Rozhovor s Janou Martincovou o vzniku Babyonline, důležitosti předškolní přípravy, sexuální výchovy i o tom, jak zvládnout ADHD
Inspirativní rozhovor s doktorkou Janou Martincovou, jak přežít výchovu dětí s ADHD a nezbláznit se, o důležitosti sexuální výchovy u malých dětí i puberťáků. V tomto díle rodičovského podcastu ELIS talks se také dozvíte, jak na domácí předškolní vzdělávání a o jeho vlivu na pozdější inteligenci dítěte.
Hlavní témata rozhovoru:
0:00 Úvod
0:41 Co bránilo MUDr. Martincové nastoupit po studiu medicíny do klinické praxe?
03:32 Jaké příznaky doprovází ADHD diagnózu a jak se výchova takového dítěte dá zvládnout?
06:19 Co podle doktorky Martincové nejvíc potřebují děti s ADHD od rodiny i od pedagogů?
11:40 Jak se dá přežít náročné dítě a nezbláznit se z toho?
15:05 Co paní doktorku přivedlo k napsání první knížky a co je to říkankové období?
21:37 Jak by rodiče měli pracovat s předškoláky a na co je potřeba si dát pozor?
26:16 Je potřeba věnovat se předškolní přípravě i s nadanými dětmi?
29:21 Jak prožívají zdraví sourozenci postižené dítě v rodině, co jim může chybět?
37:41 Kdy a jak bychom s dětmi měli začít probírat témata sexuální výchovy, čím se to liší u malých dětí a u puberťáků?
44:20 Co odhalil průzkum o sexuální výchově v ČR a měla by se podle paní doktorky zařadit sexuální výchova do školních osnov?
Předchozí článek:

Registrace
Následující článek:

Bonusy pro registrované
Poradna
Dobrý den, já jsem Monika a mám půlroční dcerku Petrušku. Ona má zavedenou žaludeční sondu, a tak jí musím mixovat všechno papání úplně dojemna. Má dcerka, když začnu mixovat se rozbrečí a pláče jak šílená. Co ji mám říct před tím než půjdu mixovat? Mám ji nějak naznačit, že jdu mixovat?
Dobrý den,
u takto nemocného miminka je potřeba vše konzultovat s ošetřujícím lékařem, určitě s paní doktorkou proberte projevy a reakce dcery na zvuk ponorného mixéru. Je dobré, aby lékař zhodnotil, zda dcerku strach nějak neohrožuje a možná vám i doporučí nějaké vhodné řešení. Vzhledem k tomu, že pro výživu dcery je zásadní příprava potravy mixováním, je potřeba opravdu investovat do co nejvíce kvalitního a tichého mixovacího zařízení, zjistit si všechny možné varianty této přípravy stravy a všechny možné přístroje, které jsou na trhu dostupné. Jinak na miminko je potřeba mluvit, vysvětlovat mu, co a proč děláte, mixér jí ukázat, vhodné je přitom miminko mít na klíně nebo v náručí, aby se cítilo bezpečně a přístroj nejdříve ukázat vypnutý, říct, že se s ním dělá papání nebo jiný dětský název pro přípravu jídla. Tento název používat vždy stejný, aby se dcerce propojil se zvukem přípravy jídla. Po seznámení dítěte s vypnutým přístrojem můžete zkusit pustit na nejmenší rychlost a podle reakce dítěte buď po chvilce vypnout, nebo výkon zvýšit. Můžete dcerku také, pokud to její zdravotní stav dovoluje, umístit při přípravě jídla do zvýšené polohy (nějaké dětské sedačky, lehátka atd.) tak, aby na přípravu jídla viděla, vždy popisovat co děláte, mluvit na ni. I když miminko neumí mluvit, tak váš hlas a vaše sdělení vnímá a rozumí. Pokud by reakce byla stále silná, pak je možné se snažit připravovat jídlo v době spánku dítěte v jiné místnosti, podle vašich možností a dispozic bytu. Začala bych ale určitě hledáním řešení a poradou s ošetřujícím lékařem dítěte.
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení