Hra pro dvě a více osob.
Pravidla hry
Vybere se Hádankář, nejlépe rozpočitadlem. Ten si v duchu sám pro sebe vybere jedno ze zvířátek, o kterém ví co nejvíc věcí. Když má zvířátko rozmyšlené, řekne: „Myslím si zvíře.“ Ostatní hráči se snaží pomocí otázek, na které lze odpovědět jen Ano a Ne, zjistit co nejvíc informací o tomto zvířátku tak, aby poznali, o které zvířátko se jedná. Kdo jako první pozná, o jaké zvířátko jde, stává se hádankářem.
Příklad:
Pepík je hádankářem a tak si v duchu řekne, že bude myslet na myšku. Řekne: „Myslím si zvíře.“ První na řadě je Anička a zeptá se: „Má čtyři nohy?“ Hádankář odpoví: „Ano.“ Další na řadě je Michal a zeptá se: „Žije ve vodě?“ Hádankář odpoví: „Ne“. Otázky jdou dál a dál. Nakonec děti ví, že hledané zvířátko má čtyři nohy, velká ouška, dlouhý ocásek, žije na políčku nebo doma, nejraději papká sýr a jeho zvuky jsou pískání. Další je na řadě Kája a zeptá se: „A chytá toto zvířátko kočička?“ Hádankář odpoví, že ano. Kája už ví, co je to za zvířátko a protože položil poslední otázku, tak může říct, jaké si myslí zvířátko. Zeptá se tedy: „Je to myška?“. Hádankář odpoví, že ano a Kája se stává hádankářem.
Tato hra se dá hrát se zvířátky, hračkami, věcmi apod.