Inzerce
Inzerce
Inzerce

Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu? - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 1).

  • Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
    Nedávno se v diskuzním klubu probírala půjčka, která měla být mimo jiné použita i na financování svatby: http://www.babyonline.cz/diskuzni-klub/co-na-to-rikate-precetliy-jste-vase-prihody-co-uz-bych-neprezila?site=450&id=717322#record717322
    Kde jsou vaše limity? Na co byste si peníze půjčili a kdy už je podle vás půjčování nesmyslné? A od koho si půjčujete? Upřednostňujete bankovní půjčky nebo raději produkty typu Home Credit či Provident Financial apod.? Využíváte kreditní karty?
    Baby on line   | 18.07.2011 06:14:18 | Reakcí: 27, poslední: 20.07.2011 20:59:26
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      nepůjčujem si, na všechno si poctivě šetříme, jsme zvyklí nemít věci hned :) Jediná půjčka, co budem jednou muset si vzít, bude hypotéka, ale tu si vezmeme taky až v době, kdy budeme mít něco naspořeno a hlavně, až budeme v jistější finanční situaci. Na svatbu, dovolenou, novou kuchyň, dárky a podobné "kraviny" bych si v životě půjčku nevzala. Ještě to auto jsem schopná pochopit, přece jen je to dražší sranda, ale jinak radši bez půjček  
      Gastrica   | 18.07.2011 06:22:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      My si půjčujeme. Měli jsme auto na leasing, které už máme splacené. Teď máme hypotéku a úvěr ze stavebka na rekonstrukci. Nepřijde mi nesmyslné investovat do bytu, v němž hodláme zbytek života žít. A kdybychom ty úpravy dělali postupně až na ně našetříme, tak to budeme dělat sto let. No hlavně bychom ten byt ani nekoupili, protože bez úprav by se nám v něm prostě nelíbilo. :))
      Rozhodně bych si nepůjčovala na dovolenou nebo na dárky, to se mi zdá nesmmyslné.

      A co se týká půjček, tak bych raději šla do bankovní půjčky než do Home creditu apod., protože tam mi ty úroky přijdou teda neskutečně nadsazené. Ono ani u těch spotřebitelských úvěrů v bance to není žádná sláva. Kreditní kartu nemám a ani nechci. Sice je super, že většina nabízí ty peníze na x dní bezúročně, ale když to pak člověk nesplatí, tak se netačí divit. :)) Takže to radši ne.
      nadule1   | 18.07.2011 07:35:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      My mame uver ze stavebka na barak a uvazujeme o nejakem mensim zadluzeni na trosku lepsi auto nez jsou ti nasi dedove (maji 18 a 19 let).

      Jako takova nouzova zalozna pro pripad mensich castek (do 100tis.) by asi poslouzili nasi, zatim jsme nevyuzili, to jen, kdyby se potentilo moc veci naraz.
      zajic   | 18.07.2011 07:57:25
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Nepujcujeme si na nic, a nikdy by jsme si od spolecnosti typu Home credit a pod. nepujcili. Ted jsem prave videla ve svem okoli dva odstrasujici pripady. V uplne nejnevyhnutelnejsim pripadu si pujcime od rodiny.
      Jedina pujcka, do ktere bych byla ochotna jit je hypoteka, pro me je vlastni bydleni zasadni. Nastesti ho mame, takze to nemusim resit.
      plaz   | 18.07.2011 08:54:49
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Půjčku jsme brali na auto a kdyby to někdy vyšlo tak chci hypotéku.Jinak jsme si kdysi ještě půjčili na ledničku a pračku(odešli obě v jednom týdnu).Půjčky zásadně z bankovního sektoru,na svatbu,dovolenou a pod.bych si nikdy nepůjčila.Pokud na to nemám,tak to nejsou věci co bych potřebovala nutně teď hned k životu.
      Val.J35   | 18.07.2011 09:14:09
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Já půjčky schvaluju, ale jak na co. Na bydlení, na nejnutnější vybavení, auto ano. Na dovolenou, svatbu, dárky, a né nutné potřeby k životu tak né. Půjčky jsem v předchozím vztahu měla, právě na vybavení domácnosti a rekonstrukci, teď bude hypotéka. To jsou věci které jedině u bank. Nebankovnímu sektoru nevěřím a hlavně podmínky tam jsou docela nehorázný. Každý kdo si chce vzít půjčku by si měl uvědomit jestli to bude schopen splácet nejen teď ale i v budoucnosti, držím se toho že na každé velké půjčení penízků by mělo doma zůstat splátky na půl roku dopředu.
      Ady.S   | 18.07.2011 09:27:33
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      nepůjčujeme...byt i auta máme za hotové...a půjčovat si na dovolenou a jiné zbytné věci je podle mě nesmysl, většina lidí se pak dostane do začarovaného kruhu, kdy nemají z čeho splácet apod...prostě když na to nemám, tak to nebudu mít  jediné co jsem schopna tolerovat je hypotéka na bydlení, kterou možná do budoucna využijeme, protože asi dostaneme po rodičích dům a ten při rekounstrukci spolkne moc peněz, které bychom hotově neměli 
      Eva74   | 18.07.2011 10:09:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Určitě na bydlení, pak ještě chápu na vybavení domácnosti základními spotřebiči (pračka, lednička, sporák), a na auto. Teď právě zvažujem zda "půjčit" z naší finanční rezervy na dovolenou, i když jsem si tohle nikdy nemyslela, že podniknem. Ale jednou známí, chcou už letos, my plánovali příští rok... Ale nejedná se o celou částku, chybí tak čtvrtina, a jsou to naše peníze...Cizí peníze bych si na to fakt nepůjčila. Ani na dárky, svatbu apod... A určitě přednost mají bankovní ústavy.
      Taky zvažuji kolik si lze si půjčit, abych byla schopná z peněz i něco ušetřit a né živořit...
      moninif   | 18.07.2011 10:23:45
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Máme hypotéku na byt, teď už se nám to podařilo přefinancovat na úvěrovou půjčku také ze stavebka. Jinak jsme zatím nebyli v situaci, kdybychom si museli půjčit, takže se mi těžko odpovídá, ale nevidím nic špatného na tom vzít si půjčku na svatbu, já měla štěstí, že nám krásnou svatbu vystrojili rodiče, jak mí, tak Lojzovi, bylo to fifty fifty, ale chápu holky, které takové štěstí nemají, že chtějí svůj nejkrásnější den prožít naplno a se vší parádou, jak si to vysnily už jako malé děti. Dovolená a hračky, na to už se dívám podezřeleji, ale zase být v situaci, kdy Míšovi na Vánoce nemůžu koupit ani knížku, možná bych uvažovala jinak... Celkově mám ale z půjček velký strach a takové nejisté pocity.
      Evulik25   | 18.07.2011 10:31:00
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Půjčila jsem si jedinkrát v životě na nábytek 10 tisíc. Protože jsem se narychlo odstěhovala od přítele a všechny své ušetřené peníze jsem dala jako kauci na byt a pár nájmů do předu. A musela jsem na něčem spát a do něčeho dát věci apod. Ale už si nikdy nepůjčím občas jsem se zpozdila se splácením a zaplatila jsem tak o 3000 víc než byla ta suma jen na spozdném. Pro mě půjčky nejsou. Jediná přijatelná je pro mě hypotéka na byt či dům. Jinou půjčku už si nikdy brát nechci protože jsem přesně ten tip co by se zadlužil a vytloukal by jednu půjčku druhou a nechci riskovat.
      medox   | 18.07.2011 10:33:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Já na půjčky nejsem, nesnáším pocit, že někomu něco dlužím. Ale hypotéku na bydlení máme, kdybychom na bydlení měli šetřit, nebydlíme asi nikdy. Na nic jiného bych si asi nepůjčila. Možná ještě bych si vzala auto na leasing. Kreditní karty nemáme a nemáme ani debet na běžném účtu. Prostě ho nechci. Nikdy bych si nepůjčila na dovolenou, dárky, svatbu či cokoliv jiného. Když už si půjčím, upřednostňuji bankovní ústavy.
      sazicka   | 18.07.2011 11:06:36
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      souhlasim s tim, co uz vetsina napsala... hypoteka na byt, pripadne leasing na auto ano, ale rozhodne bych si nepujcila na dovolenou, svatbu - dovolenou ozelim nebo pockam za rok az na ni treba bude, a svatba se da i v malo lidech. Rozhodne bych si nepujcila o providentu, home creditu a podobnych desne vyhodnych instituci. Kdyz by bylo nejhur tak nejakou mensi castku muzou pujcit nasi nebo pritelovi rodice.
      chezzie   | 18.07.2011 11:50:17
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      na byt ano,ale jen castku kterou jsme schopni do 6 let maximalne splatit.dale jedine nove auto bereme vzdy na leasing v akci,kdy je plna vybava za cenu obycejneho a jeste s 0 navysenim a mame na nej pritom v hotovosti nasetrene penize...maximalne na 4 roky splaceni.nikdy si nepujcujeme na spotrebni zbozi,dovolene apod, dale ne od home apod...mame kreditku ,ale je jen na platby v zahranici a nebo na velke platby,na ktere je omezeni limitu u bezne karty a ihned splacime po prijezdu domu,tak mame bezurocne
      Liberte   | 18.07.2011 12:02:30
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      kdyby to slo tak na baracek ,ale sme tak chudi ze nam nikdo nepujci :_) a podle mne by takove ti instuty na pujcky meli zrusit a pujcovat by mela jen banka a to lidem co na to maji
      kaacca   | 18.07.2011 12:51:56
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Jak už tady píšou holky.U každého příspěvku souhlasím.Pujčku jen na hypotéku a leasing na auto.
      S čím zásadně neslouhlasím-tak když už někdo bydlí,má to doma pěkné a rozhodne se to celé předělat a veme si pujčku třeba pul milionu a více a zbytek života tu zbytečnou představu splácí.Podle mě se to dá dělat postupně tak jak si to ted dělá Gigi,ta to dělá přesně podle mého gusta.
      Tím samozřejmě nemyslím tak jak to dělá Nada,že než se nastěhuje tak si to předělá,to je jasné,že to je nutnost a když tam ještě nebydlí.Ale ,myslím to tak,že ted to dodělají a za 5 let si vemou další milion a předělají to znovu,to je podle mě zbytečnost.Ale setkávam se s tím skoro denně.
      Taky pujčky na svatby,dovolené,hračky-bože chran.
      Proč všichni lidi pořád chtějí něco jiného než mají.  Lidi jsou věčně nespokojení.A pujčka jim spojenost nezaručí,právě naopak.
      Honafa   | 18.07.2011 13:07:35
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
        Bože chraň, že bychom tam v takovém měřítku za pět let budovali :DDD
        Ale třeba bude nutné tak za tři roky předělat dětský pokoj - přeci jen až půjde Kubík do školy, tak bude potřebovat jiné zázemí než je teď. Ale to nebude na půjčku, nepředpokládám, že by ty náklady šly kdoví jak vysoko. Navíc s tím počítáme, takže víme, že máme našetřit :)
        nadule1   | 18.07.2011 13:51:07
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Zatím jsem si za svůj život vzala jen jednu půjčku a to na auto.Uznávám půjčky resp.hypotéky na byt či dům,případně na to auto,ale ne na dovolenou nebo dárky na Vánoce.Dokážu si představit,že by nám "odešla" pračka či lednička,ale to bychom asi požádali o půjčku tchýni,přece jen to není velká částka a splatili bychom ji poměrně rychle bez úroků.Pokud půjčku,tak jedině u banky,kde máme účet.
      veverka77   | 18.07.2011 14:02:18
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Teď jsme si půjčili na auto, sice jsme prodali obě dvě, ale to nové bylo trochu dražší. Půjčila bych si na bydlení, vybavení. Když se rozbije pračka a není kde prát, přeci nebudu čekat, až našetřím. Nikdy bych si nepůjčila na dovolenou, na svatbu už vůbec ne a na dárky taky ne. Jednu dobu, ještě za svobodna jsem se plácala v kontokorentu a bylo to strašný.
      angieblack   | 18.07.2011 14:26:56
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      A půjčujeme si v bance. Kreditku jsem zrušila.
      angieblack   | 18.07.2011 14:27:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Mám hypotéku na byt.Mám ji od KB a předem jsem si spočetla,kde jsou mé finanční meze,kolik si mohu půjčit,abych byla schopná splácet.
