... za těch cca 9 let, co neučím, ne bohužel nic moc ve školství nezlepšilo .... jen se to horší ....viz míra papírování, inkluze atd.mrzí mě, že se problém školství smrskává v debatách jen na nízké platy učitelů ...je milion dalších důvodů, proč tu práci nedělat (stejně tak, proč ji dělat .... viz jedna známá, která má sice dvě vysoké školy, ale zůstala učit, protože nemá žádné babičky a prázdniny potřebuje pro děti) - ty negativa: nefunkční systém - jedna Angličanka na mě kdysi valila oči, když jsem jí sdělila, že u náš nemůže zš žáka vyloučit za žádných okolností, agresivní žáci i rodiče, žáci mohou propadnout na každém stupni jen jednou, takže pak už tam mohou vegetovat a páchat cokoli; boj s vedením ...., financování škol přes obce (ano ano stará paní Fopršálková, která má sice jen základní vzdělání ví přece nejlépe, co by se na místní zš mělo učit a jak učit ...), naprosto směšné peníze za třídnictví - učitelé přeci rádi a ochotně ve volném čase spisují stále něco pro sociálku, soudy a jednají s policií a rodiči, vyplňují milion papírů tuhle k dyslektikům, tuhle k plánům, tuhle k projektům, tady třídnici, žákovské, tady hodnocení, tady katalogové listy, tady psát rodičům .....(výše by se snad měla změnit ...) a těch 30 dětí ve třídě, popř. 20 na jazykové skupiny ...to už je jen třešinka na dortu ... o inkluzi ani nemluvě ....něco málo se mění ...třeba by už neměly být peníze podle počtu žáků (byly na tom bity venkovské a malé školy), ale podle počtu odučených hodin ....není divu ...že většina mých bývalých spolužáků (rozuměj mužů) neučí ...těm zbylým .....s těmi platy je to tak, že dochází i k paradoxním situacím ...kdy má učitel na gymplu po 12ti letech praxe HRUBOU mzdu 23tis, zatímco jeho žena na základce plat mnohem vyšší (ano ano mezi spolužáky vznikly tehdy i nějaké páry ...dnes jsou všichni manželé ...ale neptejte se mě, jak řešili hypotéku ....)