      Je to investice na celý život a bydlet někde musíme.
      tygřímáma   | 18.07.2011 15:20:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      Koukám že půjdu jediná mimo proud:)) Já si myslím že půjčky nejsou nic strašného, pokud si ten člověk dobře spočítá, jestli na to má, kde má ještě rezervy ve splácení a dobře si uvědomí kolik přeplatí. Máme hypotéku. Jinak k vydřiduchům jménem Home Credit případně Cofidis se vyhýbám obloukem a nikdy bych si jí nevzala. Kreditní kartu také nemám. Já nevím, proč by si někdo nemohl vzít půjčku na svatbu když jí chce mít podle svých snů, ví že to bude jednou za život a ví že je schopný to zaplatit. U dovolené už to chápu míň, to může jet kdykoliv. Nesmyslné půjčky jsou půjčky na hračky. A třeba na vybavení a podobně jsou teď různé akce bez navýšení nebo jen mírné navýšení a to mě také přijde v pohodě, proč dávat najednou 20.000 když se to může rozdělit. Já ale myslím že s penězma umím hospodařit, jsem schopná nesáhnout na rezervu a jíst třeba rohlíky když nevycházím. Takže u mě půjčka by byla řešení nastálé situace kterou si myslím že bych zvládla a proto na ní nevidím nic zlého.
      luciasek84   | 18.07.2011 18:47:42
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
        Jakto jediná - já psala taky že si půjčujeme. A to jsem zapomněla, že my jsme si na svatbu půjčili :) Měli jsme svůj sen a ten jsme si splnili. Já se víckrát vdávat nehodlám, takže mi to nepřišlo nic strašného. A přesně jak píšeš, spočítali jsme si, že to splatíme... no kdybychom na to měli šetřit, tak dodneška žijeme na hromádce a nemáme ani děti, protože jak známo, tak děti se rodí po svatbě :)))

        A jinak na splátky jsme si toho koupili poměrně dost. A v podstatě věci, které bychom mít nemuseli jako třeba foťák, DVD rekordér a tak... bylo to vždy v akci bez navýšení a to mi přijde v pohodě. Já jsem si dokonce nějak myslela, že to je normální a nedávno jsem utrpěla šok, když jsem zjistila, kolik se taky dá to zboží přeplatit, když ho koupíš na splátky :DDD No jo, lidi se to už asi naučili, tak nejsou akce potřeba. :)))
        nadule1   | 18.07.2011 19:43:23
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
          Nadi, ty jsi prostě můj člověk       Pod tohle bych se podepsala hned a uvažuju naprosto stejně  
          luciasek84   | 18.07.2011 20:15:17
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
        Taky jsem nenapsala nic odsuzujícího. 
        Evulik25   | 18.07.2011 20:22:52
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
          Ty jsi taky můj člověk, Evulíku    
          luciasek84   | 18.07.2011 20:24:07
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      chápu hypotéky a pujčky na byt,bydlení ,auto...my si pujčily na splátky jen na pračku,páč se nám před 3 roky rozbila a potřebovala sem rychle novou,tu už sme splatily,ted předěláváme byt,jedem postupně,šetřila sem na to a zbytek zvládáme z vyplaty,proto to jde tak pomalu,ale zase o to máme víc z toho radost,ale pokud bych měla jít do koupi bytu nebo baráku tak hypotéka určitě 
      Gigi   | 18.07.2011 19:55:03
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Půjčujete si? Na co? Pouze na investice? Nebo na bydlení a auta? Nebo dokonce na dovolenou, dárky a svatbu?
      zatím sem si na nic nepůjčila. nechápu lidi co si půjčují na dárky, na dovolenou a podobné akce, které nejsou, dle mě tak důležité, stavba domu je něco jiného, ale zase, půjčím si tolik a nastavím si to tak, abych byla schopna splácet a mohla vyžít.
      ivulisek   | 20.07.2011 20:59:26
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×